Part 47: Water War.

Last Chapter: 

"Justin, jag svär att om du släpper mig så komme-" Istället för att låta henne avsluta meningen så släppte jag ner henne i vattnet. Jag fick bita mig väldigt hårt i läppen för att inte skratta när hon kom upp till ytan och slängde ur sig alla möjliga svordomar.
"Det är inte kul" Muttrade hon när hon gick förbi mig som stod på kanten och garvade.
När Lucy var utom synhåll kom Ryan och Chaz ut ur huset med fyra vattenpistoler.
"Titta vad vi hittade !" Sa Ryan överlyckligt och gav en vattenpistol till mig.
"Ska vi skoja mer med henne ? Jag tror hon hatar oss ännu mer nu !"
"Klart vi ska, let's have some fun" Skrattade Chaz.

 

 

 

 

 

"Vi måste dela på oss för att hitta Justin. Lucy, du går in i ladan Chaz går in i huset och jag tar området utomhus” Viskade Ryan bestämt och pratade precis som om detta var på liv eller död. Jag fnissade lågt och nickade sedan åt Ryan’s plan. Jag hade förlåtit dom för igår, fast bara om de lovade att aldrig göra något liknande igen.

Efter att Justin hade kastat mig i poolen hade det inte tagit lång tid innan alla killarna hade attackerat mig med vattenpistoler. Och enligt "leken" var man död om man blev träffad med vatten från bröstet och uppåt - även om jag redan hade träffad så tog de tillbaka mig eftersom att det inte hade blivit kul annars. Fast sedan så hade allihopa åkt i poolen av någon anledning, men det räknades inte heller, och nu hade vi tappat bort Justin så jag, Ryan och Chaz hade bildat en "allians" - som Ryan kallade det - för att hitta Justin.

Vi delade på oss och alla gick till sina ”stationer” – som Ryan uttryckte det.

Jag gick sakta in i ladan och granskade vart enda hörn, vart enda detalj och vart enda rum. Jag ville inte att Justin skulle hoppa fram någonstans och spruta ner mig, jag var redan dyngsur.

Han verkade inte vara på nedervåningen så jag smög upp längs trappan. Jag stannade förskräckt till när jag gick förbi helfigursspegeln i hallen utanför mitt rum. Mitt vita linne satt helt fastklistrat mot min taniga kropp och man såg min svarta bikini, mitt hår låg platt på huvudet i inte alls fina vågor och den lilla mascaran jag använde var utsmetad över hela mitt ansikte.

Efter att jag stått och speglat mig en stund fortsatte jag på min jakt efter Justin. Men tanken av att jag såg hemsk ut fanns fortfarande kvar.

Jag tog ett stadigare grepp om mitt vattenpistol innan jag försiktigt öppnade dörren till mitt rum. Jag granskade rummet snabbt men noggrant och när jag inte såg honom där så gick jag bort till mitt badrum och granskade också det innan jag gick in och drog ut en ny bh. Jag la vattenpistolen på toaletten, tvättade mitt ansikte och sedan drog jag av mig mitt blöta linne. Linnet och den blöta bikinin la jag på golvet och sedan drog jag på mig min ljuslila bh - eftersom att jag inte hade någon annan bikini. Jag hade inte mina kläder inne i badrummet så jag gick tillbaka ut i mitt rum och drog sedan ut ett svart linne ur byrån.

Plötsligt hörde jag ljud komma från min säng. Jag snodde runt och såg att under mitt täcke stack det ut en fot. Inte vems fot som helst, Justin’s.

Hela min kropp stelnade till vid tanken av att han hade varit här inne hela tiden. Jag hade gått runt med bara bh och shorts. Det var ju inte mycket skillnad från bikini och short men på något sätt kände jag mig bara obekvämare. Snabbt tog jag tag i vattengeväret igen och gick sakta mot sängen.

”Justin, jag vet att du är där” Väste jag och ställde mig vid sängkanten.

”Seriöst, du behöver inte göm-”

Innan jag visste ordet av det hade Justin slängt av sig mitt täcke, dragit mig ner i sängen och på något sett satte sig med ett ben på varje sida av min kropp. Hans vattenpistol pekade mot mitt ansikte och han hade ett stort flin på läpparna.

”Du är chanslös, ge upp” Sa han med en tillgjord röst och skrattade. Jag rörde inte en min utan stirrade bara surt på honom.

”Hur mycket såg du ?” Frågade jag skarpt och blängde på honom. Justin fattade nog inte vad jag pratade om först för att hans leende försvann men det kom tillbaka lika snabbt.

”Inte mycket” Han ryckte på axlarna och sänkte vattengeväret lite. Jag pustade lättat ut.

”Snygg bh föresten, jag gillar färgen på den”

Mina ögon spärrades förskräckt upp och jag tittade panikslaget på honom. Jag visste egentligen inte varför jag gjorde en så stor grej av det men det kändes bara inte rätt.

”Gå av mig” Befallde jag och började vrida och vända mig under honom. Justin började bara flina ännu mer och satte sina händer på vars en sida om min kropp så att han satt lutad över mig.

”Jag som gillar denna positionen” Jag försökte att inte bli distraherad av det faktum att Justin satt ovanpå mig, helt genom våt och med en vit, blöt t-shirt som satt fastklistrad mot hans vältränade kropp.

”Men det gör inte jag” Väste jag och lyckades sätta mig upp lite upprättare. Justin tog tag i sin vattenpistol som han lagt i sängen och riktade det mot mig igen.

”Tyvärr, jag kan inte låta dig gå. Jag måste döda dig först” Han flinade ännu större nu, om det ens var möjligt. Denna leken var inte på liv och död men ändå så stirrade jag panikslaget på Justin som satt lutade över mig, några decimeter ifrån mig, med ett vattengevär i handen.

”Känns ganska trist att jag ska behöva spruta ner en så vacker tjej med en massa vatten” Sa han med någon sorts bebisröst. Han log ett snett, charmigt leende mot mig och förde sina fingrar mot ”avfyraren” på vattenpistolen.

"Seriöst Justin, gå av mig" Jag var verkligen inte på humör för att retas nu. Justin sänke sin vattenpistol och lutade sig sedan över mig.

"Tvinga mig" Sa han med en djup, hes röst som skickade rysningar längs min ryggrad. Jag hade en plan över hur jag skulle kunna distrahera honom. Ännu en gång förvånades jag av mitt beteende när jag formade ett mystiskt leende på mina läppar och kisade med ögonen.

”Döda mig då” Jag stirrade intensivt på honom och lyckades precis att undgå från att skratta när hans flin försvann och byttes ut mot ett väldigt förvirrat ansiktsuttryck. Jag kände lite skuld över att jag "lekte" med honom såhär men jag kunde också leka hans lek. Man behövde bara bara charmig men ändå "mystik".

”Eller vågar du inte ?” Mumlade jag medans jag satte mig upp så mycket jag kunde. Jag stödde mig på mina armbågar och nu var mitt och Justin’s ansikte bara några centimeter ifrån varandra. Justin såg bara mer förvånad och förvirrad ut. Jag var tvungen att bita mig i läppen för att inte skratta.

Justin la från sig vattenpistolen på sängen utan att släppa mig med blicken.

”Jag tror inte att jag dödar dig än” Mumlade han och hans ansikte kom närmare mitt då han lutade sig ännu mer över mig. Jag kände hans andedräkt träffa mig i ansiktet och ett lyckorus for genom hela min kropp. Trots den ivriga känslan inom mig som ville kyssa Justin, lyckades jag dra bort huvudet från honom och ge honom ett flin.

”Vad hände med att bara vara vänner ?”

Justin såg först väldigt frustrerad ut men sedan fick han något roande och nästan busigt i blicken.

”Skit i det” Justin la en hand om min nacke och tryckte sedan sina läppar mot mina.

       

Överraskad som jag var förstod först inte vad som hände men sedan kände jag lyckoruset igen och en massa fjärilar i magen. Jag kände gnistor, fyverkerier, eller vad man nu ska kalla det. Det var rent ut sagt fantastiskt. Mina armar som höll mig uppe gav efter och mina händer for upp i Justin’s hår istället. Jag föll mjukt ned på rygg med Justin ovanpå mig.

Justin’s kalla, blöta t-shirt fick mig att rysa och jag kände hans mage – eller man kunde nog inte kalla det mage eftersom att det bara bestod av abs - mot min kropp. Mina händer trevade mot hans rygg och drog honom närmare mig.

Plötsligt lämnade hans läppar mina och vandrade mot mitt käkben. Då tog jag chansen och på något sätt lyckades jag vända på mig och Justin så att jag satt över honom istället. Snabbt tog jag tag i vattenpistolen och riktade den mot en chockad Justin.

"Du vet, det känns ganska trist att jag ska behöva spruta ner en så attraktiv kille med en massa vatten" Jag flinade åt det faktum att jag sa nästan precis som Justin innan han skulle "döda" mig och för att Justin såg så förvånad ut. Jag väntade aldrig på att Justin skulle säga något utan började spruta en massa vatten på honom. Justin började vrida och vända sig under mig och jag kunde inte låta bli att skratta.

"Sluta Lucy" Bad Justin under mina sprutattacker. Jag gjorde som han sa och fnissade när han torkade bort vatten från ansiktet med händerna.

"Du" Sa jag och väntade tills jag hade Justin's uppmärksamhet "Är ute ur leken"

Jag gav honom ett stort flin och gick sedan ur min säng. När jag var påväg ner från trappan insåg jag vad som faktiskt hade hänt. Justin hade kysst mig, och det var alldeles underbart.

_____________________________________________________________________________________


Äntligen ! Eller ? Var det fel tillfälle ? Berätta vad ni tycker.

KOMMENTERA FÖR MERA.


Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2013-03-11 @ 21:20:49
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Jossi

Det var jätte bra och nu vill jag bara läsa meeer :)

2013-03-12 @ 09:39:04
URL: http://johossi.blogg.se
Postat av: One Direction Love Stories

Intresserad av länkbyte?:)

Svar: Visst, jag lägger till dig på en gång :)
Juliette

2013-03-16 @ 22:25:46
URL: http://onedirectionlovestories.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Jätte bra!

2013-03-17 @ 09:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback