Part 49: Hayley.

Last Chapter:
 
"Du kanske inte har förlorat din swag men du har verkligen förlorat din macho, dude" Ryan stod bredvid Chaz i dörrkarmen och flinade åt mig och Lucy.
"Hur länge har du stått där ?" Suckade Lucy och drog sig bort från mig.
"Tror du verkligen att jag och Chaz verkligen gick härifrån ?" Skrockade Ryan och gick fram till oss.
"Vad bra att ni två är "vänner" igen" Sa han och klappade mig på axlen. Jag blängde på honom och la sedan en arm om Lucy's midja. Chaz gav ifrån sig ett äcklat ljud.
"Det där kan ni ju hålla för er själv" Muttrade han och lutade sedan sig mot dörrkarmen.
"Förresten Lucy, det står en extremt snygg tjej ute vid dörren som vill prata med dig" Lucy höjde på ögonenbrynen.
"Va ?"
"Ja, hon sa att hon hette Hayley"
           
"Ja, hon sa att hon hette Hayley" Sa Chaz och såg frågandes på mig. Mina ögon spärrades upp och innan någon ens hann blinka var jag ute ur köket och påväg mot dörren. Igenom det lilla glasfönstret som fanns på dörren kunde jag se en kort tjej med långt, brunt hår, uppsatt i en hög hästsvans som stod bredvid en stor baby rosa resväska och tittade uttråkat ner i marken. Det var verkligen Hayley, min bästa vän som jag inte hade pratat med på nästan två år. En överlycklig känsla spred sig i min kropp och jag drog upp dörren.
"Hayley ?" Jag förstod faktiskt inte varför jag frågade, jag visste ju redan att det var hon, men det verkade dramatiskt på något sätt. Hon lyfte sig blick från marken och man kunde se hennes välbekanta, stora leende.
"Lucy !" Skrattade hon. Jag slängde armarna om henne och drog in henne i en kram. 
           
"Jag har saknat dig så, mycket" Upprepade hon gång på gång medans hon skrattade. 
 
"Vad gör du här ?" Frågade jag henne efter att vi hade släppt varandra. Hayley stod och rättade till sina perfekta lockar och slängde sedan bak sitt långa hår över axlen.
"Jag har inte träffat dig på nästan två år, och nu när du är här i Texas kan jag ju inte bara strunta i dig ! Jag har rätt till att vara här tjejen" Sa hon på sitt "drama queen-vis" och satte händerna på höfterna. Hon hade inte förändrats ett dugg, hon var precis som hon alltid hade varit. Vilket var bra, för att jag gillade henne sådär.
"Förresten, oh my god ! Har du hört att Justin Bieber kanske är någonstans här i Austin ?" Utbrast hon med uppspärrade ögon. Jag stelnade till "Är du en belieber ?"
Hayley fnös och såg nästan förolämpad ut "Såklart jag är ! Av alla mina idoler som jag någonsin haft, så svär jag på mitt liv att Justin Drew Bieber är den talangfullaste, snyggaste, sexigaste idolen jag någonsin haft. Jag bokstavligen avgudar honom !" Jag skrattade osäkert åt hennes ord och sneglade in mot köket, där självaste Justin Bieber stod. Hon skulle flippa ur när hon såg honom. Hayley tittade konstigt på mig.
"Varför blev du så obekväm så plötsligt ?" 
"Nej, nej, eh jag blev bara lite orolig över vart du skulle sova" Jag såg menande på hennes resväska "Men du kan sova i mitt rum: Kom s-" Hayley avbröt mig.
"Lucy, jag har känt dig sedan vi var fem år, jag ser att det är något pågång" Hon höjde på ögonbrynen och det såg ut som att hon granskade mig från topp till tå "Så vad är det ?"
Jag suckade och pekade sedan mot hallen. Hayley fattade vinken så hon gick rakt in och började att dra av sig sina skor. Snabbt stängde jag dörren efter oss och slank förbi Hayley för att komma till köket.
 
I köket möttes jag av killarna som såg ganska förvirrade ut.
"Hayley är en belieber" Viskade jag och ställde mig bredvid Justin. Han la armen om mina axlar men jag drog snabbt bort den igen. Jag ville inte att Hayley skulle flippa ut mer. Justin såg frågandes på mig, men jag skakade bara på huvudet åt honom.
"Är hon den typen av beliebers som skriker och hoppar ?"
"Det tror jag säkert"
Jag hörde Hayley ropa på mig så jag ställde mig i dörrkarmen till köket så att hon kunde se mig.
"Ska vi redan äta eller ?" Skrattade hon men när hon fick syn på Justin stelnade hon till och hennes ansikte blev blankt. Detta var inte bra, jag hade sett den minen innan. Den minen fick hon alltid så fort någon hon gillade kom på tv eller hon såg ett par ur snygga skor. Fast denna gången var det nog 100 gånger värre.
Hayley tog tag i min arm och vände sakta huvudet mot mig.
"Ä-är det där J-Justin Bieber ?" Stammade hon. Jag nickade. Justin gav henne ett nervöst leende och tog ett steg fram.
"Hej, du måste vara Hayle-"
"Herregud, han vet vad jag heter, han vet vad jag heter !" Hayley tog tag i mina axlar och skakade mig. Sedan så började hon skrattade och hoppade upp och ned. 
"Han vet vad jag heter" Skrek hon igen "Oh my god, jag älskar dig !"
 
               
 
Justin gick fram och kramade om henne, då började Hayley hyperventilera. Jag förstod faktiskt inte hur någon kunde bli såhär när dom träffade någon som typ Justin. Själv hade jag aldrig kunnat bete mig så.
"Lucy, känner du Justin Bieber ?" Hayley kramade om Justin ännu mer, om det ens var möjligt.
Jag nickade och skrattade åt hur Hayley betedde sig.
 
.
 
Efter att Hayley äntligen kunde andas normalt igen så hade vi gått upp till mitt rum så att hon kunde få packa upp. Jag satt i sängen och fångade en massa tröjor som hon kastade upp till mig. Hon var ju tvungen att välja ut någon "ur läckert" att ha på sig när hon träffade Justin igen. Hennes ord, inte mina.
"Jag kan inte fatta att jag ska få sitta och äta tillsammans med Justin ! Jag kan inte ens fatta att jag precis träffade honom" Jag himlade med ögonen och kastade en av hennes tröjor på henne.
"Och det bästa är att han är ju fortfarande singel, jag kanske äntligen får min chans" Fnittrade hon och såg drömmande upp i taket. Jag stelnade till och tittade på henne. Justin var ju faktiskt singel men vi hade ju kyssts två gången och vi skulle ju på en dejt imorgon. Så vad var vi egentligen, Friends with benefits ?
"Jag ska i alla fall köra på med mitt A-game för att få honom" Hon såg självsäkert på mig "Inget kan stoppa mig nu"
______________________________________________________________________________________
 
Ganska tråkigt och inte sådär jätte bra kapitel, men det kommer bli lite mer "spänning" snart, det lovar jag.
Men om ni kommenterar mycket så kommer nästa kapitel redan imorron ;) so, keep the comments coming !
 
KOMMENTERA FÖR MERA !

Postat av: Jossi

Det..

2013-04-05 @ 17:58:51
URL: http://johossi.blogg.se
Postat av: Jossi

var..

2013-04-05 @ 17:59:10
URL: http://johossi.blogg.se
Postat av: Jossi

jättebra !

2013-04-05 @ 17:59:44
URL: http://johossi.blogg.se
Postat av: Jossi

Längtar..

2013-04-05 @ 18:00:02
URL: http://johossi.blogg.se
Postat av: Jossi

till..

2013-04-05 @ 18:00:11
URL: http://johossi.blogg.se
Postat av: Jossi

nästa ! :D

2013-04-05 @ 18:00:26
URL: http://johossi.blogg.se
Postat av: malin :-D

Jätte jätte mega bra! mera mera mera nuuu!!!!:-D<333

2013-04-05 @ 18:07:31
Postat av: Anna

JAG KRÄVER MERA NU !! xp

2013-04-05 @ 18:17:05
Postat av: Emelie

Omg, så sjukt bra! <3

2013-04-05 @ 19:37:56
Postat av: Jossi

Grattis på bloggens 1års dag ! :)
(Eller vad man säger)

2013-04-08 @ 11:14:11
URL: http://johossi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback