Part 17: Do you know Justin Bieber ?!

Last Chapter:
 
"Okej, vad är det mellan dig och Lucy ? För någon dag sedan gillade du henne knappt alls och nu står du nästan och kysser henne utanför hennes hus !" Var det första Ryan sa till min när jag kom in i bilen. Jag hade helt glömt bort att dom fortfarande var kvar.
"Lägg av" Sa jag bara och startade motorn.
"Du gillar henne" Sa Chaz som satt bredvid mig i passagerar sätet och flinade.
"Nej, det gör jag inte" Sa jag och gasade.
 
Lucy's Perspektiv:
 
Ytterdörren smälldes igen där nere och jag ryckte till. Jag hade nog somnat till, typiskt mig.
 
 
"Lucy ?!" Skrek Antonio ner ifrån hallen. Vad gjorde han hemma ? Han skulle hjälpa Pappa på resturangen. Motvillig reste jag mig från sängen och suckade. Det högg till lite i magen men det hade blivit bättre, och jag kunde gå normalt nu. Jag sprang ner för trappan och gick igenom vardagsrummet för att komma till hallen.
"Vad vill du ?" Sa jag irriterat. Antonio stod med ryggen vänd mot mig och kämpde med att få av sig sina skor.
"Kan du hämta en ispåse ?" Han hade fått av sig sina skor men stod fortfarande med ryggen mot mig.
"Varför ?" Vad har hänt ?" Sa jag och gick närmare honom. Nu började han göra mig orolig.
"Bara en grej. Kan du hämta en ispåse ?!" Han lät irriterad och slängde sin ryggsäck i det högra hörnet bredvid yttedörren. Istället för att göra som han bad mig gick jag förbi honom och ställde mig framför honom.
 
 
"Vad... Vad har hänt ?!" Jag skrek och satte händerna för munnen och gick ännu närmare honom för att studerar hans ansikte. En stor blå tira täckte det mesta av hans vänstra öga, hans högra kind var alldeles röd och två ränder av torkat blod gick från hans näsa till läppen.
"Jag hamnade i ett litet bråk ! Kan du snälla hämta en ispåse nu ?!" Jag sa inget utan gick in i köket och tog ut en ispåse från frysen. Antonio hade följt efter mig och satte sig på en stol vid matbordet. Jag gav honom ispåsen, han emot den, satte den för ögat och kinden sedan reste han sig igen.
"Vart ska du ?" Sa jag och följde efter honom. Han gick ut i hallen och plockade upp sin ryggsäck.
"Jag ska skriva färdigt min Collage ansökan" Han gick förbi mig och in till vardagsrummet. Antonio hade egentligen redan börjat på Collage men blev typ relegerad pågrund av för hög frånvaro och för att han alltid ställde till med bråk. Antonio hade gått på Columbia innan men han blev, som sagt, relegerad. Han hade fått börja på en typ behandlings skola fem minuter utanför Stratford och nu hade han "släppts" pågrund av bättre betyg och bättre beteende. Så nu skulle han söka till Columbia igen. Och Luca gick inte på samma skola som jag. Han gick på en skola som var bara några minuter från mig, men han skulle börja på Collage nästa termin.
Jag kände hur det vibrerade i bakfickan på mina shorts. Jag tog fiskade upp den och såg att jag hade fått ett sms av Luca.
"Kan du komma hit och hjälpa till i resturangen ?" Stod det. Jag suckade och svarade ett snabbt "Ja". Jag ville inte men jag gjorde det ändå. Jag sprang ut i hallen, tog på mig mina converse, ropade ett "Hejdå" till Antonio och började sedan gå till resturagen.
 
-
 
Resturangen var fullare än vanligt, vilket gjorde mitt jobb stressigare. Jag gick från bord till bord, tog beställning, gav besällningen till Pappa, servera mat till kunderna och sedan gjorde jag det om igen. Det var inte alls kul. Jag förstod mig inte på människor som faktiskt ville bli servitör. Jag hörde hur dörrklockan plingade till, vilket betydde att det var antingen någon som gick eller någon som kom in. Det var tydligen någon som kom in. En gammal kvinna och en gammal man som gick tillsammans med en tonårspojke, tror jag, med en luva över huvudet och en vuxen kvinna. Dom satte sig vid ett bord som var i höret längs in i resturangen. Jag kände igen dom på något vis. Eller jag kände igen dom gamla personerna och det var något med tonårspojken som var bekant på något vis. Jag skulle precis gå dit och ta deras beställningar när Pappa kallade på mig och gav mig en pizza som skulle till bord 7.
 
"Luca, kan du ta det bordet där borta ?" Frågade jag honom när jag gick förbi honom vid kassan. Jag pekade mot borde de satt vid och han nickade.
"Visst" Sa han, tog tag i ett block och en penna och gick sedan mot bordet. Jag fortsatte gå mot bord sju men iaktog Luca medans han gick mot bordet.
"Diana, Bruce ! Det var längesedan !" Sa Luca högt och glatt. Det var därför jag kände igen dom ! Jag gick mot kassan för att "Stalka" de.
" Det var det minsann !" Sa Diana lika högt och ställde sig upp för att krama om Luca. Diana och Bruce hade hjälpt min Pappa med "komma till ro" - Så uttrykte min Pappa det - här i Stratford och hjälpte också till med att måla resturangen så vi var ganska nära dom. Luca kramade om Bruce också och sedan såg det ut som att Diana och Bruce presenterade Luca för dom andra två. Luca skakade deras händer vänligt och sedan pratade de lite mer. Dom pratade inte lika högt längre så jag hörde inte.
"Då måste du vara Lucy's bror !" Sa plötsligt tonårspojken i hoodie till Luca. Luca's ansikte ändrades från glatt till förvånande och oförsående.
 
 
"Ja... Det är jag" Plötsligt vände han sitt huvud mot mig. Han såg ut som ett frågetecken. Jag ryckte på axlarna och låtsades sedan vara upptagen med kassan. Jag fick plötslig en orolig känsla i magen. Vem visste att Luca måste vara min bror ? Dom fortsatte prata lite och sedan började Luca skriva ner saker i blocket.
"Er mat kommer om ca en kvart" Han log mot dom och gick sedan med snabba steg mot mig genom resturangen.
"Varför har du aldrig berättat att du känner Justin Bieber ?!"
_________________________________________________________________________________________
Kapitlet ska inte vara så här kort men jag bestämde mig för att ha typ en del två om man säger så ;p det kommer vara tidinställt och kommer imorron kl 2 ! Och ni har kanske märkt att jag har gjort lite annorlunda med bilderna ? Jag hade tänkt fortsätta göra så för att det är mkt enklare än att sitta och fixa med alla bilder ;p
 
DET FUKAR IGEN ! YAAAAY ! Omg, jag blev så sjukt glad när jag såg att det äntligen syntes på bloggen !
 
KOMMENTRA FÖR MERA ! Kom igen, det tar knappt en minut att lämna en liten söt kommentar ^^

Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2012-07-28 @ 02:47:59
URL: http://bieberrstorys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback