Part 15: Goalkeeper

Last Chapter:
 
"Föresten, eftersom att du är uppe så tidigt skulle du ha lust att väcka dina bröder ?" Jag kunde se att Pappa flinade mot mig när jag precis hade satt mig på stolen framför honom för att äta.
"Hur elak får jag vara ?" Sa jag och lutade mig fram på bordet - så som dom alltid gjorde i filmer - och flinade för mig själv.
"Hur elak du vill" Sa han och tryckte in ett ägg i munnen. Jag nickade snabbt, reste mig från stolen och sprang till trappan.
Dags för hämnd...
 
Hittade inga bra bilder...
 
Jag smög sakta in i Antonios mörka rum. Det låg kläder överallt på golvet och gamla pizza kartonger. Ja, min bror var ett riktigt svin. Även om det var mörkt i rummet kunde man se hur dammkornen svävade i luften och det luktade instängt. När jag kom fram till den stora sängen, tog jag av korken på den svarta, vattenfasta, tuschpennan jag hade i handen och ritade en tjock, fransk mustach under hans näsa. Jag ritade också morrhår på hans kinder och fnissade sedan åt mitt mästerverk. Jag smög sedan ut ur hans rum och gick in till Luca's rum som låg två rum ifrån, bredvid mitt. Han snarkade högt och han hade sparkat av sig täcket med Italiens flagga på. Luca hade det mycket renare på sitt rum. Det enda som låg på golvet var en fotboll och kläderna han hade på sig igår. Jag smög fram till hans säng och ritade sedan ett slarvigt skägg längs käklinjerna med tuschpennan.
 
Jag hade bestämt att jag skulle väcka Luca först, eftersom att han var lättast att väcka. Jag hade en leksaks trumpet i min hand och jag satt på knä precis bredvis sängen. Jag satte trumpeten mot Luca's högra öra, tryckte sedan läpparna mot trumpetens andra ände och blåste så hårt jag kunde.
Luca började röra sig vilt och satte händerna för sina öron. Han ställde sig upp och började skrika på mig.
"Vad gör du ?!" Skrek han och rättade till sina kalsonger. Han hatade att stå i bara underkläder inför någon. När vi var små hade han inget problem med det. Då brukade han springa runt naken i huset hela tiden och han vill inte ha några kläder på sig heller. Så de flesta foton vi hade från honom som barn hade ha inga kläder.
"Jag väcker dig" Sa jag och fnissade. Jag ställde mig upp, tog upp fotbollen som låg på golvet och gick mot dörren.
"Och förresten, du har bara tio minuter på dig innan skolan börjar" Sa jag, flinade och kastade bollen på hans huvud.
"Mitt i prick !" Skrattade jag när bollen träffade honom och han gav ifrån sig ett irriterat stön. Jag gick sedan ut därifrån och in till Antonios rum igen. Jag hade laddat ner en app på min iPhone så när man tryckte på en knapp lät det som att någon sköt från en pistol. Jag skruvade upp till högsta volym och satte mig sedan ner med benen under sängen och hukade mig så att han inte skulle se mig, men jag kunde fortfarande se honom.
Jag tryckte på knappen och höga skott ljud gjorde så att jag fick hålla för mitt öra.
Antonio gjorde konstiga rörelser, det såg ut som om att han skulle kräka, och drog sedan täcket över sig.
"Vad händer ?! Vad är det som händer ?!" Skrek han gält och sedan trillade han ner på golvet. Jag hade slutat skjuta och låg nu på golvet och skrattade för fullt. Denna morgonen skulle jag aldrig glömma, det var en sak som var säker.
"Lucy ?! Vad fan gör du här inne ?!" Skrek han. Man kunde tydligt höra att han var sur, vilket gjorde allt mycket roligare. Tillslut slutade jag skratta och ställde mig upp. Jag möttes direkt av Antonio som blängde på mig.
"Vad gjorde du ?" Han var verkligen sur. Men jag brydde mig verkligen inte. Detta var hämnd för alla gånger Antonio och Luca hade väckt mig på sjuka sätt.
"Jag väckte dig" Fnissade jag och gick sedan mot dörren.
"Du har tio minuter på dig innan skolan börjar förresten" Sa jag och sprang sedan ner till köket.
 
"Hur kommer dom se ut när dom kommer ner ?" Sa pappa när han hade ätit färdigt sina ägg och bacon.
"Ehm, Luca kommer ha skägg och Antonio kommer ha en franska mustch" Sa jag och kunde inte låta bli att flina. Pappa skrattade och sedan hörde jag hur någon sprang i trappan. Luca kom ut i köket, tog tag i en gaffel och tryckte i sig en hel pannkaka i munnen. Han hade på sig ett par svara jeans, en vanlig vit t-shirt och hans mörka hår var ruffsigt. Endel av pannkakan hängde längs munnen och ner till hakan, jag har sagt det innan och jag säger det igen, mina bröder äter som grisar.
Inte långt efter kom Antonio ut i köket och gjorde precis likadant som Luca, tryckte in en hel pannkaka i munnen. Han såg precis likadan ut som Luca fast han bar en turkos t-shirt.
"Hej då, Papà !" Sa Luca och drog med sig Antonio ut till hallen.
"Vart ska ni ?" Ropade Pappa förvirrat efter dom.
"Skolan börjar om 5 minuter, vi måste åka !" Ropade Luca tillbaka och sedan smälldes ytterdörren igen. Jag kunde inte låta bli att flina igen. Båda två hade glömt att kolla vad klockan var och dom hade inte ens märkt att jag inte hade gjort mig färdig. Och viktigast av allt, dom hade glömt att jag också skulle till skolan.
"Skolan börjar om 40 minuter" Sa pappa och gav mig en menande blick.
"Jag vet" Sa jag och drack lite av min apelsin juice.
"Men det vet inte dom" Flinade jag.
 
"Varför såg jag dina bröder köra i full fart till skolan, 40 minuter innan den börjar ?" Frågade Ryan mig när han mötte mig vid mitt skåp.
"Jag vaknade lite tidigt så jag kände för att skoja lite med dom" Sa jag och fnissade för mig själv.
"Så jag tror inte att jag kommer få någon skjus hem, så är det okej att jag åker med dig ?" Frågade jag och började gå mot rektorns kontor med Ryan efter mig.
"Jag och Chaz ska bli hämtade av Justin men du får säkert åka med" Sa Ryan och log. Jag nickade bara och sedan var Ryan tvungen att gå till sin lektion. Jag däremot skulle prata med rektorn om vad jag skulle gör dom senaste tre dagarna, eftersom att jag inte skulle med på klassresan. Mr. Williams som var ansvarig för klassresan hade sagt att jag skulle prata med rektorn, så nu stod jag utanför rektorns dörr. Jag knackade försiktigt och ett svagt "Kom in" hördes. Jag hade aldrig varit på rektorns kontor förut, men Ryan och Chaz sa att det var väldigt tråkigt därinne.
Jag tryckte ner det kalla handtaget försiktigt och puttade sedan sakta upp dörren. Jag visade mig lite i dörr öppningen så att rektorn såg mig.
"Åh, Miss. Rossi. Stig in" Sa hon och log vänligt. Hon ställde sig upp och rättade till sin tajta, svarta kjol lite. Vår Rektor var ganska ung, 26 år och såg väldigt bra ut. Hon hade mörk blont, axel långt vågigt här, ett ganska gulligt men vuxet ansikte och en tränad kropp. Inte konstigt att hon kom i den tajta kjolen. Tillsamman med kjolen hade hon en vit skjorta som var uppvikt i armarna och in stoppad i kjolen.
Jag gick försiktigt in och stängde dörren tyst efter mig. Rektorn gjorde en gestikulerade att jag skulle sätta mig på en stol som var framför hennes stora skrivbord. Sakerna på skrivbordet låg prydigt i liggande-mappar som stod på bordet och hela rummet såg ut att vara väl organiserat. Väggarna var vita och längs de högra väggarna var hyllor uppsatta, fulla med mappar. Det fanns en hylla precis ovanför Rektorns huvud med priser som skolan hade vunnit uppställda i storkleks ordning. Det enda med någon färg på kontoret var nog stolen jag satt på, hennes stol och skrivbordet, som var av trä i en mörkbrun färg.
"Så, jag ville diskutera vad du ska syssla med under klassresan" Sa hon, knäppte sina händer och la upp dom på skrivbordet. Jag nickade nervös och satte mina ben i kors. Jag visste att jag inte var på Rekorns kontor för att jag var i trubbel men jag blev ändå nervös.
"Det är inte lönt att vara i skolan och jobba för att som jag har förstått det så har du redan gjort färdigt alla läxor och du har inga kvar blivna uppgifter. Och alla klasser i hela skolan ska ut på en klassresa så det kommer inte vara några här förutom några lärare" Sa hon och såg ut att tänka. Hennes gröna ögon hade varit fästa på mig hela tiden och det kändes nästan lite obekvämt.
"Så jag har beslutat att du får ta ledigt dom tre dagarna" Hon log vänligt och ställde sig sedan upp.
"Det var trevligt att prata med dig Miss. Rossi" Hon sträckte fram sin hand mot mig och jag tog tag i den. Hennes naglar var perfekta och var målade i en franska manikyr, vilket fick mig att tänka på Antonio.
" Det var trevligt att få prata med dig med Miss. Adams" Sa jag och log osäkert. Hon log vänligt mot mig igen och visade sedan vägen till dörren.
"Ha en trevlig dag, Miss. Rossi" Sa hon och stängde sedan dörren. Jag fattade inte varför dom inte bara sa elevernas riktiga namn. Det var ganska irriternade att bli kallad "Miss Rossi" hela tiden. Men jag var ändå väldigt glad över att jag fick ta ledigt i tre dagar.
 
När jag gick ut från omklädningsrummet till fotbolls planen och nynnade på "Forever" med Chis Brown hörde jag någon skrika hysteriskt och väldigt ljust. Det kunde bara betyda en sak, Lily. Varje skola behövde en populär, bitching, ego-trippad tjej med alla killar efter sig och upp puffat blont hår, på denna skolan kallades den Lily. En tjej med nästan vitt, äckligt tupperat hår, linnen så korta att man såg magen, Push up bh (och hon var inte rädd för att visa bh:n heller eftersom att hon drog ner den så att man såg den), kjolar så korta att man nästan såg rumpan, alldeles för mycket smink och hade alltid klacka skor, även på vintern. Många tjejer ville tydligen vara henne för att hon var så snygg, men jag tyckte bara att hon såg väldigt fake ut. Hon hade tappat sin mobil och hade bet en av alla killar som stod omringade vid henne att ta upp den. Jag himlade med ögonen och ställde mig så långt ifrån alla andra som möjligt.
"Indelning !" Skrek gympaläraren, Mr. Smith, och blåste i sin vissel pipa. Alla ställde sig på en rad och Mr. Smith började dela in.
"Rossi, mål vakt." Sa han bestämt och gav mig en svart ful väst. Perfekt, nu kommer jag få bollar i huvudet. Utan att protestera trädde jag den fula västen över mig och ställde mig i mitten av fotbolls målet. Tränaren blåste i visslan igen och jag ställde mig i min pinsamma tolkning av hur en målvakt skulle stå. Bollen sköts över planen och rätt som det var fick Lily bollen och hon stod i perfekt läge att skjuta den på mig, vilket hon gjorde.
Det såg ut som om att hon verkligen ville att bollen skulle träffa mig. När hon sparkade bollen mot mål - vilket tydligen var jag - hörde man hur ett smällande ljud uppstod och inte långt efter borrade den sig hårt in i min mage. Jag började vacka bakåt och tillslut kunde jag inte hålla balansen längre så jag trillade ner i nätet och fick stål stången - som gjorde att fotbollsmålet stod upp - i ryggen. Jag hade kvar bollen mot magen och allt jag såg var grönt nät och blå himmel. Jag hörde hur människor började samlas runt mig några bekanta ansikten skymde min sikt öger himlen. Deras läppar rörde sig men jag hörde inget. Tillslut började allt bli suddigt och jag kunde inte hålla mina ögon öppna, och så blev allt svart.
_______________________________________________________________________________
 
Förlåt för att det har tagit så lång tid :/ jag ska bli bättre ! Och mer ur Justin's Perspektiv kommer..
 
Kommentera :)

Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2012-07-15 @ 21:02:48
URL: http://bieberrstorys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback