Part 34: She takes my breath away.

Last Chapter:
 
"Justin" Suckade jag och log svagt. För första gången någonsin tittade jag medvetet djupt in i Justin's ögon.
"Skulle du vilja följa med mig på dansen på fredag ?" Frågade jag honom och hans flin blev bredare.
Justin rynkade på ögonbrynen och såg ut att tänka igen.
"Hmm.. Låt mig tänka" Sa han och drog fingrarna från hans fria hand - han höll fortfarande i min vänsterhand - och drog längs hans haka. Ett leeende smög sig fram på mina läppar samtidigt som jag suckade irriterat.
"Men kom igen Justin !" Utbrast Ryan och Christian i kör och ställde mig upp. Justin sneglade mot dom och tittade sedan in  i mina ögon igen.
Han bugade sig lite och kysste sedan mig mjukt på ovansidan av min vänstra hand.
"Det skulle vara en ära" Han log charmigt och rätade på ryggen.
 
 
 
"Nej, inte den där" Snäste Caitlin frustrerat och slet den blå skjortan ur mina händer. Surt hängde hon tillbaka den i min garderob och började åter igen rota bland mina kläder.
"Slappna av Cait" Suckade Christian som låg utmattat på min säng. Irriterat vände sig Caitlin om och snäste en sur kommentar åt Christian.
"Prova den här" Sa hon sedan och slängde en vit skjorta och en svart tunn kavaj i mitt ansikte. Jag nickade lydligt och drog mig snabbt av min vita t-shirt.
I ögonvrån såg jag Caitlins snabba blickar mot mig medans jag försökte fixa kragen på skjortan med knapparna oknäppta.
"Måste man göra allt själv ?!" Irriterat klampade hon mot mig och fixade till min krage.
"Varför är du så spänd ?" Frågade jag henne och försökte att inte låta irriterad, även om jag började bli lite trött på hennes sura humör som hon hade haft hela morgonen.
"Jag vet faktiskt inte" Suckade hon och började knäppa mina skjortknappar, som kändes lite pinsamt i med att vi hade dejtat en gång i tiden men fick göra slut pågrund av att jag var tvungen att flytta till Atlanta. Så på sätt och vis slutade vi aldrig ha känslor för varandra, vi var tvugna att göra slut. Men vi båda har gått vidare.
"Hon är bara sur för att hennes dans inte blev som hon önskade" Fnissade Christian från min säng och började skratta åt "killer-blicken" som Caitlin gav honom. Själv kunde jag knappt hålla inne skrattet men jag lyckades.
"Vad hände ?" Frågade jag när skrattet inom mig hade dött ut.
"Min dejt kom aldrig pågrund av magsjuka, jag spillde cola på min klänning och jag halkade på väg ner från trappan efter att jag hade förlorat mot Cassie som blev dansens drottning, så allt det här med er dans gör mig lite sur med tanke på att min blev så misslyckad" Muttrade hon och rättade till min kavaj som jag dragit på mig.
"Wow, det där lät som en riktigt dålig skoldans" Skrattade jag och vände mig mot speglen som stod bakom mig.
Ett tyst skratt hördes bakom mig och jag log samtidigt som jag studerade mig själv i spegeln. Jag visste att Caitlin skulle slappna av efter att hon berättat vad allt handlade om.
"Hoppas bara att min inte blir lika "misslyckad" som din då" Sa jag samtidigt som jag vände mig om och fick ett svagt slag på armen av Caitlin.
"Nej, det får vi ju hoppas. Och du borde verkligen ta bra handom Lucy, hon verkar som en riktigt fin tjej" Hon såg strängt på mig och gick sedan ut ur mitt rum med sina varnande ord hängandes kvar i luften.
"Ja, det är hon verkligen" Viskade jag tyst för mig själv och vände mig sedan om mot speglen igen.
"Sluta prata för dig själv, det är läskigt !" Utbrast Christian bakom mig och kastade en av mina kuddar mot min rygg.
"Nej, nu ska du dö !" Skrek jag medans jag försökte hålla tillbaka mitt skratt och kastade mig på honom.
 
"Klockan är två nu så alla får gå" Våran Rektors röst fyllde hela gympa salen med en megafon.
"Jag vill bara tacka er alla för att ni frivilligt kom hit för att hjälpa till att fixa det sista inför dansen" Fortsatte hon och prata i ca 5 minuter till.
"Hur länge ska hon babbla egentligen ?!" Suckade Chaz frustrerat och lutade sig tungt mot väggen bakom honom.
Precis efter Chaz mening slutade rektorn prata och gick ner ifrån scenen som dansens kung och drottning skulle krönas på senare i kväll.
"Äntligen" Muttade Ryan som kom fram till mig och Chaz.
"Trodde aldrig att hon skulle sluta prata" Fortsatte han och torkade lite svett ur pannan med sin tröjarm.
"Jag antar att det första du gör är att ta en dusch ?" Jag flinade smått mot Ryan som blängde mot mig medans han samlade ihop sina saker som var slängda på golvet.
"Väntar inte Justin på dig ?" Frågade Ryan mig spydigt och log belåtet när han såg att mitt flin försvann.
"Ha-ha, jätte kul" Snäste jag åt honom, drog upp min väska från golvet och hade sedan följe med Ryan och Chaz ut till parkeringen där Antonio - som äntligen hade kommit tillbaka från sjukhuset - stod och väntade på mig.
 
-
 
Det välbekanta ljudet av den välbekanta dörrklockan som gav ifrån sig ett högt, irriterande ljud hördes genom hela mitt hus. En nervös klump kändes i min mage och allt jag ville göra var att springa runt som en idiot föt att få bort klumpen.
"Är det Ryan och Chaz ?" Frågade Luca utan att ens titta på mig och ställde sig upp från soffan.
"Jag tror det" Svarade jag kort och stängde av tven med fjärrkontrollen och följde efter Luca ut till hallen.
Antonio och Luca skulle "fixa" Ryan, Chaz - och Justin lite - inför dansen så det var inte bara Caitlin som kom, eftersom att hon skulle fixa till mig.
Luca öppnade dörren och blev förvånad när den kastades upp i ansiktet på honom eftersom att en stressad Caitlin kom in rusandes mot mig.
"Vi måste verkligen skynda oss om du ska vara färdig tills klockan fem, vi har bara två och en halv timme på oss !" Caitlin puttade mig upp för vår breda trappa och frågade mig vilket rum som var mitt när vi stod i korridoren till mitt och mina bröders rum. Jag pekade på dörren i mitten och Caitlin tog tag i min arm och drog mig efter henne in till mitt rum.
 
-
 
Efter att ha suttit i min obekväma, svanskote-dödande stol i snart 40 minuter var Caitlin äntligen färdig med sminket, men hon lät mig inte se något förens jag var helt färdig. Men jag kunde "känna" att jag hade mycket, mycket mer smink än vanligt i ansiktet. Jag var 100 % säker på att jag såg ut som en clown.
Under tiden som Caitlin drog fram någon sorts rundad tång - en locktång skulle jag gissa på - och satte i sladden i ett eluttag, frågade hon mig en massa frågor om Justin. För ett tag sedan frågade hon mig om jag gillade honom, mer som en vän och jag visste inte riktigt vad jag skulle svara. Jag var fortfarande inte säker. Vi hade ju bara känt varandra i lite mer än två veckor.
"Nu är det bara håret kvar" Skrattade Caitlin när hon märkte att jag hade börjat skruva på mig i stolen.
Jag gillade Caitlin, hon var rolig. Och lätt att prata med. Hon var en sådan person som jag verkligen hade kunnat vara kompis med.
"Så vad ska du ha på dig ikväll då ?" Frågade Caitlin och jag blev ännu nervösare. Jag hade helt glömt att köpa något !
"Herregud, det hade jag helt glömt bort !" Utbrast jag och gjorde en ansats att ställa mig upp men kom sedan på att Caitlin lockade mitt hår så jag hann precis hejda mig.
"Va ?!" En förvånad Caitlin ställde sig framför mig med en locktång i handen samtidigt som någon knackade på dörren.
"Leverans från Justin Bieber, Miss Rossi" En flinandes Luca kom in i mitt rum med en stor låda i händerna. Han la den på sängen och innan han gick ut igen och stängde dörren, blinkade han finurligt med ögat och försvann sedan ut ur mitt rum.
 
"Är ni nervösa ?" Frågade jag Ryan och Chaz som stod framför mig fullt klädda i skjorta och kavaj. Jag däremot hade något enklare på mig, en t-shirt och en vanlig svart jacka.
Båda två nickade och vi alla vände oss om när Luca kom ner från trappan.
"Klänningen är levererad" Sa han och slog ihop sina händer.
"Tur att vi inte påminde henne som vi egentligen skulle" Flinade Antonio och puttade till Luca på axlen.
"Men nu till det viktiga" Sa Antonio och såg plötsligt allvarlig ut. Han gick fram till mig och la sin hand på in axel och stirrade läskigt in i mina ögon.
"Kan vi lita på att du tar hand om vår lilla syster ?" Något i hans blick skrämde mig lite. Det var som om den riktigt sa att om jag inte tog hand om henne skulle jag åka riktigt, riktigt illa ut.
Jag knep ihop mina käkar och nickade spännt. Jag skulle aldrig göra Lucy illa eller låta något hända henne.
"Bra" Han log spännt och slog till mig lite på armen. Ryan såg konstigt på mig en sekund men började sedan en konverastion med Lucy's bröder för att "lätta upp stämningen".
 
-
 
Fotsteg hördes i den knarrande trappan när Caitlin var på väg ner. Hon stannade i mitten av trappan och pustade utmattat.
"Det tog bara en och en halv timme" Började hon dramatiskt. "Två och en halv timme om man räknar med hög-klackat träningen" Fortsatte hon och skrattade lite för sig själv.
"Men jag gjorde det. Jag förvandlade pojk-flickan Lucy Rossi" Caitlin gjorde en dramatisk paus och visade oss som stod nedanför trappan en bild på Lucy. Hon såg väldigt pojk-flickig ut måste jag erkänna, men inte på ett dåligt sätt.
"Till den tjejiga, inte alls pojkaktiga Lucia Maria Alessandra Isabella Elena Sofia Rossi !" Utbrast Caitlin och började klappa glatt.
Jag lutade mg mot väggen bakom mig och följde Caitlins exempel med att klappa.
Höga ljud av klackar hördes i trappan och jag slängde en sista blick på klockan som hängde i Lucy's kök.
"Wow" Hörde jag Chaz flämta bredvid mig. Min blick drogs automatiskt mot den nervösa, extremt vackra tjejen som stod i trappan med klänningen som jag hade köpt åt henne.
 
Jag ska inte ljuga, Lucy var en naturlig skönhet. Men med den där klänningen och hennes lockade hår som ramade in hennes perfekta ansikte, gjorde hon mig andlös.
______________________________________________________________________________________
 
Är ni nyfikna på hur hon ska se ut ? JAG ÄR ! Även om jag redan vet men ändå ^^
Jag ska försöka skriva nästa kapitel så fort som möjligt men jag har ett prov som är snart så jag måste träna till det också -.-
 
Men i alla fall... KOMMENTERA FÖR MERA !

Postat av: Evelina

Super bra!

2012-12-05 @ 21:49:14
Postat av: Anonym

Meeeera!!

2012-12-06 @ 15:53:50
Postat av: Emelie

Sjukt bra! <3

2012-12-06 @ 22:16:11
URL: http://bieberrstorys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback