Part 42: Only A Dream.

Last Chapter:
 
"Kyss mig" Sa jag bestämt och såg rakt in i hans ögon igen. Man kunde se att han blev förvånad över det jag sa.
"Va ?" Frågade han förvirrat och tvekade.
"Du vet vad jag sa" Mumlade jag och la mina armar om hans nacke.
"Kommer du låta mig kyssa dig denna gången ?" Frågade han mig retsamt och för första gången på jätte länge kunde jag se ett svagt leende på hans läppar.
"Ja" Svarade jag medans jag närmade mig Justin's ansike och slöt mina ögon. Bara några sekunder senare kände jag hans läppar tryckta mot mina, hans ena hand på min kind och hans andra på min midja som drog mig närmare honom.
 
                                         
                            
 
Jag slog upp ögonen och satte mig upp med ett ryck. En gnäggande Tinky-Winky stod över mig och blåste luft på mig hans stora näsborrar. Jag suckade och skulle precis lägga mig ner på gräset igen när något slog mig. Jag var i trädgården, inte i ladan. Inte med Justin. Det var bara en dröm.
Snabbt som attan ställde jag mig upp och började spring genom huset mot ladan. På vägen möttes jag av konstiga blickar från mormor som stod och diskade i köket och av Antonio och Luca som hjälpte morfar med traktorn. Ska jag vara ärlig så kände jag mig lite som en idiot.
När jag var inne i ladan sprang jag direkt till mitt rum som låg på "övervåningen" (det enda rum som fanns på över våningen dock) och tog min mobil. Jag var tvungen att ringa Chaz och Ryan för att se om de hade fått med sig Justin.
Med ett ryck slog jag upp ögonen när Scooter ruskade till mig.
"Justin, sätt dig upp och var med i diskussionen nu" Sa Scooter och klappade mig på axeln. Sakta satte jag mig upp och försökte förstå var jag vart jag var. 
Jag var hemma hos mig, med mitt crew. Inte i Texas hos Lucy. Hade jag drömt allt ? 
I ögonvrån såg jag Ryan och Chaz komma springandes på vägen utan för mitt hus och jag fick en flasback från "drömen" eller vad det nu var som hade hänt.
Utan att tänka hasplade jag ur mig "Jag måste få lite friskluft" och sprang sedan ut genom ytterdörren. Ryan och Chaz som stos precis utanför såg förvånat på mig.
"Är ni här för att säga att Lucy gillar mig mer än en vän ?" Frågade jag dom. De gav varandra en konstig blick och nickade sedan.
"Och ni tänker ta mig till Texas ?" Båda två stelnade till och såg konstigt på varandra ännu en gång innan de nickade sakta.
"Dude, nu börjar du bli läskig. Hur visste du det ?" Sa Chaz med stora ögon. 
"Det är komplicerat" Mumlade jag och tittade ner i marken. Jag kunde höra Ryan harkla sig och jag visste nog redan vad han skulle säga.
"Sååå, vill du följa med då ?" Frågade han osäkert. Jag visste redan svaret på frågan men ändå tvekade jag.
"Nej" Sa jag efter en stund och gick raka vägen in igen.
 
.
 
Usher stod utanför min sovrums dörr och knackade, desperat över att få komma in. Precis som i "drömen" - jag hade kommit fram till att det var en dröm nu - så hade mitt crew sett att det var något fel, så jag var tvungen att berätta det. Efter att jag hade berättat allt var det ingen som vågade säga något, och jag klarade inte av den pinsamma tystnaden så jag gick upp till mitt rum. Så nu var jag här, inlåst på mitt rum, och försökte ignorera Usher's knackande.
"Gå bara här ifrån !" Skrek jag när min irritationen hade nått sin max gräns. Jag slängde ilsket en kudde mot dörren som en gest att han skulle lämna mig ifred. 
"Justin, snälla, kom ut" Bad Usher mjukt och drog i handtaget. 
"Nej ! Kan ni inte bara fatta att jag vill vara ifred ?!" Röt jag så högt att jag kände hur det började svida i min hals och min röst sprack. Mina ögon blev blanka av min frustration och ilska och jag blev faktiskt förvånad över min reaktion. Jag brukade aldrig skrika, speciellt inte på någon från mitt crew.
Usher bad mig igen att öppna dörren men istället för att svara begravde jag mitt huvud i kuddarna på sängen.
 
Usher slutade äntligen knacka på dörren och allt blev tyst. Det enda som hördes var mina snyftningar.
Hur kunde Lucy göra såhär mot mig ? Det kanske lät egoistiskt, jag kanske skulle tänka på hur Lucy kände men det ville jag inte just nu. Allt jag ville - rättare sagt kunde - tänka på var hur mycker Lucy hade sårat mig
Det gjorde ont. Det gjorde det verkligen. Jag ville aldrig, aldrig någonsin känna såhär igen.
Jag insåg det nog inte förens nu men jag hade nog trängt undan smärtan för att dölja hur sårad jag egentligen var, och nu kom alla känslor på en och samma gång. De slog till samtidigt och allt blev bara tusen gånger värre.
 
En massa tankar snurrade runt i mitt huvud och mina känslor kom i vågor. Ena sekunden kunde jag ligga och stor böla medans andra sekunde kunde jag känna mig redo att gå och prata ut om Lucy.
Men endå så låg jag bara kvar halvt död på min säng och grät. Gud vad jag kände mig mesig.
 
.
 
Den välbekanta sms-signalen hördes någonstans långt borta i min halv sömn. Det lät precis som att signalen var långt borta och knappt "närvarande", men vibrationen sa att mobilen låg precis bredvid mig. Jag öppnade ögonen sakta och såg mig sömn dunket omring efter min mobil. Den låg precis bredvid mig i sängen och den upplysta skärmen praktiskt taget bländade mig. Min syn blev suddigt pågrund av ljuset så jag var tvungen att kisa för att se vad det stod.
"Hey bro, säkert att du inte ska med ? Planet går och två och en halv timme" Det var ett sms från Chaz. Borta och sömning som jag var tog det en stund för mig att förstå vad det stod. Jag knappade in ett snabbt "Nej" och tittade sen på klockan som nästan var halv fyra på morgonen. Jag kastade ner mobilen bredvid mig och la mig sedan bekvämt på kudden igen. Det är skönt att sova eftersom att man glömer bort allt för en liten stund.
___________________________________________________________________________________________
 
Var det bara en dröm ?! :O och Justin följer inte med till Texas ?! Nu blev det lite förvirrande.
 
Men jag vill bara påpeka: Lucy's perspektiv är dagen efter Justins och då är Ryan och Chaz redan påväg till Texas, bara så att ni vet. ^^
 
KOMMENTERA FÖR MERA ! FLERA KOMMENTARER GÖR BARA SÅ ATT ETT NYTT KAPITEL KOMMER SNABBARE ! 

Postat av: Alexandra

Jätte bra kapitel! MERA!! :D

2013-02-10 @ 17:45:27
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2013-02-10 @ 20:12:09
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: malin :-D

NEEEEJ! SLUTA INTE DÄR! SKRIV MER NUUUUUU!

2013-02-11 @ 15:58:06
Postat av: matilda

SUPER BRA KAPITEL!!!ÄLSKART!! MER!

2013-02-16 @ 10:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback