Part 7: What happend ?

Last Chapter:

Han stod bara där med händerna i sina svarta jeans fickor och såg ner i marken. När han kollade upp såg jag rakt in i hans vackra, hasselnöts bruna ögon och ett litet leende steg på hans perfekta läppar.
"Hej" sa han och gick närmare kassan.
"Jag är Justin.. Justin Bieber"




Han räckte fram sin hand mot mig för att hälsa och jag stirrade in i hans vackra ögon. Det gick några sekunder och när jag insåg vad jag gjorde så jag skakade på huvudet diskret en gång och fäste sedan min blick vid hans hand.
"Ehm.. Jag är Lucy Rossi" Sa jag med en italiensk brytning när jag sa "Rossi" - något jag alltid hade gjort - och tog sedan hans hand och skakade den försiktigt. Justin nickade kort men släppte inte min hand, på något sätt fick det mig att le. Han hade fortfarande det lilla leendet på läpparna och jag var som hypnotiserad av honom på något sätt och plötsligt hörde jag hur någon harklade sig bredvid mig. Jag ryckte till och vände blicken mot Chaz som stod bredvid mig lutad mot kassan med ett brett flin på läpparna.
"Ni vet väl att vi är kvar ?" Sa Ryan retsamt med ett lika stort flin som Chaz. Jag släppte snabbt Justin's hand och såg generat ner i marken, och då såg jag också det krossade glaset som låg på marken. Jag suckade och började gå in till köket.
"Jag ska bara gå och hämta papper som jag kan torka upp colan med" Sa jag och gick sedan in i köket.

Justin's Perspektiv:

Jag gick ut ur Ryans bil och såg att vi hade stannat framför en liten resturang. Det hängde en stor skylt med stora svarta bokstäver ovanför de vita dubbeldörrarna, Francescos stod det på den. Ryan öppnade dörrarna och sedan gick vi in. Resturangen var ganska stor för att vara liten. Det var svarta runda bord utspridda i hela resturangen och fyra svarta stolar stod runt varje bord. Väggarna var vita och till vänster om mig var väggen utbyggd och det var som ett litet rum utan dörr eller något, och det fanns ett par få bord där inne. 

Ca 5 meter framför mig var kassan och bakom den stod nog den vackraste flickan jag någonsin sett. Hon stod med sin armbåge lutad mot kassan och såg ner på något som låg på bordet medans hon tuggade på en penna. Hon hade mörkbrunt, långt lockigt hår och en ängels ansikte. Jag såg inte riktigt vilken ögonfärg hon hade men härifrån såg det ut som bruna. Hon hade på sig en lila tröja med något djur på under ett förkläde. Hon tog plötsligt ut pennan ut munnen och började sedan röra om i något glas som stod bredvid henne. Jag märkte att jag hade stannat en meter ifrån kassan och bara stirrat på henne. Chaz och Tyan stod bredvid henne på andra sidan kassan och om jag kände dom rätt skulle dom skrämma henne eftersom att hon inte verkat märka dom.
"Lucy" Sa dom samtidigt och hon ryckte till så häftigt att hennes glas for ner i marken på andra sidan kassan. Jag tittade ner i golvet och suckade.. det är tyspiskt Chaz och Ryan. Jag satte händerna i fickorna och fortsatte kolla ner i marken.
"Seriöst ! Det är andra glaset ni har gjort såhä.." hon avslutade aldrig meningen och jag kollade upp för att se om det hade hänt något. När jag kollade upp möttes jag av två, vackra mörk bruna ögon. Jag kunde inte tolka känslan i hennes ögon men jag började automatiskt le. Hon såg nästan lite förvånade ut, eller överraskad.
"Hej" Sa jag med det lilla leendet som hade formats på mina läppar och började gå mot henne, och såg fortfarande in i hennes ögon.
"Jag är Justin.. Justin Bieber" Sa jag och räckte fram handen. Hon såg på mig i några sekunder och tog sedan min hand och skakade den.
"Ehm.. Jag är Lucy Rossi" Sa hon och jag hörde något spår av italiensk brytning. Jag nickade bara men släppte inte hennes hand.. Jag ville inte på något sätt. Vi fortsatte att se varande in i ögonen och jag såg hur ett gulligt leende spred sig på hennes läppar. Jag hörde hur Chaz harklade sig och jag vände hastigt blicken mot honom. Både han och Ryan hade ett brett flin på deras läppar.
"Ni vet väl att vi är kvar ?" Frågade Ryan oss retsamt men frågan var mest riktad mot Lucy. Hon släppte snabbt min hand och jag lät den falla ner vid min sida. Jag såg hur hennes kinder fick en röd ton och hon kollade snabbt ner i marken.
"Jag ska bara gå och hämta papper som jag kan torka upp colan med" Suckade hon och gick sedan snabbt in genom en  vit dörr som var på vänster sida bakom kassan.

"Okej, vad hände innan ?" Sa Ryan till mig när Lucy hade gått in i köket. I mitt huvud kom bilder av henne upp. Hennes ängla-lika ansikte, hennes vackra ögon, hennes gulliga leende. Utan att jag själv var medveten om det formades ett leende på mina läppar.
"Jag vet inte" Svarade jag kort och försökte få bort mitt fåniga leende.

____________________________________________________________________________________________________

Kort.. jag vet.. Men jag visste inte direkt vad jag skulle skriva ;p Kommentera :)

Postat av: meja

meer<3

2012-06-15 @ 16:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback