Part 6: Hi, I'm Justin

Last Chapter:


- Jag drömde om Rosa igen, sa jag tyst och svalde. Jag såg hur Antonio ställde sig upp, gick runt min säng och kröp upp brevid mig på min högra sida - eftersom att Luca satt på min vänstra sida.
- Det är okej, sa han och lutade sitt huvud mot mitt.
- Det var mitt fel, sa jag och jag kände hur en tår föll ner för min kind.
- Nej det var det inte, sa Luca mjukt men ändå bestämt. Jag nickade men hans ord övertygade mig inte. Det var mitt fel.



Lördag kväll, Justin's Perspektiv:

"Mina damer och herrar vi förbereder oss för landning så jag ber er att sätta på er sät-bältena"

Hörde jag piloten säga i högtalaren. Jag satte mig ordentligt på min plats och knäppte sät-bältet.

"Mamma, snälla kan du säga vart vi ska ?" Jag hade tjatat på Mamma och alla andra i mitt Crew på att dom skulle säga vart vi skulle, men dom ville inte säga något. Mamma kollade upp på mig och skakade bara på huvudet med ett hemlighetsfullt leende och kollade sedan ner i sin tidning igen. Jag gav ifrån mig en irriterad suck och kollade ut genom fönstert. Man såg inte så mycket eftersom att det var kväll. Jag kände hur flygplanet började började landa och nyfikheten växte inom mig.

Jag var den första som kom ut ur planet och jag kände direkt igen flygplatsen. Här hade jag varit så många gånger och det började genast komma tillbaka en massa minnen.
En klapp på min axel väckte mig ur mina tankar. Jag kollade upp och såg Scooter stå bredvid mig med handen på min axel och flina.
"Tack så mycket Scooter" Sa jag och vi gjorde en sådan "kill-kram".
"Ingen orsak grabben, du har jobbat hårt. Du förtjänar en paus" Jag nickade och gick sedan in till flygplatsen för att hämta min väska.

På flygplatsen sa jag "hej då" till mitt Crew eftersom att dom skulle flyga hem till sig och sedan hoppade jag och Mamma in i en Taxi.
"Mamma, kan jag sticka till Chaz direkt ?" Sa jag och hon såg på mig med en sträng blick.
" Klockan är sju, Justin"
"Ja, men det är lördag, han är vaken ! Jag kan ju hälsa på Mormor och Morfar först och sedan sticka till Chaz ? Snälla" bad jag med mina "puppy-eyes", det brukade funka. Mamma tittade bort och nickade sedan.
"Visst, men du får inte stanna länge. Jag vill att du vilar nu när du har en lång paus !" Sa hon och den stränga tonen hade kommit tillbaka. Jag nickade med ett glatt leende på mina läppar och kollade sedan ut genom fönstret och såg Stratford flyga förbi.

När jag hade sagt Hej till Mormor och Morfar tog jag min Range Rover - som jag hade låtit stå här - och körde till Chaz. Jag hade inte ringt eller något för att jag ville att det skulle bli en överraskning. Och om jag inte hade fel så skulle också Ryan vara där. När jag parkerade på deras uppfart - Chaz föräldrar brukade jobba sent - stängde jag dörren tyst och gick snabbt upp till hans ytterdörr och knackade.

När Chaz öppnade dörren började jag le direkt. Jag hade saknat alla här så mycket. Chaz fattade först inte att det var jag och såg förvånat på mig.
"Vad gör du här ?" Sa han förvånat och kramade mig sedan.
"Scooter fixade så att jag fick en paus lite tidigare" Sa jag när vi hade avslutat kramen och gick sedan in. Jag fortsatte prata med Chaz medans jag stängde dörren och sedan såg jag att Ryan kom från vardagsrummet.
"Justin ?! Vad gör du här, bro ?" Sa han och kramade mig sedan. Jag berättade samma sak som för Chaz och seda gick vi in i vardagsrummet för att prata om hur saker har varit när jag varit borta.

"Du, imorgon måste du följa med till Francesco's !" Sa Ryan och såg uppspelt ut.
"Vad är det ?" Sa jag frågandes och höjde ena ögonbrynet. Har aldrig hört det.
"Just det... Det är en ny, eller den har bara funnits i tre år, resturang här i Stratford" Sa Ryan och ryckte lite på axlarna. Jag har tydligen missat mycket..
"Och den bästa ! Och den tjejen vi pratade om jobbar där !" Sa Chaz och log. Ryan slog till Chaz och såg på honom med en arg blick.
"Du skulle ju inte säga det !" Väste Ryan till Chaz. Chaz såg på Ryan med en oskyldig blick och mumlade "Förlåt". Jag började skratta åt hur dom såg ut, jag har verkligen saknat dom.

Söndag förmiddag, Lucy's Perspektiv:

Jag sprang fram och tillbaka i resturangen för att ta beställningar och ge mat till gästerna. Det var ovanligt mycket folk idag.
"Alice, kan du ta bord 4 ? Jag måste prata med pappa" Sa jag till Alice som stod i kassan och knappade in något på den.
"Klart jag kan" Sa hon och log ett vänligt leende. Alice, Ryan och Chaz var mina enda vänner i Stratford. Alice hade jag lärt känna genom resturangen, hon jobba också här och var lika gammal som jag. Vi gick också i samma skola men inte i samma klass. Pappa tyckte det skulle vara en bra ide att anställa någon i min ålder så att jag skulle få kompisar, men jag gillade Allice.
Fast hon såg lite... annorlunda ut. Hon hade alltid på sig kostiga klänningar eller kjolar (hon vill bli designer) som gör att hon sticker ut.. väldigt mycket. Hon hade rött/orange hår och var alltid på bra humör.
Jag log tillbaka och gick sedan till Pappa i köket. 
"Papà, är pizzan färdig ?" Sa jag så vänligt jag kunde och log snällt. Pappa såg misstänksamt på mig.
"Vad vill du nu ha ?" Frågade han och alla andra som jobbade i köket började skratta. Jag hatade att pappa kände mig så bra, jag gjorde alltid så när jag ville ha något.. utan att ens tänka på det.
"Jag behöver pengar så att jag kan köpa något att ha till skolavslutningen.. och skoldansen" sa jag och himlade med ögonen. Pappa bara log mot mig och pussade mig på pannan.
"Så klart, gumman" Sa han och började sedan knåda pizza degen igen.

"Jag går hem nu, Lucy" Hörde jag Alice säga bakom mig när hon kom ut från köket.
"Ja, hej då" Ropade jag efter henne när hon var på väg ut ur resturangen. Hon vinkade lite åt min innan hon öppnade dörren och gick ut. klockan var 16.34 och jag stog vid kassan och ritade på en servett. Jag hade börjat rita på "The Cookie Monster" från mupparna men hade sedan försjunkit mig själv i mina tankar och märkte nu att jag bet på min penna. Jag hade ett glas med cola framför mig - som jag hade tänkt dricka men jag orkade inte - och tog sedan ut pennan ur min mun och började röra om i Colan. Jag kladdade med allt. Jag märkte inte att någon hade ställt sig bredvid mig på andra sidan kassan och när jag hörde två bekanta röster säga mitt namn ryckte jag till och min cola trillade ner på golvet. Jag kollade ner på det krossade glaset och sedan upp på Chaz och Ryan som hade sagt mitt namn.
"Seriöst ! Det är andra glaset ni har gjort såhä.." Mina ord tystade när min blick drogs mot en kille som stod någon meter bakom Chaz och Ryan. Han stod bara där med händerna i sina svarta jeans fickor och såg ner i marken. När han kollade upp såg jag rakt in i hans vackra, hasselnöts bruna ögon och ett litet leende steg på hans perfekta läppar.
"Hej" sa han och gick närmare kassan.
"Jag är Justin.. Justin Bieber"
_____________________________________________________________________________________________________

Dom har äntligen träffats ! eller ja, inte direkt träffats men ni förstår väl vad jag menar ;p

Förlåt för den dåliga uppdateringe.. igen :/ ska försöka bli bättre..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback