Part 32: Truth or Dare ?

Last Chapter:
 
"Ehm, Justin kom hit för att äta Mario, inte för att sjunga" Viskade Lucy till Mario och han såg besviken ut.
"Nej, det är helt okej" Log jag och gick bort mot scenen. Den stora resturangen var proppfull med människor och alla kastade nyfikna blickar mot mig när jag gick upp på scenen.
"Hej, jag är Justin Bieber !" Sa jag i mikrofonen och alla började göra ljud ifrån sig. De man hörde mest var ett bord fullt med tonårstjejer som skrek för full hals.
"Ehm, jag hade tänkt sjunga den acoustiska* versionen av Love me" Sa jag medans jag tog upp gitarren, som till min förvåning var en vänster gitarr. Jag drog mina fingrar över strängarna och man kunde höra gruppen med tonårstjejer skrika igen. Jag började sjunga och sökte efter något att sätta blicken och automatiskt hamnade min blick på en leendes Lucy. Min blick mötte hennes trots det långa avståndet mellan oss och i den stunden visste jag. Jag hade starka känslor för Lucy.
 
"Visst, gå då !" Mumlade Mamma irriterat efter att ha lyssnat på mitt, Ryan's, Chaz's, Christian's och Caitlin's tjat om att få ta mini-bussen och åka hem till Ryan - hans föräldrar jobbade natt så de skulle inte komma hem förens imorgon.
"Yes !" Sa alla i kör och reste sig hastigt ifrån stolarna.
"Vänta, vi måste ha med Lucy också !" Sa Ryan och stannade när vi var påväg till dörren.
"Ni har sett vilken panik hon är i, jag tror att hon behöver slappna av !" Instämde Chaz och ställde sig bredvid Ryan. Jag, Christian och Caitlin nickade och sedan gick vi tre och letade efter henne - hon hade bara försvunnit - medans Ryan och Chaz sa till Luca.
 
-
 
Hon var ju ingenstans ! Vi hade kollat överallt i resturangen men hon var ingenstans ! Vänta lite... Hon kanske inte var inne i resturangen.
Jag tänkte efter en stund och sedan gick jag igenom resturangens kök. Alla där inne var så stressade så ingen märkte mig.
Jag gick ut genom dörren som ledde till soptunnorna och hittade en stessad Lucy som gick fram och tillbaka medans hon pratade italienska för sig själv.
"Hej" Sa jag försiktigt medans jag höll mig för att skratta, hon såg lite rolig ut. Lucy stannade upp och tittade förvirrat på mig.
"Vad gör du här ?" Frågade hon förvånat. Hon tog några steg mot mig och satte händerna på sina höfter.
"Alla letar efter dig" Började jag och satte händerna i jeans fickorna.
"Jag och de andra hade tänkt att åka hem till Ryan för att vi orkade inte sitta kvar här med de vuxna längre och eftersom att du är så stressad tänkte vi ta med dig" Förklarade jag och väntade på hennes svar. Hon gjorde inte något på några sekunder men tillslut nickade hon och följde med mig till resturangens framsida för att hoppa in i mini-bussen.
 
Killarna hade satt sig och spelat något bil spel på Xbox så nu stod jag och Caitlin helt ensamma en bit bakom soffan och tittade på deras spel i tystnad, pinsam tystnad. Det verkade som om att ingen av oss vågade säga något. Och jag var inte världens bästa på att börja en konversation heller.
"Hur känner du Justin ?" Frågade Caitlin tillslut. Tack och lov att jag inte behövde vara den som började konversationen !
"Ehm, jag har känt Ryan och Chaz sedan nästan tre år tillbaka och när Justin kom hit blev det bara så att jag träffade honom... typ" Sa jag och ville slå mig själv för att jag lät så efterbliven och nervös ! Hon nickade och sa inte mer sedan. Jag funderade på om jag skulle fråga henne samma sak men bestämde mig sedan för att strunta i det eftersom att det hade gått ett tag nu.
 
"Justin har väl berättat att jag skulle "fixa" till dig till dansen ?" Sa Caitlin efter ett tag och vände sig mot mig. Förvirrat skakade jag på huvudet. Der hade Justin inte sagt något om.
"Nähä, men jag kan göra det om du vill. Men i så fall vill jag testa något på dig redan nu !" Hon log hoppfullt mot mig och man kunde se på henne att hon var beredd på att ta tag i min arm och dra mig med henne.
"Visst" Svarade jag med en axelryckning och som jag trodde så tog Caitlin tag i mig direkt och satte mig på en stol i köket och bad mig att vänta medans hon hämtade några saker.
"Vad gör du här ?" Frågade Chaz som plötsligt hade kommit in i köket.
"Caitlin skulle göra något med håret eller vad det nu var" Svarade jag kort och ryckte på axlarna. Chaz började skratta och spottade nästan ut kollan som han hade tagit från kylen.
"Det ska bli kul och så !" Skrattade han och gick började gå ut ur köket.
"Lägg av !" Ropade jag efter honom men kunde inte undgå att skratta själv.. Jag hade aldrig fixat till håret förr, om man inte räknar med att sätta upp det. Inte långt efter kom Caitlin tillbaka till köket med en stor väska !
"Vad har du i den ?" Frågade jag och kollade konstigt på väskan.
"Bara smink, platt och lock-tång och lite hårvårdsprodukter" Svarade hon enkelt och log.
Caitlin började lägga upp en massa saker på bordet och spraya saker i mitt hår osv. Inne ifrån vardagsrummet kunde man höra killarna skrika åt varandra, det lär ungefär som när ja och mina bröder spela tv-spel. Yup, jag spelade tv-spel, och av någon konstig anledning var jag bra på det också.
Caitlin började platta mitt hår - tror jag - och efter att mitt hår var spikrakt - något det aldrig hade varit förut - insisterade hon på att sminka mig med mer än bara lite mascara och puder, och jag lät henne också. Jag njöt faktiskt av att bli till fixad.
 
-
 
"Du måste visa dom !" Väste Caitlin irriterat åt mig medans hon drog i min arm för att försöka få mig till vardagsrummet för att visa min nya "look" för killarna, vilket jag inte ville ! Det räckte med att ens Caitlin hade sett mig helt till fixad !
"Kom igen, snälla Lucy !" Suckade hon högt och fortsatte att dra i min arm. Jag skakade på huvudet och försökte dra åt mig min arm men Caitlin var stark.
"Vad skriker ni för ?!" Ropade Chaz från vardagsrummet.
"Inget !" Ropade både jag och Caitlin i kör tillbaka och sedan fortsatte vi med våran kamp.
"Lucy, snälla !" Bad Caitlin medans hon släppte taget om min arm och såg på mig med hundvalpsögon. Jag skakade bestämt på huvudet och ställde mig med armarna i kors.
"Vad är det so-" Chaz stod i köksöppningen och tittade konstigt på mig.
"Jävlar" Viskade han för sig själv och vandrade med blicken mellan mig och Caitlin.
"Vad har du gjort med henne ?!" Frågade Chaz Caitlin efter en stund. Caitlin ryckte på axlarna och log bara.
"Vadå, ser jag konstig ut ?!" Jag såg mig omkring i köket för att se om jag hittade något jag kunde se mig själv i men nej, det fanns det inte.
"Nej, men du ser väldigt" Chaz gjorde en paus och andades.
"Vääldigt annorlunda ut !" Sa han med stora ögon. Jag hatade när man tittade på mig sådär, jag kände mig alltid så obekväm.
"Du ser helt fantastiskt ut. Men kan vi inte hitta på något nu ?" Frågade Caitlin otåligt och gick ut i vardagsrummet tillsammans med Chaz.
Jag följde inte efter dom utan jag gick till toaletten för att se mig i speglen, och det var en annan syn än vanligt. Mina ögonfransar var långa och svarta, mina ögon såg ju nästan "fina" ut nu och jag hade fått läppglans av Caitlin också, men det blev för glansigt så jag torkade bort lite. Och håret var helt spikrakt, inte alls risigt och längre än det brukade vara... Jag såg nästan bra ut.
 
"Har ni sett hur Lucy ser ut ?!" Utbrast Chaz så fort han kom tillbaka med Caitlin efter sig. Jag, Ryan och Christian utbytte några konstiga blickar med varandra och skakade sedan på huvudet.
"Hon ser jätte annorlunda ut !" Sa han högt och satte sig ner i soffan.
"Gud vad du är jobbig, kan du inte bara säga att hon ser fantastisk ut ?!" Gnällde Caitlin irriterat och satte sig ner bredvid Chaz i soffan.
"Vad har du gjort med henne ?" Frågade Christian förvirrat med blicken på Caitlin.
"Jag fixade till henne lite" Svarade hon och log stolt.
"Vart är Lucy förresten ?" Sa jag och alla började titta sig omkring och ryckte på axlarna.
"Kanske på toaletten för att se hur hon ser ut ?" Alla nickade åt det Caitlin sa, det var nog så.
"Jag kan hämta henne" Jag gick ut ur vardagsrummet och gick bort mot toaletten de hade här på nedervåningen i Ryan's hus. Toalett dörren stod på glänt och det lös inne ifrån toan, då måste hon ju vara där.
"Lucy ?" Sa jag och öppnade dörren helt. Lucy stod och tittade fundersamt på sin egen spegelbild.
Chaz hade rätt, hon såg väldigt annorlunda ut ! Men jag skulle säga att hon såg mycket vacker ut, fast jag tyckte bättre om hur hon såg ut utan smink, hon behövde inte det eller fixat hår.
Lucy's uppmärksamhet vändes mot mig och begravde panikslaget ansiktet i händerna.
"Vad gör du ? Du ser fantastisk ut !" Sa jag och tog bort hennes händer från hennes ansikte.
"Jag ser jätte konstig ut" Protesterade hon och tittade upp på mig.
"Lögnare !" Viskade jag och hon log svagt mot mig.
"Nu går vi till vardagsrummet och ser vad vi ska hitta på resten av kvällen" Sa jag och drog Lucy efter mig.
 
-
 
Jag tittade på Lucy som satt uttråkat på golvet bredvid Caitlin och Ryan. Hennes ögon följde flaskan som snurrade runt och runt i mitten av ringen som vi alla 6 hade skapat.
"Justin, sanning eller konka ?" Frågade Ryan mig när flaskan äntligen hade stannat på mig. Jag svarade "Sanning" kort och Ryan frågade mig om jag helst hade viljat ha ett åsne huvud eller en ekorres kropp, vilket jag svarade åsne huvud.
"Okej" Sa Ryan och gav flaskan till mig. Jag snurrade den och väntade på att den skulle stanna.
"Vem har inte fått den någon gång ?" Frågade Chaz medans han tittade på den snurrande flaskan.
"Alla har varit förutom Lucy" Svarade Ryan och Lucy's uttråkade blick förändrades till nyfiken när hon hörde ditt namn.
"Och vilket sammanträffand, flaskan stannade på dig !" Utbrast Caitlin glatt. Ryan och Chaz flinade åt mig och gav mig menande blickar som jag inte förstod.
"Okej, sanning eller konka ?" Frågade jag Lucy och hon suckade medans hon såg ut att tänka.
"Ehm, konka" Svarade hon och rätade på ryggen. Fan, jag som hade hoppats att hon skulle ta sanning, det var mycket svårare att komma på något på konka.
"Okej" Mumlade jag för mig själv. Vad skulle jag ta på konka ?! Jag kom inte på något...
Efter en stunds tänkande började alla tappa tålamodet och de började klaga på mig.
"Ska du tänka tills skoldansen på fredag eller ?" Utbrast Ryan otåligt medans han vred sig på sin plats på golvet, och där fick jag en ide !
"Du har fortfarande ingen att gå med till skoldansen va ?" Lucy stirrade på mig som om jag var en idiot pågrund av min fråga men skakade sakta på huvudet sen.
"Okej, då ska du bjuda mig på skoldansen !" Sa jag och alla stirrade nyfiket på mig förutom Lucy som såg chockad ut medans jag bara log åt henne.
"Va ?!" Utbrast Lucy förvirrat.
 
________________________________________________________________________________________
Detta kapitlet blev dåligt, jag vet ! Men jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva...
Men tror ni Lucy kommer bjuda honom eller inte ?
 
KOMMERNTERA FÖR MERA ! KOMMER MER SNART !

Postat av: Anonym

klart hon bjuder vår Justin vem annars?;)

2012-10-31 @ 23:52:29
Postat av: Alexandra

Hon kommer bjuda honom! :D super bra kapitel! MERA! :)

2012-11-01 @ 02:03:24
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2012-11-01 @ 10:00:17
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Evelina

Super bra! Meer!

2012-11-01 @ 16:25:17
Postat av: donna

jätte bra ! jag vet faktis inte :o

2012-11-01 @ 20:01:27
Postat av: Anonym

Du kan ju inte sluta där haha ;)

2012-11-01 @ 20:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback