Part 25: David got a plan ?

Last Chapter:
 
Omedvetande drogs mitt finger över hennes silkeslena kind och sedan drogs min hand mot hennes nacke. Min blick var fast i hennes och det var som om att jag plötsligt befann mig i en bubbla, en bubbla med bara mig och Lucy i och inget utanför den bubblan spelade någon roll, det var bara hon och jag. Min blick vandrade ner till hennes läppar och tanken av att kyssa henne poppade upp i mitt huvud, och jag gillade tanken.
 
Lucy's Perspektiv:
 
Nervöst såg jag på Justin som höll sin hand vid min nacke. Vad skulle han göra ? Det som gjorde mig mest nervös var att denna stunden såg precis ut som i en film. En kille och tjej som förlorade sig i varandras ögon och sedan.. kysstes de. Någon sorts panik blandat med längtan växte inom mig när jag såg hur Justin kom närmare mig. Skulle han kyssa mig ? Ville jag att han skulle ? Ja.
Han kom bara närmare och närmare och när våra ansikten var några decimeter ifrån varandra, knackade det högt på dörren. Jag hoppade nervöst till och mina ögon spärrades upp medans Justin snabbt flyttade sig ifrån mig och ställde sig upp. Dörren öppnades och Ryans huvud stack ut.
"Förlåt om jag stör men Justin, klockan börjar bli mycket så om du skulle hem är det kanske bäst nu" Sa Ryan och såg på mig och Justin. Justin kollade på klockan som satt på hans arm.
"Jag kommer snart" Ryan nickade och stängde dörren. Justin vände sig mot mig och satte sig på sängen bredvid mig igen.
"Ehm, om det inna-"
"Det är okej, det är en dramatiskt situation och vi tänker inte klart" Avbröt jag honom och försökte låta övertygande. Han nickade kort och såg plötsligt besviken ut.
"Ja, men jag ska nog sticka hem nu" Svarade han och började gå mot dörren.
"Nej !" Sa jag omedvetet och ställde mig upp. Justin vände sig hastigt om och såg på mig med höjda ögonbryn.
"Jag menar, ehm du behöver ju inte åka hem.. typ" Nervöst och osäkert började jag klia mig i nacken och såg ner på mina fötter.
"Såååå" Började Justin. Jag kollade upp för att se om han skulle fortsätta på meningen och såg Justin komma gåendes mot mig med ett flin på läpparna.
"Du vill att jag ska stanna ?" En gnista hopp syntes i hans hasselnöts bruna ögon medans han hade sitt typiska busiga flinet på hans läppar. Jag svalde hårt och nickade sedan sakta.
"Ja" Sa jag. Ett enkelt ord med endast två bokstäver, var svårt att få fram för en sådan som jag. Justin nickade för sig själv och vände sedan på klacken och gick ut genom dörren.
-
"Du har inte din bil med dig" Sa jag rakt ut medans jag stod och studerade den öde gatan som jag bodde. I ögonvrån såh jag bilen David hade kommit med och kom på att det inte var hans bil.
"Nej, det är en lånebil. Jag får ha den i några dagar till" Sa han och ställde sig bredvid mig. Vi stod vid det enda fönstret som fanns i vår breda hall och bara stirrade ut på den tomma gatan.
"Du gillar honom" Sa David plötsligt och såg på mig. Jag ignorerade honom och fortsatte att stirra ut på gatan.
"Hur mycket är klockan ?" Sa jag för att försöka byta samtalsämne men det var ingen ide, David såg rakt igenom mig.
"Försök inte byta samtalsämne nu, jag kan se att du gillar honom" Jag hatade hur bra mina bröder och David kände mig. Men istället för att enkänna att jag gillade honom - och jag visste inte om jag gillade honom än - så skakade jag bara på huvudet och fortsatte att ignorera David's frågor.
"Kom igen ! Se mig i ögonen och säg att du inte gillar honom" Sa han och vände mig så att jag stod mitt emot honom. Jag såg honom i ögonen med min mest seriösa blick men jag kunde inte säga det, jag kunde inte ljuga för David. Ett filurigt flin spred sig på David läppar och jag kände mig genast panikslagen.
"Som jag trodde då" Flinade han och satte armarna i kors över bröstet. Jag hatade det flinet han hade på läpparna just nu. Det hade han alltid när han hade någon sorts plan på gång.
"David, gör ingenting !" Sa jag panikslaget och grep ett hårt tag om hans axlar.
"Jag kan inte lova något..." Viskade han retsamt och började gå mot vardagsrummet.
"David !" Skrek jag och följde efter honom. 
_______________________________________________________________________________________
Vad har David för plan nu ? Och jag vet att detta kapitlet blev kort och lite tråkigt kanske men det kommer faktiskt ett kapitel imorron oxå ! Så kommentera massor nu ! Och om ni har några ideer på vad NI tycker ska hända, skriv en kommentar och låt mig veta ! Jag vill veta vad ni tycker :)
 
KOMMENTERA FÖR MERA ! ^^

Postat av: das

Viele denken immer nur an das Eine.

2012-09-20 @ 14:47:05
URL: http://www.fickenfickenficken.net/
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2012-09-21 @ 21:07:52
URL: http://bieberrstrorys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback