Part 4: Movie Night

Last chapter:

- Hej ! Skrek jag ifrån hallen.
- Ehm, hej ! Skrek Ryan och Chaz samtidigt och jag kunde höra en liten gnutta panik i deras röster.
- Ehh, Justin vi måste gå.. hejdå, sa Ryan lite tystare.
- Ja, hejdå, vi saknar dig bro, sa Chaz, lika tyst som Ryan, och jag kunde höra ett svagt hejdå från Justin och sedan hur laptopen smälldes igen.


--

Jag hade börjat ta av mig min skinnjacka och mina converse när Ryan och Chaz kom springandes ut ur köket till hallen.
- Hej, sa jag och försökte trassla ut skosnörena från mina skor.
- Hej, sa båda två samtidigt.
- Vem pratade ni med ? Sa jag och krånglade till mina skosnören med vilje. Jag vet inte verför men jag ville bara inte se på dom just nu.
- Det var bara Justin, sa Ryan enkelt och jag såg i ögonvrån hur han ryckte lite på axlarna.
- Okej, men vad var det stora problemet då ? Frågade jag dom samtidigt som jag reste mig upp, jag hade äntligen trasslat ut skosnörena.
- Ja.. Om det, sa Chaz långsamt. Jag pressade ihop läpparna så att jag såg ut som en mupp - inte på riktigt då men ja - och la huvudet på sned. Istället för att säga "Vad har ni nu gjort" brukade jag göra så istället.
- Vi hade tråkigt så vi tänkte att vi kunde bjuda över dig och kolla på någon film, sa Ryan och satte armarna i kors över bröstet.
- Men vi vet att din pappa inte gillar när du är ensam med oss så vi sa bara att vi hade ett stort problem som en ursäkt för att komma hit, sa Chaz och log som om han precis hade sagt något smart.
- Aw ! Vad söta ni är ! Sa jag med ett fånigt leende på mina läppar. Ett stort leende spred sig på Ryan och Chaz läppar och dom ryckte lite på axlarna.
- Ja, vi hör det ganska ofta, sa Chaz. Jag och Ryan började skratta sedan gick vi alla tre in i Ryans vardagsrum för att välja en film.

- Asså jag tänker inte se en skräckfilm ! Sa jag irriterat när både Chaz och Ryan hade försökt övertala mig i nästan fem minuter att vi skulle se en skräckfilm. De visste att jag hatade skräckfilmer.
- Skräckfilmer ser man bara på dejter för att ha en anledning till att krypa upp i någons knä eller något så om ni så gärna vill se en skräckfilm, skaffa flickvänner ! Sa jag högt och båda två såg besviket på mig. Jag hatade när dom gjorde så.. då fick jag alltid skuldkänslor.
- Men vilken film ska vi se då ? Frågade Chaz och började rota bland Ryans filmer igen.
- Jag vill se en komedi, sa jag och då suckade Ryan och Chaz.
- Vi ser alltid komedier ! Suckade Ryan och Chaz nickade instämmande*.
- Action då ? Åh, vi kan se Transformers ! Sa jag ivrigt och började rota igenom filmerna som låg utspridda över golvet.
- Gillar du Transformers ? Sa Ryan nedlåtande med betoning på "du".
- Jag har växt upp med två bröder, vad tror du ? Svarade jag utan att titta upp och fortsatte att leta efter filmerna, jag visste att Ryan hade dom. Jag såg i ögonvrån hur Ryan ryckte lite på axlarna och såg på Chaz.
- Är det okej med dig ? Frågade han Chaz och jag såg hur han nickade och sedan hjälpte dom mig med att hitta filmerna.

- Asså Megan Fox är så sjuk snygg, sa Chaz högt mitt i filmen.
- Ja, det är sjukt att det finns en människa som är så het, sa Ryan och jag såg konstigt på dom. Jag har aldrig fattat varför killar är så besatta av Megan Fox ! Jag säger ju inte att hon är ful men jag förstår ändå inte.
- Om det är någon som är het är det ju Shia Labeouf ! Sa jag och vände blicken mot tven igen. Jag såg i ögonvrån hur Ryan och Chaz vände sina huvuden mot mig med lite förvånade blickar men kollade sedan på filmen igen.

02.30 visade klockan på min mobil. 
- Jag är skit trött, sa jag och gäspade stort, sedan började också Ryan och Chaz gäspa.
- Varför tvingade du oss att se på alla tre transformers ? Frågade Chaz mig som hade sträckt ut sig i ena delen av soffan och hade puttat ner Ryan på golvet, men Ryan satte sig i en förtölj i stället.
- Jag tvingade inte er till något, ni gjorde det frivilligt, sa jag sömnigt och jag kände hur sömnen började ta över mig. Jag la mitt huvud på kuddarna som låg i soffan men fick Chaz's fötter i mitt ansikte så jag puttade lite på dom och han drog upp fötterna.
- Vill du sova här i natt då ? Frågade Ryan mig med ett litet leende och jag log sömningt tillbaka.
- Jag vill, men pappa kommer bli tokig om jag inte kommer hem, sa jag och gjorde en ansats att resa mig men jag hade inga krafter i kroppen.
- Tror du jag tänker låta dig gå hem själv halv tre på natten ? Skulle inte tro det, du stannar här ! Sa Chaz - som jag trodde hade somnat eftersom att han hade blundat innan - bestämt.
- Ja, jag och Chaz kan ta soffan så kan du ta min säng, sa Ryan och gungade lite fram och tillbaka i förtöljen.
- Aw, ni är så gulliga ! Sa jag och log ett fånigt leende mot dom.
- Men jag trivs bäst på soffan, sa jag och de nickade. 
- Mm, mamma och pappa kommer inte hem förens vid eftermiddag i morgon ändå så, sa Ryan sedan och ställde sig upp. Ryan gick och hämtade täcke till mig eftersom att det redan låg kuddar i soffan och sedan gick båda upp till Ryans rum. Jag väntade med att klä av mig allt annat än min tröja och underkläder tills jag var säker på att det var uppe på Ryans rum och sedan skickade jag ett sms till pappa om att jag stannade hos Ryan. Han kommer döda mig imorgon.
___________________________________________________________________________________________

Förlåt för det as tråkiga kapitlet men jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva. Och förlåt för min dåliga uppdatering men jag har gjort läxor -.- ni vet allt som måste göras innan sommarlovet..

Kommentera :) 


 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback