Part 30: Who Is The Secret Admirer ?

Last Chapter:
 
"Okej, men vem ska du gå på dansen med då ?" Ryan buffade till mig i sidan och flinade mot mig. Jag himlade med ögonen och ställde mig framför mitt skåp.
"Dansen och allt det här med att fråga någon är det sista jag vill tänka på just nu, hela förra veckan var så sjukt dramatiskt och allt har precis blivit normalt igen. David har åkt till New Mexio igen, min familj är hemma och allt är bara... precis som det ska !" Rabblade jag frustrerat upp och öppnade mitt skåp. När jag öppnade skåpsdörren föll en vit lapp, en röd ros och en blå viol ner till mina fötter. Jag såg förvånat på Ryan och Chaz och böjde mig ner för att plocka upp lappen och blommorna. Det stod något skrivet på den vita lappen
"Rosor är röda, Violer är blå, dag och natt är du allt jag tänker på // En hemlig beundare"
 
"Du är allt fiffig du !" Hörde jag någon säga från nedervåningen och inte långt efter hörde jag att dörren smälldes igen. Jag reste mig upp från mig säng och gick bort till trappan för att se vem det var som hade kommit.
"Visst är jag" Flinade jag mot Ryan som stod nere vid trappens slut. Chaz stod bakom honom och flinade mot mig som han alltid gjorde när jag var "listig" eller prankade någon.
"Hur fick ni reda på det ? Och Christian kommer också förresten" Sa jag och fortsatte ner för trappan och sedan förbi dom och in till köket. Ryan och Chaz hängde sina saker i hallen och följde sedan efter mig in till köket. Jag satte mig på en stol runt matbordet och Ryan satte sig mitt emot mig.
"Varför pratar du om Christian ? Och du var ju inte precis diskret, jag menar "Rosor är röda, violer är bli, dag och natt är du allt jag tänker på" låter som något du skulle skriva för att charma en tjej vid namn Lucy" Sa Chaz medans han flinade mot mig och gick mot kylskåpet för att plundra mina morföräldrars mat.
"Som du egentligen gillar men håller det hemligt för dina två bästavänner !" Fortsatte Ryan och pekade på sig själv och Chaz medans han "vickade" på ögonbrynen lite. Jag såg oförstående på dom. Vad pratade de om ?
 
 
"Va ? Vad snackar ni om egentligen ? Jag har inte skrivit något till Lucy ! Jag trodde ni hade fått reda på att Christian och hans familj kommer i morgon för att hälsa på, så jag frågade Caitlin om hon kunde... Ni vet fixa smink, hår och allt det där inför dansen" Utbrast jag frustrerat. Vem hade skrivit något till Lucy ? Jag förstod ingenting !
"Sååå, det är inte du som är den "hemliga beundraren" ?" Frågade Chaz som hade ställt sig bredvid matbordet med en låda full av munkar som morfar köpte igår. Jag rynkade på ögonbrynen och skakade på huvudet.
"Men om det inte är du... Vem är det då ?" Sa Ryan och såg menande på mig och Chaz.
 
"Vad du verkar glad idag" Sa Alice misstänksamt och ställde sig framför mig. Jag satt på ett bord vi aldrig använde i resturangens kök och nynnade glatt på en låt jag precis hörde på radion.
"Gör jag ?" Skrattade jag glatt och dinglade med benen.
 
 
"Ja, och du har världens största leende på läpparna !" Sa hon och skrattade lätt innan hennes ögon blev stora som bollar.
"Det är en kille ellerhur ?!" Skrek hon överlyckligt och började hoppa upp och ner. Panikslaget hoppade jag ner från bordet och satte min hand för Alice's mun så att hon skulle hålla tyst. Jag ville inte att någon skulle höra och dessutom var vi inte de ända i köket. Jag drog med henne till ett rum som var precis intill köket och kockarna kollade konstigt på oss innan jag stängde dörren.
"Herregud, det är en kille !" Pep glatt och hoppade upp och ner igen, fast inte lika mycket. Jag skakade på huvudet som svar men det fåniga leendet som jag fick varje gång jag tänkte på lappen som trillat ut ur mitt skåp smög sig fram på mina läppar och avslöjade mig totalt.
"Asså jag vet inte. Det trillade ur en lapp från mitt skåp innan idag som var från en hemlig beundrare" Jag log finurligt och satte händerna på midjan. Jag förstod inte att man kunde bli så här glad över en lapp. Att en bit papper med några vackra ord på kunde ändra en tjejs humör.
"Vet du vem jag tror att det är ?" Jag skakade nyfiket på huvudet och väntade på att hon skulle säga vem.
"Jag tror att det är Nate, han verkar gilla dig" Sa hon och log vänligt mot mig.
"Kanske det..." Jag ryckte på axlarna och leendet som jag tidigare haft hade försvunnit. Jag kände mig besviken på någoy sätt.
"Men nu måste jag jobba" Suckade hon och lämnade mig ensam i rummet.
"Det kanske är Nate... Men jag önskar att det var någon annan" Viskade jag för mig själv och gick sedan ut ur rummet för att fortsätta jobba.
_______________________________________________________________________________________
Okej, så nu vet vi helt klart att det inte är Justin, och det är inte Nate kan jag avslöja... Vem är det då ? :o
 
KOMMENTERA FÖR MERA ! JU MER NI KOMMENTERAR, JU SNABBARE KOMMER NÄSTA KAPITEL !
 

Postat av: Anonym

Ingen anning,kanske Chaz eller Ryan?? Ne venne men bra!!

2012-10-17 @ 22:51:46
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2012-10-18 @ 15:35:51
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Emelie

Mera!! :D

2012-10-18 @ 15:42:23
Postat av: Evelina

Super bra!

2012-10-18 @ 16:06:36
Postat av: Alexandra

Har ingen aning om vem det kan vara ;) Men när kommer nästa kapitel? :D

Svar: Jag vet inte... Någon gång i helgen tror jag iaf. Kram Juliette :)
Juliette

2012-10-18 @ 18:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback