Part 48: You totally lost your swag.

Last Chapter:
 

"Du vet, det känns ganska trist att jag ska behöva spruta ner en så attraktiv kille med en massa vatten" Jag flinade åt det faktum att jag sa nästan precis som Justin innan han skulle "döda" mig och för att Justin såg så förvånad ut. Jag väntade aldrig på att Justin skulle säga något utan började spruta en massa vatten på honom. Justin började vrida och vända sig under mig och jag kunde inte låta bli att skratta.

"Sluta Lucy" Bad Justin under mina sprutattacker. Jag gjorde som han sa och fnissade när han torkade bort vatten från ansiktet med händerna.

"Du" Sa jag och väntade tills jag hade Justin's uppmärksamhet "Är ute ur leken"

Jag gav honom ett stort flin och gick sedan ur min säng. När jag var påväg ner från trappan insåg jag vad som faktiskt hade hänt. Justin hade kysst mig, och det var alldeles underbart.

-

    
Jag hade kysst henne. Jag kysste Lucy, hon kysste mig tillbaka. Men hon sprang iväg, igen. Skulle det alltid vara såhär ? Varför kysste jag henne egentligen ? Varför kunde jag inte bara ha hållit mig till att bara vara vän med henne ett tag ? Jag är en idiot.
Jag drog mig upp ur Lucy dyngsura säng och gick ner mot mitt, Ryan och Chaz rum för att byta om. Jag tog en vit t-shirt och ett par svarta jeans ur min resväska och drog sedan på mig det. 
 
Allt jag kunde tänka på var den där kyssen. Lucy var så.. lockande, jag kunde inte så emot. 
Men jag skulle fortfarande hålla mig till att bara vara vänner ett tag. Lite dumt kanske i med att jag kysste henne, men vi hade inte ens gått på en riktig dejt än. Allt hade blivit så komplicerat. Det hade varit mycket enklare om jag bara hade kunnat spola tillbaka tills första gången och träffade henne och göra allt rätt därifrån.
 
"Har du också blivit dödad av Lucy ?" Suckade Chaz som plaskade in i vårt rum helt dyngsur. Jag nickade.
"Man ska inte underskatta den där tjejen !" Ryan kom in precis efter Chaz. Jag satte mig på in säng medans Ryan och Chaz började skämta om något jag inte hörde. Jag var verkligen inte på humör.
 
"Dude, vad är det ?" Frågade Ryan efter en stunds tystnad. 
"Inget" Mumlade jag och skakade på huvudet. Ryan gav mig en konstig blick men skakade sedan på huvudet och började prata med Chaz.
 
-
 
"Lucy, man har inte ketchup på potatismos !" Lucy skrattade åt hur frustrerad Chaz blev men fortsatte att dränka sin potismos i ketchup. Själv satt och petade i maten. Efter vattenkriget hade jag inte alls varit på humör, jag hade haft för mycket att tänka på. De andra hade försökt att muntra upp mig men jag hade bara ignorerat dom.
"Vi borde hitta på något när vi ändå är här"
"Vi kan campa !" Utbrast Chaz upspelt. Både Lucy och Ryan nickade instämande. Allas blickar vändes åt mig.
"Kom igen din surpuppa, bli lite glad" gnällde Chaz "Vad har hänt med dig egentligen ? Imorse var du inte alls såhär"
Jag slängde en diskret blick åt Lucy, eller kanske inte så diskret. Chaz och Ryan såg först på mig och sedan Lucy.
"Vad händer här nu då ?" Ryan rynkade på pannan "Vad har vi missat nu ?" Jag skakade på huvudet och tryckte in potatismos i min mun. Lucy tittade osäkert på mig. 
Lucy harklade sig och såg sedan på Ryan och Chaz "Kan jag och Justin få prata lite.. själva?"
De nickade och gick ut utan att säga något. Lucy satte sig tveksamt på stolen bredvid mig.
"Vad har jag nu gjort ?" Suckade hon och tittade osäkert på mig. Jag visste att om hon bara tänkte till lite så skulle hon komma på vad som var fel, så jag sa inget utan tittade bara uttryckslöst tillbaka på henne.
Efter en minuts tystnad såg det ut som om en lampa lystes upp över hennes huvud.
"Jag spang iväg igen" Suckade hon och begravde sitt huvud i händerna.
Jag höjde på ögonbrynen "Bingo" Muttrade jag och reste mig för att sätta min tallrik på diskbänken.
 
"Justin, gå inte" Ropade Lucy efter mig när jag var påväg ut. Jag ignorerade henne och fortsatte att gå.
Plötslig kände jag att Lucy tog tag i min arm och drog mig tillbaka till köket.
"Jag vet att jag har gjort många misstag med dig men jag vill verkligen inte såra dig, och jag tänkte faktiskt inte att jag sprang iväg från dig igen imorse. Men jag har aldrig i hela mitt liv känt såhär för en person förut och jag vet verkligen inte vad jag ska göra när jag är med dig, jag får nästan panik. Jag vill bara göra rätt" Hon log nervöst och tittade ner i golvet. Hennes hand gled ner för min arm till min hand och kramade sedan om den. Ett ostoppbart leende trängde sig fram på mina läppar.
"Lucy" Jag la mitt pekfinger under hennes haka och lyfte upp hennes huvud så att hon såg på mig.
"Jag är helt tokig i dig, jag är galet kär i dig, jag är upp över öronen förälskad i dig och alla uttryck som man någonsin kan komma på, även om vi inte har känt varandra så länge så tror jag nog att jag har fallit hårt för dig"
Jag lät väldigt, väldigt töntig men jag brydde mig faktiskt inte. 
Lucy stirrade på mig med en blick som jag inte kunde tyda, sedan svalde hon hårt " Menar du verkligen det ?"
Jag nickade utan att tveka och kände en pirrig känsla inom mig när jag såg Lucy's leende.
"Ingen har någonsin sagt något så sött till mig innan" Sa hon och log.Plötslig tog hon ett steg närmare mig och jag kände hennes händer på mina käkben. Hennes ansikte kom närmare mitt och sedan kände jag hennes läppar mjukt mot mina. 
 
          
 
Jag la mina armar om hennes midja för att trycka henne närmare mig. Bara några sekunder senare kom jag ihåg mitt löfte, så jag avslutade kyssen. Lucy såg frågandes på mig.
"Vi kanske ska gå på en dejt först" 
Lucy rynkade först på ögonbrynen men log sedan och nickade.
"Då hämtar jag dig vid ditt rum imorgon vid sex" Skrattade jag. Lucy instämde i mitt skratt och såg sedan roat på mig.
"Du har totalt förlorat din swag nu" 
Inombords skrattade jag högt, men på utsidan hade jag ett seriöst ansiktuttryck.
"Vad sa du ?" Frågade jag sammanbitet medans jag drog Lucy närmare mig. Hennes blick var fortfarande road eftersom att hon förstod att jag skojade.
"Yup, du har totalt förlorat din swag" Skrattade hon och la sina armar om min nacke. Jag skulle precis säga någon spydigt när jag hörde Ryan's röst bakom mig.
"Du kanske inte har förlorat din swag men du har verkligen förlorat din macho, dude" Ryan stod bredvid Chaz i dörrkarmen och flinade åt mig och Lucy.
"Hur länge har du stått där ?" Suckade Lucy och drog sig bort från mig.
"Tror du verkligen att jag och Chaz verkligen gick härifrån ?" Skrockade Ryan och gick fram till oss.
"Vad bra att ni två är "vänner" igen" Sa han och klappade mig på axlen. Jag blängde på honom och la sedan en arm om Lucy's midja. Chaz gav ifrån sig ett äcklat ljud.
"Det där kan ni ju hålla för er själv" Muttrade han och lutade sedan sig mot dörrkarmen.
"Förresten Lucy, det står en extremt snygg tjej ute vid dörren som vill prata med dig" Lucy höjde på ögonenbrynen.
"Va ?"
"Ja, hon sa att hon hette Hayley"
________________________________________________________________________________________
 
Drama is coming ! Btw, förlåt för min extremt dåliga uppdatering, min min data blev konstig igen-.-
Men ska försöka att bli bättre, det kommer iaf ett till denna veckan^^
 
Om ni kommenterar mycket kaaanske det kommer ett kapitel redan imorgon ? Även om jag inte fötjänar mycket kommentarer i med min dåliga uppdatering men ändå^^
KOMMENTERA FÖR MERA !
 

Postat av: Jossi

Jag struntar i din dåliga uppdatering för när du väl lägger upp nya kapitel så är dom jätte bra ! :D

2013-04-04 @ 17:06:51
URL: http://johossi.blogg.se
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2013-04-04 @ 20:03:21
Postat av: malin :-D

JÄTTE JÄTTE JÄTTE BRA!!! SKRIV MERA NU!!!:-DD<333

2013-04-04 @ 22:55:30
Postat av: Anna

Gud så bra !

2013-04-05 @ 18:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback