Part 29: A Secret Admirer ?

Last Chapter:
 
Det kändes så fel men ändå så rätt att stå så nära Justin. Tony sa till oss att vi skulle "kramas" när vi hoppade så att vi inte kraschade in i varandra under hoppet så Justin la sina armar om mig, men jag gjorde det inte än.. Jag var fortfarande lite sur på honom.
"Är du nervös ?" Frågade Justin mig. Jag tog bort händerna från mitt ansikte men tittade inte upp.
"Jag är skit nervös, tänkt så "trillar" jag på något sjukt sätt ?" Svarade jag och insåg hur sjukt det lät. Justin skrattade.
"Det är lugnt, jag kommer inte släppa dig" Viskade han till mig i en lugn ton. Jag tittade upp och såg rakt in i hans bruna ögon och så då dom, fjärilarna i magen. Det var som om att fjärilarna hade suttit instängda i en bubbla i 17 år och nu så sprack bubblan och det flög ut som galna. Jag tror jag var kär i Justin.
-
Allas blickar var på mig, det hade de varit hela dagen. Vissa medlidsamma, vissa inte. Jag gick med snabba steg igenom den långa, vita korridoren på väg till mitt skåp och undvek att se någon i ögonen. "Nyheten" om att min försvunna lilla syster hade hittats död var nu ute i hela Stratford och alla visste det. Så nu vågade någon knappt prata med mig.
"Lucy" Harklade någon bakom mig. Hastigt vände jag mig om och ångrade det direkt när jag såg Lily stå bakom mig. Jag gjorde en ansats att vända mig om och fortsätta gå men Lily tog tag i min arm så att jag stod vänd mot henne igen.
"Vad vill du ?" Frågade jag surt och suckade. Jag hade verkligen ingen lust att prata med Lily nu.
"Jo, jag hörde om det som hade hänt med din syster och ehm-" Hon drog sina perfekta naglar genom hennes blonda hår och försökte hitta rätt ord "Jag ville väl säga att du inte är så patetisk nu när jag vet vad du har gått igenom" Svarade hon och så uttråkat på mig.
"Ska det där vara en ursäkt ?" Sa jag och spände blicken i hennes isblåa ögon.
"Typ" Hon drog en hårslinga av hennes hår mellan hennes fingrar och försökte spela nonchalant.
"Försök bättre" Sa jag och vände mig och för att gå till mitt skåp igen.
-
Jag satt ensam i matsalen och väntade på att Ryan och Chaz skulle komma. Lily kastade en snabb hatisk blick mot mig från det "populärar" bordet hon satt vid, jag satt som vanligt vid ett bord närmast "nördarna". Ryan och Chaz hatade det men alla hade redan sin bord.
Något vibrerade i min ficka så jag tog upp mobilen och såg att jag hade nått ett sms från Chaz.
"Läraren ville prata med oss så du får vänta lite till -.-" Skrev han och jag suckade. Jag skulle dö om de inte kom snart, jag hatade att sitta själv i matsalen ! Jag hörde någon harkla sig bakom mig för andra gången idag och suckade. Det var säkert Lily igen.. Jag tittade bort mot hennes bord men hon satt där. Vem var det då ?
Jag vände mig om och såg Nate stå bakom mig med sitt vanliga charmiga leende.
 
 
"Hej" Sa han och satte sig ned bredvid mig. Det kändes som om alla höll andan i matsalen, ingen väntade sig nog att Nate, den populäraste killen på skolan, skulle sätta sig bredvid mig, den mest osynliga tjejen på skolan.
"Hej" Svarade jag och log.
"Jo, jag kom hit för att fråga dig en sak" Han såg sig först omkring i matsalen som om han letade efter någon men såg sedan på mig igen.
"Skulle du-" Han avbröts av att Lily ropade "Nate !" över hela matsalen.
"Ehm, måste gå" Sa han och gick sedan bort mot Lily som flinade mot mig.
 
Justin's Perspetiv:
 
En signal, två signaler, tre signaler.. Ryan ville tydligen inte svara. Jag suckade och la ner min telefon på soffbordet igen. Jag hade försökt få tag på Ryan och Chaz i en halvtimme, de borde ha lunch nu och då brukar de svara. Min uppmärksamhet vändes mot tvn som det inte fanns något roligt att titta på, bara någon dålig gammal såpopra. Plötsligt vibrerade min telefon på soffbordet och namnet "Ryan" lös upp på skärmen så jag tog upp telefonen och svarade.
"Hej"
"Tja, gissa vad som precis hände" Sa Ryan uppspelt.
"Du träffade precis en lärare som inte tycker att du är jobbig ?"Jag hörde hur Ryan suckade i telefonen och jag skrattade, jag älskade att retas med folk.
"Nej, jag blev precis bjuden till skoldansen av Rachel !" Sa han och lät uppspelt igen. Rachel var en tjej som Ryan hade haft en crush på jätte länge.
"Jag har väntat på att hon skulle fråga mig i en vecka nu !" Fortsatte han sedan.
"Varför frågade du inte bara henne själv ?" F´rågade  jag med rynkade ögonbryn.
"För att de är tjejernas dans så de måste fråga" Svarade Ryan.
"Aha" Sa jag kort och nickade för mig själv "Vet du vem Lucy ska gå med ?" Frågade jag och försökte låta oberörd, fast det gick ju inte så bra.
"Och varför frågar du det ? Vill du gå med henne eller ?" Skrattade Ryan och någonstans i bakgrunden kunde jag höra Chaz skratta.
"Nej, jag bara undrade" Sa jag surt. Jag kände hur telefonen vibrerade mot mitt öra så jag satte på högtalaren och såg att jag hade fått ett sms från Christian.
"Min familj ska tydligen hälsa på dig och din Mamma i Stratford, vi åker imorgon.. Vi ses bro !"
"Nej, jag tror inte ens att hon ska gå. Hon gillar inte allt det där med dater, klänningar och att man måste fixa håret osv och hon har alltid varit rädd för att hon ska se ut som en tönt på danser" Hörde jag Ryan säga medans jag läste smset från Christian.
"När är dansen ?" Frågade jag och ignorerade totalt det Ryan sa.
"På fredag.. Justin, vad har du i kikarn nu då ?"
"Ingenting, men vi ses senare, hej då !" Sa jag snabbt och la sedan på. Jag hade en jätte bra plan på gång !
 
Lucy's Perspektiv:
 
Det ringande ljudet från skolklockan som sa att lektionen var slut ringade i mina öron och jag suckade lättat, sista lektionen av klarad. Nu var det bara tre dagar kvar av skoldagar.
Jag samlade ihop min böcker och gick med snabba steg ut ur matteklassrummet och mötte Ryan och Chaz utanför.
"Tja" Sa de i kör och nickade mot mig. Jag kunde inte undgå att skratta åt hur de kunde verka som syskon ibland.
"Hej" Svarade jag och började gå mot mitt skåp med Ryan och Chaz efter mig.
"Så, har du pratat med Justin de senaste dagarna ?" Frågade Chaz mig. Jag rynkade på ögonbrynen och skakade på huvudet. Jag hade inte pratat med Justin sedan vi hoppade bungy jump* och jag trodde att jag var kär i Justin, det var nog mest därför jag inte hade pratat med honom. Jag var fortfarande inte säker på mina känslor, även om jag log som en idiot varje gång jag tänkte på honom sedan dess.
"Okej, men vem ska du gå på dansen med då ?" Ryan buffade till mig i sidan och flinade mot mig. Jag himlade med ögonen och ställde mig framför mitt skåp.
"Dansen och allt det här med att fråga någon är det sista jag vill tänka på just nu, hela förra veckan var så sjukt dramatiskt och allt har precis blivit normalt igen. David har åkt till New Mexio igen, min familj är hemma och allt är bara... precis som det ska !" Rabblade jag frustrerat upp och öppnade mitt skåp. När jag öppnade skåpsdörren föll en vit lapp, en röd ros och en blå viol ner till mina fötter. Jag såg förvånat på Ryan och Chaz och böjde mig ner för att plocka upp lappen och blommorna. Det stod något skrivet på den vita lappen
"Rosor är röda, Violer är blå, dag och natt är du allt jag tänker på // En hemlig beundare"
_______________________________________________________________________________________
Vem tror ni att det är ? Ge mig förslag !
 
KOMMENTERA FÖR MERA ! :) kommentera mkt ! Jag älskar när ni gör det och det ger mig "viljan" att skriva mer.

Postat av: Anonym

Ääääälskar din novell du måste göra flera inlägg snabbare
Men meeeeer

2012-10-14 @ 07:54:24
Postat av: Evelina

Super bra! Mer snabbt!!

2012-10-14 @ 08:49:39
Postat av: Anonym

Du är bäst!!:) mera!!!:) OCH jag tror att det är nate som är den hemliga beundraren

2012-10-14 @ 10:07:57
Postat av: matilda

as grymt! låt det vara Justin och inte Nate! älskar din novell!

2012-10-14 @ 11:04:47
Postat av: Alexandra

Jag tror det är Justin som skrev brevet ! :D När kommer nästa kapitel upp? :)

2012-10-14 @ 12:35:55
Postat av: Emelie

Tror det är Justin, haha så gulligt. :D
Jätte bra! <3

2012-10-14 @ 13:57:45
URL: http://bieberrstorys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback