Part 28: I Won't Let You Go.

Last Chapter:
 
Jag vaknade av att någon plingade på dörren där nere och eftersom att jag var den som bodde i detta hus fick jag öppna. När jag gick förbi speglen i mitt rum stannade jag direkt för att ta en titt på mitt fågelbo till hår. Jag hade sovit i ungefär nio timmar och mitt hår stod ut överallt ! En djup suck for ut ur min muin och tog upp borsten för att borsta ut mitt hår och sedan gå ner för trappan så jag kunde öppna dörren. När jag kom ner i hallen plingade det fortfarande på dörren, ville denna människan inte ge upp eller ? Jag låste upp dörren, slet sedan upp den och blev chockad av vem som stod där..
"Hej" Sa Nate.
 
 

Han log charmigt mot mig och drog bort en hårslinga som hängde över hans panna.

"Ehh, Hej" Svarade jag osäkert och satte armarna i kors över bröstet, jag hade ju fortfarande pyjamas på mig.

"Jag hörde vad som hade hänt med din syster och ville bara se att du var okej" Han såg oroligt på mig med sina blåa ögon. Vänta, brydde sig Nate om mig ? Han var en av dom populäraste killarna i skolan !

"Ehm, ja.. Jag är okej" Sa jag och log osäkert. Jag blev alltid så obekväm och klumpig runt Nate...

"Om du vill prata om det så finns jag, okej ?" Han log charmigt igen och väntade på att jag skulle svara honom. Jag nickade och sedan tog Nate ett steg närmare mig och gjorde något jag aldrig trodde att en kille som han någonsin skulle göra, han kramade mig. Jag stod helt stel i någon sekund men kramade sedan osäkert honom tillbaka. Rufsigt hår, igen bh, en stor pösig t-shirt, korta pyjamas shorts, stubbiga ben, inget smink och mörka påsar under ögonen, kunde detta bli pinsamare ? Jag såg ut som ett monster jämfört med Nate med sin svarta skinnjacka, tighta jenas och perfekta blonda hår. Kramen varade inte länge och när han hade släppt mig sa han "Hej då" och började gå bort från mitt hus.

Jag stängde dörren och när jag vände mig om stod Justin i hallen bara några meter ifrån mig i en svart t-shirt och gråa mjukis byxor.

"God morgon" Sa jag och tog Luca's hoodie som hängde på en krok vid jackorna och drog den över mitt huvud. Jag kände mig väldigt obekväm i atta vara i ett hus med bara killar och så går jag runt i pyjams.

"God morgon, vad var det där ?" Frågade Justin med höjda ögonbryn. Jag fattade först inte vad han menade men förstod sedan att han menade det med Nate.

"Ska jag vara ärlig så har jag ingen aning.." Svarade jag och gick sedan upp för trappan för att klä på mig. Jag tog på mig ett linne med rosa/oranga blommor på, ett par svarta jeans, satte upp mitt hår i en häst svans och drog på lite mascara på mina redan mörka ögonfransar.

 

När jag kom ner till köket satt alla killarna där och åt som grisar, precis som mina bröder. Jag skrattade tyst för mig själv och gick bort till skåpet närmast kylen för att ta en tallrik. Jag hällde i mjölk och flingor i tallriken och satte mig sedan bredvid David.

"Morron" Sa David med munnen full av flingor och mjölk som rann ner längs han mungipa.

"Ni äter ju som mina bröder !" Skrattade jag och torkade bort mjölken från David's ansikte med min tumme.

"Gör vi ju inte alls !" Protesterade Ryan och blängde på mig. Jag log mot honom och fortsatte sedan äta.

"Lucy, förresten vi hade tänk-" Justin satte sin hand framför Ryan's mun och "schh":ade åt honom. Jag kollade konstigt på dom och gav sedan David en "Vad-är-det-ni-håller-på-med ?" blick.

"Vi hade tänk göra något idag och du ska med men vi säger inget till dig för att det ska bli en överaskning." David flinade mot mig och tryckte sedan i sig fler flingor.

"Och varför ska det bli en överaskning ?" Frågade jag medans jag åt.

"Jo, vi tror att du kanske drar dig ur för att du tycker det blir för läskigt" Sa Justin medans han lutade sig flinandes över bordet och blinkade sedan med ena ögat.

"Hah, jag har levt med mina bröder hela mitt liv. Inget skrämmer mig längre" Jag log ett svagt överlägset leende.

 
"Vi kommer ändå inte berätta för dig" Sa David och klappade mig på huvudet innan han gick till diskbänken för att ställa tallriken där.
 
Justin's Perspektiv:
 
"Snälla berätta !" Gnällde Lucy som satt i baksätet tillsammans med Chaz - som vi hade hämtat på vägen - och David.
"Vi kommer inte berätta och speciellt inte för att du tjatar" Jag flinade åt henne genom bakspegeln och hon blängde tillbaka till mig. Jag svängde in på vägen som gick till den högsta bron i Stratford och såg att en man med bungy jump set stod ungefär 100 meter ifrån bilen. Jag stängde av motorn och hoppade sedan ut ur bilen. När alla hade gått ut ur bilen låste jag och sedan gick vi alla i en klunga till mannen med bungy jump settet.
"Vad ska vi göra ?" Frågade Lucy sakta och osäkert medas hon tittade skräckslaget på bungy jump settet.
"Vi ska hoppa bungy jump" Sa jag och la min arm om hennes axlar och "skakade" henne på skoj.
"Visst, ha ni kul med det men jag tänker inte hoppa !" Väste hon och gjorde en ansats att gå tillbaka till bilen men jag och David tog tag i vars en arm och drog bort henne mot mannen som skulle hjälpa oss.
"Jag som trodde att inget skrämde dig" Skrattade jag och ställde mig mitt emot henne.
"Nä, förutom höjder" Hon blängde på mig och sedan vände hon sig mot David som stod bredvid henne.
"Och det visste du !" Sa hon surt till honom och ställde sig sedan med armarna i kors över bröstet. Jag skrattade åt henne och gick sedan bort för att prata med mannen som skulle hjälpa oss.
 
-
 
"Ni kommer ha en sele* runt midjan som ska gå under, ja ni fattar, och ett band som går runt era fötter som är kopplat till det långa 'gummibandet'" Sa han som hjälpte oss, som tydligen hette Tony och vi alla nickade.
"Så vem vill börja ?" Frågade Tony och höll upp selen*.
"Jag vill" Sa jag och räckte upp handen. Tony nickade och jag gick fram till honom för att sätta på mig midje selen* samtidigt som han satte en sele* runt mina fötter.
 
"Är du redo ? Frågade han när allt var färdigt. Jag slängde en blick mot de andra och såg Lucy hålla på med sitt hår. Hon hade stått och pillat med sitt hår sedan vi satte oss i bilen så jag misstänkte att hon var nervös.
 
 
 
 
"Vänta" Sa jag och vände mig mot Lucy.
"Jag gör bara detta om du gör det med mig" Sa jag och flinade.
 
Lucy's Perspektiv:
 
"Jag gör bara detta om du gör det med mig" Sa Justin och flinade mot mig. Alla blickar vändes direkt mot mig och David puffade mig diskret i sidan.
"Nej !" Sa jag och gjorde en ansats att gå därifrån igen men David och Chaz tog tag i mig och drog mig bort till Justin.
"Du måste komma över din rädsla någon gång" Sa han och räckte mig ett bungy jump set.
"Hah, och den dagen är inte idag !" Skrattade jag glädje löst.
"Jo, det är det visst" Viskade David i mitt öra och gick sedan därifrån skrattandes.
Tony hjälpte mig med selarna* och satte sedan "ihop" mig och Justin med någon sorts metal "kläma" så att våra kroppar var bara några centimeter ifrån varandra och då började de andra killarna vissla.
"Håll käften !" Väste jag generat åt dom och gömde mitt ansikte i händerna. Varför gjorde jag detta ? Det kändes så fel men ändå så rätt att stå så nära Justin. Tony sa till oss att vi skulle "kramas" när vi hoppade så att vi inte kraschade in i varandra under hoppet så Justin la sina armar om mig, men jag gjorde det inte än.. Jag var fortfarande lite sur på honom.
"Är du nervös ?" Frågade Justin mig. Jag tog bort händerna från mitt ansikte men tittade inte upp.
"Jag är skit nervös, tänkt så "trillar" jag på något sjukt sätt ?" Svarade jag och insåg hur sjukt det lät. Justin skrattade.
"Det är lugnt, jag kommer inte släppa dig" Viskade han till mig i en lugn ton. Jag tittade upp och såg rakt in i hans bruna ögon och så då dom, fjärilarna i magen. Det var som om att fjärilarna hade suttit instängda i en bubbla i 17 år och nu så sprack bubblan och det flög ut som galna. Jag tror jag var kär i Justin.
________________________________________________________________________________________
 
Två kapitel på en dag, BAM ! Haha, men tycker ni att det går för fort fram mellan dom ? Och om ni har några ideer, skriv en kommentar.
 
KOMMENTERA FÖR MERA ! :)

 


Postat av: matilda

jaa! mera ikväll!

2012-09-25 @ 22:18:26
Postat av: Alexandra

Super bra! :D Jag hade aldrig hoppat!! ;) MERA!

2012-09-25 @ 22:19:00
Postat av: Evelina

Super bra! snälla mer snabbt!!

2012-09-25 @ 22:26:10
Postat av: Julia

Meera!<3

2012-09-25 @ 23:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback