Part 35: The Dance.

Last Chapter:
 
"Till den tjejiga, inte alls pojkaktiga Lucia Maria Alessandra Isabella Elena Sofia Rossi !" Utbrast Caitlin och började klappa glatt.
Jag lutade mg mot väggen bakom mig och följde Caitlins exempel med att klappa.
Höga ljud av klackar hördes i trappan och jag slängde en sista blick på klockan som hängde i Lucy's kök.
"Wow" Hörde jag Chaz flämta bredvid mig. Min blick drogs automatiskt mot den nervösa, extremt vackra tjejen som stod i trappan med klänningen som jag hade köpt åt henne.
Jag ska inte ljuga, Lucy var en naturlig skönhet. Men med den där klänningen och hennes lockade hår som ramade in hennes perfekta ansikte, gjorde hon mig andlös.
 
 
Sakta och osäkert gick jag ner för trappan medans jag försökte hålla balansen på klackaskorna som jag fått låna av Caitlin när hon var färsig med sitt lilla "tal". Jag hatade när alla fokus var på mig och jag var i centrum, jag hatade det. Jag blev alltid så nervös, det kändes som om att alla kunde se vad jag tänkte och hur jag kände. Det var bara obekvämt helt enkelt.
Men ändå fortsatte jag gå ner för vår trappa. Även om jag var påväg ner för trappan fortsatte Caitlin med att vinka ner mig och slutade inte att le uppmuntrande.
"Kom igen" Mimade hon diskret åt mig när jag stannade vid sista trappsteget vid mitten av trappan där den slutade och blev som ett platt golv och sedan fortsatte trappan igen.
Jag stod precis så att killarna inte kunde se mig, jag ville inte att de skulle göra det. Det kändes så pinsamt.
Jag såg så fånig ut. Den korta blåa klänningen som slutade precis vid knäna visade mycket - min definition av mycket var väldigt olik andras-  av mina ben, och de beiga klackaskorna som jag knappt kunde hålla balansen på gjorde bara att jag såg lång och klumpig ut. Jag förstod ärligt talat inte hur jag kunde gå i dessa skorna,
 
1. Klänningen 2. Håret, sminket 3. Skorna.
 
Caitlin hade sagt att jag hade "gåvan" att gå i klackaskor, vilket jag inte förstod.
Caitlin drog i min arm så jag hamnade framför henne och stod nu så att alla kunde se mig.
Det kändes som om att världen stod still för att alla stannade upp.
När allas förvånade, nyfikna ögon var på mig kände jag hur rodnaden steg upp mot mina kinder och färgade dem röda.
 
-
 
Efter att alla - speciellt mina bröder - hade kommenterat hur annorlunda jag såg ut blev jag ganska trött på det och bad Justin, Chaz och Ryan att få åka.
"Jag kan inte fatta hur stor du har blivit" Utbrast Antonio och låtasades torka bort en tår från sin kind medans han bet sig i läppen som om att han var på väg att börja gråta. Luca nickade instämande och lutade sig mot Antonios axel.
"Sluta, ni är så konstiga" Skrattade jag och drog på mig min ljusblåa jeans jacka. Jag tittade ner mot marken för att se hur klänningen, benen och skorna såg ut. Jag gjorde en ogillande grimas. Jag kunde inte säga att jag ogillade hur jag såg ut, men det såg bara så.. annorlunda ut. Det såg inte ut som något jag själv skulle välja.
 
"Ska vi gå ?" Frågade någon bakom mig. Jag vände mig om och Justin stod precis vid dörren med ett charmigt leende och höll ut vänster arm krokad till mig. Jag skrattade lite för mig själv och krokade min arm i hans.
"Vi kan gå" Svarade jag och vi fick ut tillsammans med Ryan och Chaz.
 
-
 
Den stora gympasalen som låg bredvid vår skola, såg precis ut som vanligt - gjord av vitt tegel och den var väldigt stor - förutom att den hade en stor banderoll som sa "Skoldans" ovanför den breda dörren som en massa folk försökte trycka sig igenom.
Det vilmlade av folk som skulle in till dansen på parkeringen till skolan. Det var många som jag inte ens kände igen, men det var för att vi slog ihop våran dans med en annan skola som låg precis i närheten.
Nervöst gnuggade jag händerna emot varandra medans jag såg att det var fler och fler bilar som kom in rullandes på parkeringen. Hur mycket folk skulle det komma egentligen ?
"Är du nervös ?" Frågade Justin när han hade stängt av motorn och stannat på parkeringen. Ryan och Chaz hade tagit en annan bil eftersom att de skulle hämta upp sina dejter.
"Det är mycket folk här" Sa jag och tittade nervöst ut genom bilrutan. Jag kände hur Justin osäkert tog tag i min hand. Jag tittade hastigt ner mot våra händer som var svagt sammanflätade och tittade sedan upp mot Justin som log osäkert mot mig.
"Kom igen, låt inte nervositeten styra dig. Ikväll ska du slappna av och du ska sluta bry dig om vad alla andra tycker" Justin nickade bestämt mot mig när han hade avslutat meningen. Omedvetet log jag och kände att greppet om våra händer hade blivit hårdare. 
"Okej" Sa jag och nickade sakta. Justin öppnade sin bildörr utan att släppa greppet om min hand och precis när han skulle släppa blev mitt grepp hårdare och jag drog honom lite i armen.
Återigen hade min blick satt sig på alla människor som fortsatte komma och jag fick en obehaglig känsla i magen igen.
"Justin, tror du att detta är en så bra idee ?" Frågade jag honom osäkert och bet mig i läppen. Han tittade oförstående på mig och höjde sitt ena ögonbryn.
"Jag menar, du är ju känd och så, tror du inte att alla kommer.. du vet, kasta sig över dig ?"
Justin stirrade på mig en sekund och brast sedan ut i skratt. Jag tittade förvirrat på honom medans han skrattade och släppte greppet om hans hand.
"Lucy, Lucy, Lucy. Jag gick en gång på denna skolan, jag bodde en gång här. Jag känner de flesta på denna skolan och den andra också, det blir inget problem" Skrattade han och satte sig i sitt säte igen.
"Förresten, du kan gå ut så länge, jag ska bara fixa en sak" Sa Justin när han hade slutat skratta och jag nickade förvirrat medans jag öppnade dörren och klev ut på ostadiga ben.
Jag gick någon meter ifrån bilen för att återfå min balans igen och kände mig väldigt obekväm när jag kände hur många stirrade på mig. Såg jag så konstig ut ? 
Inte långt ifrån mig stod Lily i en svart, tight, kort klänning tillsammans med ett stort gäng och blängde på mig. Jag som var dum nog att tro att jag skulle få slippa henne ikväll, men nej.
Istället för att låta mig påverkas av henne och titta nedlägset bort, gav jag henne ett stort flin och vinkade mot henne. Hon kastade snobbigt med sitt blonda hår över axlen och vände sig mot sitt "gäng" igen.
En av killarna i gänget vände sig om och gav mig en svag nickning. Jag förstod först inte vem det var men såg sedan att det var Nate, och jag nickade svagt tillbaka medans jag log.
"Jag får nog hålla ett öga på dig ikväll, alla killar stirrar på dig" Viskade någon i mitt öra. Jag vände mig om och möttes av en flinandes Justin.
"Pff ! Killar vet inte ens att jag exitsterar !" Fnös jag och himlade med ögonen med armarna i kors. 
 
 
"Lögnare" Fnös Justin tillbaka och satte sin hand på min korsrygg och puttade mig framåt mot gympasalen.
 
-
 
Jag och Justin satt vid ett runt, svart, litet bord i en av hörnorna. Alla bord och stolar som fanns till oss elever stod längs de långa, vita väggarna. I mitten av gympasalen fanns det en stor klump med elever som dansade till musiken som kom från en DJ, som stod uppe på en plattform mot en av väggarna.
En massa männsikor hade kommit fram till Justin och hälsat osv, hela kvällen. Men på något sätt hade jag inte känt mig utanför, det hade nog vara pågrund av Justin som hela tiden "presenterade" mig för mina klasskompisar som såg mig varje dag men visste knappt vem jag var.
"Du var visst populär" Skrattade jag åt Justin efter att en kille som hette Jake, som gick i min matte klass, hade gått ifrån oss.
"Jo, eh förlåt för allt det där, jag vil-"
"Det gör inget" Avbröt jag honom och flinade mot honom medans jag tog en klunk av colan som jag hade framför mig. Han log snabbt tillbaka och tog också upp sin cola.
 
"Hej Justin" Sa plötsligt en ljus, välbekant röst som hade kommit från ingenstans. Jag var påväg att sätta colan i halsen när jag såg att Lily stod bredvid Justin vid vårt bord. Vad gjorde hon här ?
"Hej" Svarade Justin osäkert tillbaka och gav mig en diskret frågande blick när han ställde ner sin cola på bordet.
"Vad är det ?" Frågade Justin och log svag. På något sätt fick han inte det att låta taskigt, utan typ snällt, på sitt egna vis.
"Jo, det är sista låten nu och jag undrar om du skulle vilja dansa med mig ?" Frågade Lily medans hon snurrade sitt hår mellan sina fingar. Hon hade ett oskyldigt - snarare försök till oskyldigt - leende på läpparna och hade ena handen på höften.
"Ehm, det skulle jag gärna men Lucy hade lovat mig en dans, eller hur ?" Justin log sammanbitet mot mig och gav mig en diskret nick. Det förvånade mig att han inte verkade vela dans med henne.
Men det var sant, jag hade lovat Justin en dans men vi båda visste att jag aldrig skulle kunna "tävla" mot Lily.
"Jo, det är sant men det är okej, ni kan dansa" Jag log ett svagt, falsk leende mot Lily och lutade mog tillbaka i
stolen som jag satt på och såg Lily förvinna med ett hårt grepp om Justins hand in i högen med människor.
 
 
Justin tittade bak mot mig hela tiden innan jag inte kunde se honom mer.
 
Det var inte förens nu som jag la märke till musiken. Den var lugn och långsam. Det var sådan musik man dansade tryckare till. Fan. Tanken av att Justin och Lily dansade tryckare gjorde mig avensjuk. Jag gillade inte alls tanken av att deras kroppar var så nära varandra, att Lilys huvud låg vilat mot Justins axel, att Justins armar låg runt hennes midja, att hennes andetag träffade hans hals. Jag gillade inte tanken alls.
Alla borden var tomma. Det var bara jag som satt på en stol, helt ensam. Alla andra var ute på dans golvet och dansade med någon. Hade jag gjort ett misstag ? Ja.
Varför sa jag inte bara Ja när Justin sa till Lily att jag skulle dansa med honom ? För att jag ville inte verka för på, och för att jag vågade inte.
Alla "äventyr" missade jag för att jag inte vågade. Varför vågade jag inte ? Jag vet inte.
 
Efter att ha stirrat på alla som dansade kändes det som om att jag inte fick någon luft i det kvava rummet. Det var som om att helt plötsligt blev hela jag var om jag kunde inte sitta kvar här i en enda minut till.
Så jag tog tag i min jeans jacka, drog upp en gammal penna ur fickan och skrev en lapp till Justin, sedan drog jag på mig jackan och gick ut.
Jag hoppades i alla fall att han hade kul med Lily. Eller egentligen så gjorde jag inte det.
 
_______________________________________________________________________________________
 
Det var ganska tråkigt i början jag vet, men det blev bättre sen, eller ? 
 
Men i alla fall... KOMMENTERA FÖR MERA !!!
 

UPPDATE: Detta skulle lagts upp på Julafton, som jag gjorde men det ville aldrig läggas upp på bloggen, men nu har det det, eller det hoppas jag iaf.
Men jag ska börja på nästa kapitel imorron för att jag har sjukt mkt ideer ! ^^
 

Postat av: lina

skit bra!!

2012-12-28 @ 01:46:30
URL: http://nattstad.se/linabieber
Postat av: Alexandra

Super bra kapitel :) MERA!

2012-12-28 @ 02:03:36
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2012-12-28 @ 23:17:32
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Maalin

GUUUD SÅ BRA!! DINA NOVELLER ÄR SÅ BRA!! HOPPAS DE BLIR IHOP SNART!! :-DD

2012-12-30 @ 16:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback