Part 51: Ofcourse she has to win.

Last Chapter:
"Gillar du vad du ser ?" Inte förens då förstod jag att jag stirrade på henne. Jag harklade mig igen och tittade generat ner i golvet.
"Nej, öhm jag blev bara lite förvånad" Mumlade jag och satte mina händer i fickorna på mina mjukisbyxor. Hayley tittade på mig med ett leende och hon började gå mot mig.
"Wow, din mage är snyggare i verkligheten än på bild" Sa hon och petade på min mage. Jag skrattade nervöst och satte osäkert armarna i kors.
"Jo, ehm jag måste nog gå tillbaka till min säng nu. Jag skulle bara kolla vem det var som var uppe. Godnatt" Jag rabblade upp allt så fort att jag var tvungen att ta ett djupt andetag när jag skyndade mig tillbaka till mitt, Chaz och Ryan's sovrum.
"Godnatt" Hörde jag Hayley ropa efter mig. När jag kom tillbaka till min säng så kröp jag ner fort och drog täcket om mig. Okej, det där var pinsamt.
 
.
 
           
"Lyssnar du ens på mig? Jag behöver din hjälp"
Jag vände mig mot Hayley som stod på andra sidan av Tinky- Winky och borstade han. Eller mer som att hon höll i borsten och sedan struntade hon i att borsta honom. Jag gav henne ett trött leende.
"Jag lyssnar"
"Okej, nu struntar vi att prata om mitt hår eftersom att du tydligen inte var intresserad av det" hon blängde på mig "Men i alla fall, den mest fantastiska saken hände i natt"
"Vad?" Frågade jag och försökte att låta så nyfiken som möjligt"
"Jag skulle gå ner för att leta efter dig eftersom att du av någon anledning försvann, och när jag gick in för att kolla på toaletten så kom Justin också in och han totalt stirrade ner mig" Min blick for genast upp och jag tittade förvånat på henne.
"Aha, så nu är du intresserad. I alla fall, hans mage är rena tvättbrädan, jag svär p-"
"Är det enda du tänker på abs?" Muttrade jag och fortsatte att borsta Tinky-Winky. Hayley höjde på ögonbrynen och flinade.
"Du är bara avensjuk för att han gillar mig och inte dig" Retades hon och jag blängde på henne. I den sekunden ville jag bara kasta ut någon spydig kommentar om hur det verkligen var. För att han gillade ju mig och inte henne, eller det hoppades jag ju i alla fall.
"Nu släpper vi hela ämnet om Justin, okej?" Hayley nickade och jag fortsatte "Jag och Justin kommer inte vara hemma ikväll för att vi ska bara bort till ängen och fixa till i bunkern som vi satt fast i under åskvädret"
Jag försökte låta så övertygande som möjligt, jag var inte så bra på att ljuga och Hayley såg alltid när jag ljög. Men denna gången märkte hon inget, tack och lov, utan hon bara ryckte på axlarna och fortsatte att prata om hur konstigt hon tyckte hennes hår var.
 
.
 
Jag låste upp toalett dörren och rättade till handuken som mitt hår var in virat i. Luften var mycket kallare i vardagsrummet än inne på toaletten så min hud började knottra sig och jag gick snabbt upp mot huset. 
Så fort jag gick in genom dörren kände jag lukten av kyckling och bränt. Jag visste att jag inte skulle låta Chaz och Hayley göra mat. 
"Varför luktar det bränt?" Ropade jag in mot köket medans jag gick igenom den långa korridoren.
"Det är faktiskt Chaz fel!" Hörde jag Hayley skrika och då började genast Chaz protestera. Det enda som hördes i huset nu var Hayley och Chaz som skrek på varandra. Jag skrattade tyst för mig själv men drog efter andan när jag plötsligt blev indragen i en av rummen längs korridoren. När jag såg Justin framför mig så kunde jag andas ut igen. Han flinade svagt mot mig och låste sedan dörren till toaletten som vi befann oss i.
"Varför denna oväntade överraskingen?"
"Jag ville bara veta hur vi skulle göra ikväll i med att Hayley är här"
"Det har jag fixat" Sa jag och log stolt. Justin skrattade och la sedan sina händer på min midja.
"Då ser jag fram emot ikväll" Mumlade han och kysste mig på pannan.
"Jag med"
Justin låste upp och gick sedan ut. Jag stod kvar så att ingen skulle tro att vi hade varit här inne tillsammans.
Tänk om inte jag hade träffat Justin. Då hade jag nog suttit vid matbordet och lyssnat irriterat på Hayley medans hon pratade om sitt hår igen medans Ryan och Chaz hade stirrat på henne som idioter för att dom tyckte att hon var tok snygg. Jag hade inte stått här och haft den fantastiska känslan i min kropp som jag har nu. 
Efter fem minuter ropade Hayley att jag skulle komma och äta.
 
På middagsbordet stod det en massa halvbrända kycklingar, en klumpig sås och ofärdiga potatisar. Wow, vilken gourmet* mat vi blev serverade. Jag såg den lediga platsen bredvid Justin, och jag skulle precis sätta mig där men Hayley hann före, så jag gick bort till andra sidan av bordet och satte mig bredvid Chaz precis som om det var det jag hade tänkt från början.
"Lucy, vart blev du av imorse?" Frågade Chaz efter ett tag. 
"Jo, jag kunde inte sova pågrund av att jag hade en Homer i mitt rum" Alla började skratta men Hayley spärrade upp ögonen och blängde sedan på mig. Jag flinade bara tillbaka, men såklart var Hayley tvungen att vinna detta.
"Om inte du hade försvunnit så hade jag aldrig träffat Justin inne på toaletten mitt i natten" Hon log överlägset och tittade på Justin som log obekvämt och rodnade.
                
 
Själv gav jag henne bara ett falskt leende och sneglade mot Chaz och Ryan som såg förvirrat på Justin.
Hayley vände sig mot Justin igen och sa något till honom medans hon drog sin hand längs hans arm. Jag hade stängt ute allt så jag hörde ingenting, jag såg bara hur Hayley stötte på Justin. Det gjorde mig arg.
När det gick så långt att Hayley började pilla i Justin's hår och sedan viska något i hans öra som han skrattade åt, då fick jag nog. Varför stoppade han inte henne?! Jag la mina bestick över min orörda mat och ställde mig upp.
"Tack för maten, även om den var oätbar" Muttrade jag och ställde sedan tallriken på diskbänken och gick upp till mitt rum. Klockan var snart halv sex så jag skulle nog börja göra mig redo för min och Justin's dejt, om det ens blev någon. 
Jag drog av mig mina svarta tights och satte på mig ett par vita och ljusblåa ombre shorts istället och sedan ersatte jag min stora rosa långarmad med ett svart "I love you to the moon and back" linne. Sedan fönade jag mitt hår och plattade jag det lite, för att annars hade mitt hår sett ut som ett lejons typ hår.
 
                          
 
När klockan var 05.54 PM (17.54) så drog jag på mig mina röda converse och gick sedan ut till baksidan för att hämta Tinky-Winky och Roxy. Jag tog med dom in till stallet och satte in dom i sina boxar.
När jag vände mig om för att gå tillbaka till ladan så blev jag förvånad över att Justin stod i stallets dörröppning med några få blommor i handen. Han var mycket finkläddare än vanligt med en svart jacka som nästan såg ut som en kavaj typ, hans byxor hängde nästan inte lika långt ned som de brukade och hans hår låg inte ned i hans vanliga hairflip utan det var fixat med vax.
Jag log när han kom närmare mig och räkte mig blommorna.
"Till dig, min sköna" Han lät precis som en programledare från 1960-talet. Jag fnissade lite och tog emot blommorna.
"Redo för vår dejt?" Frågade han, fortfarande med den där konstiga rösten, och krokade sin arm. Jag nickade och la sedan min hand om hans krokade arm och följde sedan efter honom ut ur stallet.
___________________________________________________________________________________________
 
Min uppdatering suger jag vet, men det är faktsikt inte så lätt att hålla bloggen uppdaterad så ofta. Jag fattar faktiskt inte hur vissa kan lägga upp ett kapitel varje dag, jag är väldigt imponerad över det.
 
Iaf, hur tror ni dejten kommer bli? Kommer den bli förstör av någon annan, tex Hayley? :O
Berätta vad ni tror.
 
KOMMENTERA FÖR MERA.
 

Postat av: Emelie

Jätte bra! :)

2013-04-23 @ 22:34:26
Postat av: Hanna

MERA!

2013-04-28 @ 19:01:29
Postat av: malin :-D

jätte superbra!jag vill ha mera nuuuu!!!!!:-D<333

2013-04-28 @ 19:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback