Part 36: Are You Jealous ?

Last Chapter:
 
Efter att ha stirrat på alla som dansade kändes det som om att jag inte fick någon luft i det kvava rummet. Det var som om att helt plötsligt blev hela jag var om jag kunde inte sitta kvar här i en enda minut till.
Så jag tog tag i min jeans jacka, drog upp en gammal penna ur fickan och skrev en lapp till Justin, sedan drog jag på mig jackan och gick ut.
Jag hoppades i alla fall att han hade kul med Lily. Eller egentligen så gjorde jag inte det.
 
 
 
Sakta dansade jag och Lily runt i en cirkel. Lily's huvud var lutat mot min vänstra axel och hon pillade i mitt hår av någon anledning. Mina armar låg löst om hennes midja och jag sjöng med till låten i mitt huvud, inte för att låta taskig eller något men jag ville inget annat än bort härifrån. Jag ville vara hos Lucy.
Lily hade ställt sig närmare mig hela tiden och nu kändes det som om att det inte fanns något rum mellan oss alls.
Jag kände hennes andetag kittla min hals. Det gjorde bara att jag ville härifrån ännu mer.
"Justin ?" Viskade Lily och lyfte upp huvudet så hon kunde se in i mina ögon. Lily's ögonfransar fladdrade och det såg ut som om att hon försökte flirta.
"Ja ?" Frågade jag och drog mig bakåt lite eftersom att Lily ställde sig ännu närmare mig, om det ens var möjligt.
"Du vet, jag tyckte alltid att du var en tönt innan. Men nu..." Lily tog ett steg tillbaka och studerade mig nerifrån och upp.
"Nu är du sjukt läcker" Fortsatte hon och sedan bet hon sig i läppen och la sina armar om min hals. I vanliga fall hade jag nog tyckt det var... "hett". Men när det var Lily som slängde sina armar om min hals kändes det bara sliskigt. Jag stod som förstelnad i hennes armar och försökte komma på en ursäkt till att gå.
Hon skulle aldrig tro mig om jag sa att jag var tvungen att vara hemma snart, klockan var knappt ens halv elva.
Plötsligt kände jag hur hennes händer trevade upp mot mina kinder och hur hennes ansikte kom närmare mig.
 
Jag insåg inte vad hon försökte göra innan hennes putande läppar bara var några centimeter ifrån mina. Paniken steg inom mig och jag drog mig undan så snabbt så att jag råkade gå in i ett annat par som dansade bakom oss. De blängde sur på mig och jag bad om ursäkt.
"Vad är det, du skämmer ut oss ?!" Väste Lily och ställde sig framför mig.
"Jo, Lily. Jag tror att du har missförstått allt.." Jag avbröt mig själv för att jag visste inte vad jag skulle säga. Hon hade försökt kyssa mig, hon försökte kyssa mig ! 
"Vadå, vill du inte kyssa mig ?" Snäste hon och ställde sig händerna på höfterna. Även om hon försökte spela oberörd, kunde man se i hennes ögon att hon var besviken.
Jag stod bara och stirrade på henne för att återigen, visste jag inte vad jag skulle säga.
"Ehm, Lily" Jag harklade mig och försökte sedan komma på vad jag skulle säga efter det.
"Du är en bra tjej och så men jag... ehm. Jag måste hitta Lucy" Fortsatte jag och ångrade genast att jag hade sagt att jag var tvungen att hitta Lucy när jag såg hennes min. Hon såg arg, besviken, ledsen och svartsjuk på samma gång.
"Du kan seriöst inte välja henne över mig !" Väste hon tyst och slängde sedan med sitt hår och log åt någon som tittade konstigt på henne.
"Lily, jag väljer inte mellan någon men det känns lite konstigt att när jag gick här så kallade du mig nörd varje dag och nu helt plötsligt så gillar du mig ?" Orden kom ut taskigare än vad de skulle. Hon stirrade häpet på mig och öppnade munnen ett par gånger men sa aldrig något.
Efter någon minut utan att hon hade sagt något vände jag mig om för att gå till Lucy.
 
Jag trängde mig igenom klungan med människor som dansade för att komma fram till mitt och Lucy's bord.
Men Lucy satt inte vid bordet... Hon kanske var på toa ? Men när jag kom fram till bordet såg jag att hennes väska och jacka var borta. Hade hon lämnat mig ?
Jag satte mig ner på den stolen jag hade suttit på och drack lite ur min cola. Lucy hade till och med tagit med sin cola.
När jag tittade på hennes tomma plats märkte jag att det stod något skrivet på hennes servett.
"Jag har inte lämnat dig, jag behövde bara lite luft. Jag är antagligen där ute" Stod det på servetten med svart penna. Jag slängde ifrån mig servetten och gick längs den långa raden med bord för att komma till ytterdörren.
På parkeringen var det folktomt. Den enda människan jag såg var en gammal man som var unte och gick med sin hund. Men jag såg ingen Lucy. Jag snodde runt ett varv för att vara säker på att hon inte var här, men jag såg inte henne någonstans.
Hade hon verkligen lämnat mig ? Hon skulle ju knappast gå någon annanstans och hon sa ju att det var okej att jag dansade med Lily, även om jag had gett henne en hint om att inte.
 
Besviket gick jag längre ner mot parkeringen på trottoaren längs skolans parkering.
Parkeringen låg precis intill fotbollsplanen som nu var tom. Jag sparkade på en sten så den rullade in på gräset till fotbollsplanen och då tyckte jag att jag hörde mitt namn men jag ignorerade det, måste hört fel.
Jag fortsatte att gå ner längs parkeringen och skulle precis gå över parkeringen när jag hörde mitt namn igen, nu kunde jag inte hört fel.
"Justin !" Skrek någon. Även om rösten var ganska långt borta kunde jag höra att det kom bakifrån mig, så jag snodde runt.
 
 
En lättnad spred sig i min kropp när jag såg Lucy sitta på en bänk vid fotbollsplanen, vinkandes mot mig som en galning. Jag vände genast på klacken och joggade bort mot henne.
"Jag trodde du hade gått hem eller något" Skrattade jag och satte mig bredvid henne på bänken. Hon tittade på mig och log, fast inte ett sådant glatt leende som hon brukade.
"Nej, jag skulle aldrig lämna dig" Sa hon och tittade ner i marken, efter det sa hon inte mer och det blev tyst mellan oss. Jag visste inte heller vad jag skulle säga.
 
"Så, hade du trevligt med Lily ?" Frågade hon sarkastiskt med ett glädjelöst flin. Jag tittade på henne och kunde inte låta bli att flina själv, hon verkade avensjuk. Och såklart, så som jag var, var jag bara tvungen att göra situationen "värre".
"Ja, det hade vi. Vi dansade, såklart, och medans vi dansade pillade hon med mitt hår och-"
"Okej, jag fattar. Så ni hade kul, vad bra" Lucy avbröt mig snabbt, satte armarna i kors och stirrade rakt fram. 
"Lucy, är du avensjuk ?" Frågade jag henne efter att hon inte sagt något eller ens tittat på mig i nästan fem minuter och flyttade mig närmare henne. Hon vände hastigt huvudet mot mig med panik i blicken men slappnade av när hon såg det retsamma flinet jag hade på läpparna.
"Lägg av" Mumlade hon och puttade till mitt nätt på axeln. Även om hon försökte spela allvarlig kunde hon inte hålla tillbaka leendet. Plötsligt poppade en perfekt idee upp i mitt huvud.
"Kom igen, jag vill visa dig en sak" Sa jag efter att jag hade ställt mig upp och tog tag i Lucy's hand.
"Vad ?" Frågade hon och försökte streta emot.
"Det får du se" Svarade jag kort och log mot henne medans jag envist drog med henne till bilen.
 
-
 
"Stranden, skulle du visa mig stranden ?" Sa Lucy skeptiskt medans hon följde efter mig ner mot havet.
Istället för att svara henne vinkade jag bara åt henne att följa efter mig och fortsatte sedan ner mot havet.
Jag stannade ungefär fem meter ifrån havet och vände mig för att se hur långt bak Lucy var. Cirka två meter ifrån mig stod Lucy, med fötterna begravda i en sandhög och försökte få av sig klackaskorna som hon fått låna av Caitlin.
När hon äntligen fått av sig dom, fortsatte hon ner mot mig.
"Var det stranden du skulle visa mig ?" Frågade hon igen och slängde ner skorna i sanden.
"Ja, titta så fint vattnet är så här dags" Svarade jag och pekade på vattnet. 
Den nästan nedgångna solen hade färgat vattnet "längst bort" svagt oranget och i resten av vattnet kunde man se hur det glittrade i vitt pågrund av månen som tittade fram.
"Jo, det är fint" Sa Lucy tillslut och tittade drömmande bort mot vattnet. Jag kunde inte låta bli att le åt hur otroligt söt hon såg ut medans hon tittade ut mot vattnet. Men när jag kom på mig själv med att stirra på henne skakade jag på huvudet och började tänka på det som jag egentligen var här för.
"Och dessutom" Sa jag med ett lurigt leende på läpparna och gick mot Lucy. Hennes uppmärksamhet vändes mot mig och hon såg nyfiken och skeptisk ut.
"Du är fortfarande skyldig mig en dans" Fortsatte jag medans jag tog tag i hennes hand, snurrade runt henne ett varv och tryckte sedan henne tätt intill mig.
"Och denna gången måste du dansa med mig" Sa jag och flinade mot henne.
"Det gör jag gärna" Svarade hon och la sina armar om mig.
 
 
__________________________________________________________________________________________

Bara Justin's perspektiv ! Vad tycker ni ? Ge mig ideer av vad ni tycker ska hända ! Och det behöver inte bara vara för nästa kapitel utan det kan vara för andra "framtida" kapitel :)
 
KOMMENTERA FÖR MERA, JU FLER DESTO SNABBARE KOMMER NÄSTA !

Postat av: lina

asså fyyyy vad bra det är!! mera!!

2013-01-03 @ 01:09:51
URL: http://nattstad.se/linabieber
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2013-01-03 @ 02:57:03
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Anonym

MEEEERAAAA!!!! NUUU!!!!

2013-01-03 @ 23:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback