Part 8: Go to the beach ?

Last Chapter:

"Okej, vad hände innan ?" Sa Ryan till mig när Lucy hade gått in i köket. I mitt huvud kom bilder av henne upp. Hennes ängla-lika ansikte, hennes vackra ögon, hennes gulliga leende. Utan att jag själv var medveten om det formades ett leende på mina läppar.
"Jag vet inte" Svarade jag kort och försökte få bort mitt fåniga leende.



Lucy's Perspektiv:

"Vad hände där ute ?" Frågade pappa mig när jag gick förbi honom i köket.

"Jag råkade bara välta ett glas" Sa jag och log försiktigt. Pappa nickade bara åt mig så jag gick och hämtade papper och sedan ut till kassan igen. Chaz, Ryan och Justin stod och pratade om något som jag inte hörde. Jag böjde mig ner och la de största glasskärvorna i min hand och försökte torka upp det mesta av colan. När jag var färdig med allt kollade jag på klockan, 18.07 visade min mobil. Jag ställde mig upp på samma ställe som jag hade stått på innan vid kassan och såg ur ögonvrån att någon ställde sig lite längre bort vid kassan för att beställa. Jag tog mitt lilla block och en penna ur en burk som vi hade vid kassan och gick bort till kunden.

"Hej, vad skulle du vilja beställa ?" Frågade jag utan att kolla upp. När jag kollade upp såg jag att det var den killen som hade stirrat på mig i kafetrian för några dagar sedan. Han såg på mig med havsblåa ögon och ett litet leende.

"En kebab pizza, tack" Sa han och la fram några sedlar på kassa bänken, sedan gick han iväg mot ett bord där några andra från basketlaget satt. Jag såg ner på pengarna han lagt på bänken och upptäckte en vit lapp underst. Jag lämnade beställningnen till pappa, tog sedan upp lappen och pengarna till kassan. Pengarna la jag ner i kassan och sedan läste jag diskret på lappen, jag vill inte direkt att någon annan skulle se.

"Skulle du vilja ses någon gång ? Ring mig ;) // Nate"

Och hans mobilnummer var skrivet i en prydig handstil på den lilla lappen.

Jag såg storögt på lappen. Var detta något skämt ? Det kunde inte vara möjligt att han gillade mig !

Jag såg mot hans bord. Han satt och skrattade med hans vänner och en av dom rufsade till hans blonda, bakot-slickade hår. Visst, han var söt men inte alls min typ.. eller jag visste faktiskt inte ens om jag hade någon typ.

"Vad är det här ?" Hörde jag Chaz säga som plötsligt stod framför mig och hade tagit lappen ifrån mig.

"Nej Chaz sluta !" Sa jag och försökte ta tillbaka lappen men han gick bara bort från mig. Hoppades verkligen inte att Nate såg det.

"Vad står det ?" Sa Ryan och ställde sig bredvid Chaz, det gjorde Justin också.

"Uh, men ser man på" Sa Ryan och alla tre började flina, jag vet faktiskt inte varför Justin gjorde det.. han kände ju mig inte ens.

"Så du är inte så ful som du säger" Sa Chaz plötsligt och ställde sig vid kassa-bänken igen.

"Va ?" sa jag, Justin och Ryan oförstående och såg på Chaz.

"Nej, strunta i det" Sa Chaz och såg sig omkring i resturangen.

"Du kanske vill ha nummret Chaz, du tyckte ju han var söt" Sa jag spydigt och han vände sg hastigt mot mig.

"Oh, Burn !" Sa Ryan högt och gav mig en high five.

"Lägg av" mumlade Chaz och jag kunde höra ett gulligt skratt nästan bredvid och märkte att Justin stod och skrattade. Automatiskt började jag le lite.

"Men ska du med till stranden ?" Frågade Chaz mig som om inget hade hänt.

"Nu ?" Sa jag med ett höjt ögonbryn och kollade på klockan igen, 18.19.

"Kvällsdopp" Sa Ryan med ett litet flin.

Jag gillade inte att bada, jag gillade inte att visa upp min kropp. Jag tyckte att jag var för smal, jag såg ut som ett freak.

"Kom igen ! Var inte så tråkig !" Bad Chaz och såg på mig med "Puppy eyes". Jag hade lärt mig hur man undvek den blicken och blängde bara på honom.

"Det kan bli kul" Sa Justin plötsligt med ett snällt leende. Jag såg på honom i några sekunder och sedan på Chaz och Ryan som såg förväntansfullt på mig.

"Men jag måste jobba, jag kan inte bara lämna pappa" Suckade jag och allt hopp som hade funnits i deras ögon försvann. De blev alltid så varje gång de försökte övertala mig till att bada för att de visste hur mycket jag hatar att bada.

"Men ring Luca då, du ska med !" Sa Ryan bestämt och Chaz nickade instämande. Justin såg bara konstigt på dom.

"Visst" Suckade jag och tog upp min telefon.

__________________________________________________________________________

Okej, jag tror att detta måste vara det dåligaste och tråkgaste kaptitlet jag har skrivit ! Och förlåt, uppdateringen ska bli bättre !

Btw, anledningen till att kapitlet inte kom upp igår var för att jag råkade spara det som utkast ist för att publicera det, har fortfarande lite problem med det nya blogg.se ;p



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback