Part 24: I Like The Thought Of Kissing You.

Last Chapter:
 
Diana kom ut i hallen förföljd av en glad Sammy. Sammy tassade raka vägen mot Justin som tog upp honom i hans famn. Jag hade helt glömt bort att Diana och Bruce var Justin's morföräldrar.
"Herregud vad du ser ut barn !" Utbrast hon och gick fram till mig. Hon satte sina händer på mina kinder och såg sedan på mig med oroliga öron, sedan gav hon mig en hård kram. Jag hade glömt att ta bort mascaran som hade runnit och mina ögon var säkert fortfarande puffiga och röd aktiga.
"Kom nu, vi ska få i er ungar lite mat och sedan ska du berätta vad som har hänt" Sa hon när hon släppte mig och vinkade sedan mot köket. Detta skulle bli en ännu längre dag.
 
 
"Okej, vad är det som har hänt nu ?" Frågade Diana mig. Alla satt inne i mitt kök och åt någon sorts kyckling soppa som Diana hade gjort. Jag kollade ner i sin soppa. Jag hade ingen lust att se på någon just nu. Jag vevade runt med skeden innan jag lyfte på huvudet igen och suckade.
"Jag hade en lilla syster" Började jag och kollade sedan ner i soppan igen. "Rosa" Mumlade jag. Det var som att något högg till när jag sa hennes namn.
"När jag var tolv år tog jag med henne till Köpcentret och när vi skulle gå hem hade jag glömt min väska inne på en affär som hon inte gillade så hon följade aldrig med mig in. Och sedan när jag kom ut..." Jag kunde inte avslutade aldrig meningen. Jag kollade snabbt ner i soppan igen för att undvika att börja gråta, vilket jag inte lyckades särskilt bra med. En tår föll ner i min orörda soppa och omedvetet började jag snyfta. Plötsligt kände jag någon ta min hand. Så diskret som möjligt kollade jag under bordet och såg till min förvåning att min och Justin's hand var ihop flätade. Även om jag grät så lyckades ett leende pressas fram på mina läppar. Mitt långa, bruna hår täckte mitt ansikte, men jag kunde ändå se på Justin's förvånade min att han såg mitt svaga leende. Jag drog bort håret från ansiktet med min fria hand och suckade.
"Så var hon borta, hon hade blivit kidnappad av något psycko" Pressade jag fram. De sista orden bets mina käkar automatiskt ihop och det var precis som att jag spottade fram orden.
"I alla fall, poliserna hade hittat henne död och avklädd i skogen igår natt och de kunde inte indentifiera kroppen till 100%. Så eftersom att Pappa eller mina bröder inte är hemma fick jag göra det. Tack för maten Diana, det var jätte gott" Rabblade jag upp snabbt. Jag ryckte sedan till mig min hand från Justin's, ställde mig upp och marscherade sedan upp till mitt rum där jag slängde mig i sängen och lät de få tårarna som jag lyckats hålla inne rinna längs mina våta kinder.
 
Justin's Perspektiv:
 
Tunga steg i trappan hördes så hon var antagligen påväg upp. Alla såg med förvirrade blickar på varandra. Hon bara stack. Jag förstod ju såklart varför, om allt detta hade hänt mig hade jag nog gjort likadant.
"Någon kanske ska gå upp och prata med henne ?" Sa någon. Det var den killen som hade varit här med Lucy innan, vem han var visste jag inte. Mormor skakade på huvudet och reste sig sedan upp från stolen.
"Nej, låt henne vara en stund" Sa hon och började sedan plocka undan tomma tallrikar. Jag hjälpte Mormor med disken och sedan gick hon och Morfar hem igen.
 
-
 
"Du får göra det" Viskade Ryan till mig. Vi hade samlats utanför Lucy's rum för att bestämma vem som skulle gå in och prata med henne. Jag suckade åt honom och skakade på huvudet.
"Varför måste jag göra det ?" Frågade jag. Det var ju inte så att jag inte ville göra det men jag ville inte göra henne mer upprörd än hon redan var. Hon kanske inte ens ville prata med någon !
"För att hon litar på dig, tro mig när jag säger det. Jag är hennes kusin, jag har känt henne hela livet, jag kan se det på mils avstånd !" Sa killen som jag fortfarande inte visste vad hette. Men nu visste jag i alla fall att de var kusiner. Jag stirrade på Ryan och Lucy's kusin. Skulle jag gå in och prata med henne ? Jag suckade och drog sedan ner handtaget till Lucy's dörr. Jag öppnade dörren försiktigt och knackade svagt på den samtidigt som jag öppnade den.
"Knack, knack" Sa jag och gick in i rummet. Lucy låg på sin säng i gråa mjukis byxor och en svart hoodie. Hon såg upp på mig med hennes oemotståndliga, bruna ögon. Plötsligt var det som att jag bara tappade balansen. Jag började vackla till och om jag inte hade tagit tag i handtaget hade jag nog lågit på golvet nu. Jag började skratta tyst för mig själv och trodde att Lucy också skulle börja skratta men nej, hon hade inte rör en min. Jag slutade skratta och gick fram till henne och satte mig på säng kanten medans hon satte sig upp.
 
 
Hennes ögon var fortfarande blanka och röda, men ändå såg hon så onaturligt vacker ut.
"Det är mitt fel att hon är död" Sa hon plötsligt. Hon lät så säker, så bestämd. Jag ryckte till och såg på henne som om hon var dum i huvudet eller något. Man såg att hon började känna sig obekväm för att hon tittade genast ner på hennes händer. Jag satte mig närmare henne, satte mitt pekfinger under hennes haka och drog lätt upp hennes ansikte. Jag mötte hennes sorgsna ögon och glömde direkt bort vad jag skulle säga.
"Det var inte ditt fel" Jag  kom snabbt på vad jag skulle säga och gjorde allt för att låta övertygande.
"Om ja.." Jag tog bort mitt finger från hennes haka och satte det framför hennes läppar samtidigt som jag gjorde "Schhh" ljud.
"Det var inte ditt fel" Sa jag bestämt med betoning på varje ord.
"Och protestera inte nu" Fortsatte jag sedan och skrattade tyst för mig själv. Hon drog bort en slinga som låg framför hennes ansikte och drog den bakom örat medans hon kollade på mig med en blick jag inte kunde tyda och jag blev helt varm inombords. Vad var det som hände med mig ?
 
Omedvetande drogs mitt finger över hennes silkeslena kind och sedan drogs min hand mot hennes nacke. Min blick var fast i hennes och det var som om att jag plötsligt befann mig i en bubbla, en bubbla med bara mig och Lucy i och inget utanför den bubblan spelade någon roll, det var bara hon och jag. Min blick vandrade ner till hennes läppar och tanken av att kyssa henne poppade upp i mitt huvud, och jag gillade tanken.
 
________________________________________________________________________________________
 
Nämen vad händer nuu ? Tror ni att Justin kommer kyssa henne eller inte ? Kommentera och säg vad ni tycker ! :) Btw, det blir nog inget kapitel i helgen för att jag ska åka iväg till ett par släktingar som bor ganska långt upp i sverige :/
 

Postat av: Emelie

Jätte bra!! <3

2012-09-07 @ 19:20:07
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Anonym

Super ! :D MEERRAA :)

2012-09-12 @ 20:37:35
Postat av: mandoo

jäääätte braaa!!!

2012-09-13 @ 19:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback