Part 33: Would you like to go to the dance with me ?

Last Chapter:
 
"Ehm, konka" Svarade hon och rätade på ryggen. Fan, jag som hade hoppats att hon skulle ta sanning, det var mycket svårare att komma på något på konka.
"Okej" Mumlade jag för mig själv. Vad skulle jag ta på konka ?! Jag kom inte på något...
Efter en stunds tänkande började alla tappa tålamodet och de började klaga på mig.
"Ska du tänka tills skoldansen på fredag eller ?" Utbrast Ryan otåligt medans han vred sig på sin plats på golvet, och där fick jag en ide !
"Du har fortfarande ingen att gå med till skoldansen va ?" Lucy stirrade på mig som om jag var en idiot pågrund av min fråga men skakade sakta på huvudet sen.
"Okej, då ska du bjuda mig på skoldansen !" Sa jag och alla stirrade nyfiket på mig förutom Lucy som såg chockad ut medans jag bara log åt henne.
"Va ?!" Utbrast Lucy förvirrat.
 
 
Uttråkad på golvet satt jag i en ring tillsammans med de andra och var helt inne i min egen värld. Jag hade slutat bry mig om denna här illa leken efter ca fem minuter för att det blev för tråkigt, så jag började tänka på enhörningar istället... Mycket interessantare.
Mina ögon fokuserade hela tiden på den snurrande flaskan i mitten och hörde plötsligt mitt namn.
"Alla utom Lucy" Sa Ryan för något och allas blickar var på mig. Jag antog att jag var den enda som inte hade fått någon "Sanning eller Konka", tack och lov. Jag ville egentligen inte spela detta dumma spelet men de andra hade övertalat mig.
"Och vilket sammanträffande, flaskan stannade på dig !" Utbrast Caitlin bredvid mig. Jag himlade med ögonen svagt för mig själv och svarade "Konka" när Justin frågade mig, varför just Justin ? Jag ville inte att det skulle hända något pinsammt.
 
Jag studerade Justin när han satt och tänkte. Hans ögonbryn var rynkade, man kunde ärret i hans ögonbryn som jag inte hade någon aning om hur han fått, hans hasselnötsbruna ögon stirrade ner i golvet och hans huvud vilade mot hans handflata. Han hade tänkt i snart fem minuter och alla började klaga, förutom jag som satt och stirrade på Justin, jag varken kunde eller ville slita bort blicken.
Man kunde se svagt hur Justin höjde på hans vänstra ögonbryn och den där fjärils-känslan kom tillbaka i magen och jag ville bara le, men jag höll tillbaka leendet.
Att en sådan simpel sak som att röra en muskel kunde få mig att le, det var sjukt.
Ett leende uppenbarade sig på Justin's läppar och känslan blev plötsligt tio gånger starkare.
Jag hörde Ryan säga något bredvid mig jag hörde inte vad han sa, det var bara Justin som jag såg och hörde Justin nu.
Hans läppar började plötsligt röra på sig och jag hörde knappt vad han sa, men det lät som "Du har fortfarande ingen att gå med till skoldansen, va ?", jag måste hört fel ?
Jag trodde först att jag hörde fel men när jag såg förväntan i Justin's ögon visste jag att att jag hörde rätt.
Sakta skakade jag på huvudet medans jag tittade på Justin som om han var en idiot.
Senarios om att Justin skulle fråga mig till dansen började spelas runt i mitt huvud men jag skakade bort dom, för att Justin skulle aldrig fråga någon som mig till en dans på en skola som han inte ens går på längre ? Eller...?
"Okej, då vill jag att du ska bjuda mig till skoldansen"
Orden lät först obegripliga. Och när orden smälte in var jag säker på att fjärils-känslan hade övergått till en hjärtattack.
Skulle jag fråga Justin till dansen ? I vilken värld lever han i ?
"Va ?!" Var de ända ordet jag kunde pressa fram. Trodde han verkligen att jag skulle fråga han ? Jag ville men jag vågade inte. Justin tittade på mig med lugnande ögon och ett snett leende, nästan som att han förväntade sig den reaktionen från mig... Fast det var faktiskt ganska uppenbart att jag skulle reagera så.
Nervöst såg jag mig omkring och alla såg på Justin med förvånade blickar förutom Chaz som låg på golvet och skrattade tyst och andlöst.
"Du hörde vad jag sa, allt du behöver göra nu är att fråga mig" Den lugnande blicken han tidigare haft hade övergått till en retsam blick och ett flin spred sig över hans läppar.
Rummet var helt tyst - förutom att man kunde höra Chaz försöka andas mednas han skrattade - och väntade på att jag skulle säga någon. Plötsligt ställde sig Justin upp och tog några steg mot mig, räckte fram sin hand mot mig och drog upp mig från golvet.
"Lucy, finns det något du vill fråga mig ?" Justin drog mig nära honom och såg in i mina ögon och ett gulligt flin på läpparna.
"Justin" Suckade jag och log svagt. För första gången någonsin tittade jag medvetet djupt in i Justin's ögon.
"Skulle du vilja följa med mig på dansen på fredag ?" Frågade jag honom och hans flin blev bredare.
Justin rynkade på ögonbrynen och såg ut att tänka igen.
"Hmm.. Låt mig tänka" Sa han och drog fingrarna från hans fria hand - han höll fortfarande i min vänsterhand - och drog längs hans haka. Ett leeende smög sig fram på mina läppar samtidigt som jag suckade irriterat.
"Men kom igen Justin !" Utbrast Ryan och Christian i kör och ställde mig upp. Justin sneglade mot dom och tittade sedan in  i mina ögon igen.
Han bugade sig lite och kysste sedan mig mjukt på ovansidan av min vänstra hand.
"Det skulle vara en ära" Han log charmigt och rätade på ryggen.
 

_________________________________________________________________________________________
 
Det är kort men det är något i alla fall !
Jag kände mig så taskig efter att inte ha uppdaterat på två veckor så jag skrev ihop ett kort kapitel nu ^^
 
Meeeen.... KOMMENTERA FÖR MERA ! Kommerntera mkt nu för att då vill jag bara skriva mer !

Postat av: Emelie

Jätte bra ! <3

2012-11-20 @ 12:48:26
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Evelina

Super bra!

2012-11-20 @ 15:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback