Part 55: Come to Dallas with me.

Last Chapter:
 
"Inget. Kände bara för att retas lite.. babe." Sa jag med betoning på babe. Lucy's ögonbryn rynkades yttligare men hennes läppar drog ändå upp i ett frågande leende.
"Babe?" Frågade hon "Är jag din babe?"
Jag nickade glatt och bet mig sedan i läppen.
"Yup, men du är inte bara min babe"
Lucy la sitt huvud på sned och såg frågandes på mig. Jag pressade henne, om möjligt, ännu närmare mig och la min hand på hennes kind, noga med att hon såg på mig.
"Du är officiellt min. Bara min."
 
                 
"Du är officiellt min. Bara min."
Justin's ord fick min mage att göra dubbel kullerbytta eller något. Någon hade aldrig, aldrig, fått mig att känns såhär förut. Allting var bara så perfekt nu och jag ville aldrig lämna det.
Jag nickade till Justin's ord och skulle precis kyssa honom när det knackade på dörren. Så typiskt att något skulle störa. Med en djup suck föll min blick mot dörren.
"Vem är det?" Ropade Justin. Han himlade med ögonen och suckade irriterat.
"Justin, öppna dörren"
Rösten lät som Scooter's men jag var inte säker. Justin grymtade irriterat innan han gav mig ett svagt leende och reste sig. 
När dörren öppnades så stod mycket riktigt Scooter där med rynkade ögonbryn.
"Dörren var aldrig låst" Muttrade Justin och lät Scooter kliva in i rummet. Han gav Justin ett sarkastiskt leende innan han ställde sig framför honom med armarna i kors.
"Varför sa du att jag ville prata med Pattie?" Han lät inte arg, mer nyfiken.
"Jo, för att om du inte har märkt det så har jag inte sett Lucy på nästan hela dagen" Svarade Justin och gestikulerad mot mig. Scooter gav mig en snabb blick innan han vände sig mot Justin igen.
"Inte för att vara sån men.. du får vänja dig vid det" Jag rynkade oförstående på ögonbrynen "Ska jag skicka hit Chaz, Ryan... och det andra som jag faktiskt inte vet vilka de är?"
Justin nickade och Scooter gick ut.
 
"Vad menade han?" Frågade jag Justin när han hade satt sig ner bredvid mig igen.
"Det är ingenting vi behöver prata om just nu"
Jag nickade. Om han sa att vi inte behövde prata om det så var det säkert inget viktigt.
Efter det sa vi inget, det blev tyst. Fast inte sån där pinsam tystad, utan mer som en bekväm tystnad.
 
"Jag måste fråga dig en sak" Sa Justin efter några sekunders tystnad. Jag nickade och rätade nyfiket på ryggen.
"Vill du följa med mig till Dallas? Denna dagen har varit en plåga utan dig" Jag höjde först ögonbrynen men brast sedan ut i skratt.
"Så hemsk var den väl inte?" Skrattade jag och satte mig i Justin's knä med amarna om hans nacke. Han rynkade ögonbrynen.
"Skojar du med mig? Detta var den värsta dagen i mitt liv!" Utbrast han med mycket överdrivande i hans röst och ännu en gång fick han mig att skratta.
"Ja, jag vill följa med dig till Dallas" Svarade jag tveklöst och drog väck en hårslinga från hans underbara hasselnötsbruna ögon.
"Min dag utan dig har också varit hemsk"
"Det visste jag redan, jag menar, det är mig vi pratar om" Justin "hairflippade" sitt hår överlägset åt sidan och gav mig ett charmigt leende. 
"Ego!" Muttrade jag och slog till honom svagt på armen.
 
-
 
Ingen verkade kunna hålla tyst under bilresan påvägen hem (eftersom att jag behövde ha med mig packning). Ryan och Chaz skämtade om hur jag "tog" deras plats som "gäster" på Justin's tour, Hayley och Bonnie fangirlade över Justin medans David försökte att inte avundas över det. Jag däremot satt och tittade på Justin som körde min morfars gamla mini van. Justin insiterade på att följa med mig tillbaka för att packa, så hela hans crew skulle komma med Justins tourbus senare.
"Du stirrar" Sa Justin plötsligt och vände sitt huvuvd mot mig "Det är ganska läskigt faktiskt".
"Lägg av" Skrattade jag och tittade ut mot vägen istället.
 
När vi äntligen var framme så var jag den första ut ur bilen. Höga, onyktra röster hördes från party tältet och 80-tals musik spelades på hög volym.
"Jag tror inte ens att dom har märkt att vi har varit borta" Muttrade David när han kom ut ur bilen. 
"Jag tror att dom är så borta så att de inte ens vet vart de själv är" Fnissade Bonnie som stod bredvid David. Alla började skratta. Såhär var det på varje återträff mina morföräldrar hade, de vuxna blev fulla och vi tonåringar gjorde vad vi ville. För två år sedan när mina bröder var 15 och 16 så var alla de vuxna så fulla att ingen märkte när Antonio tog fler flaskor öl mitt framför ögonen på dom. Det slutade med att Antonio och Luca stod inne i stallet och pratade med hästarna som de trodde var presidenten. Det var väldigt kul att se faktiskt.
Jag ryckte till när jag kände en hand om min midja.
"Jag tror vi måste skynda oss, bussen är här om tjugo minuter" Viskade Justin som lutade sin haka mot min axel. Jag rös till av den djupa och raspiga rösten han fick när han viskade. Jag nickade som svar, drog bort Justins hand från min midja och gick mot party tältet för att se om någon av mina morföräldrar var nyktra.
Inne i partytältet var det väldigt varmt och klibbigt. Typ en såndär äcklig värme som det blir då det precis har regnat på sommarn eller när det är kvavt. Mina släktingar pratade högt med varandra och de drack sin alkohol konstant. Det är sjukt att de inte hade tuppat av än. När jag var inne i party tältet så sökte jag med blicken efter min mormor eller morfar men jag hittade bara min morfar, väldigt onykter. Det var verkligen inte lönt att prata med honom då så istället gick jag in till huset för att försöka hitta mormor.
Som jag trodde så satt mormor, Luca och Antonio runt matbordet och spelade monopol.
"Hej gumman, är ni redan tillbaka?" Frågade mormor distraherat, väldigt fokuserad på spelet. Det var bra för att då skulle hon nog inte bry sig så mycket om att jag skulle följa med Justin.
"Ja, men jag ville bara att du skulle veta att jag följer med Justin till Dallas"
Hon reagerade inte som jag ville. Istället för att vara djupt koncentrerad på spelet, som hon brukade bara, så vände hon uppmärksamheten mot mig direkt, lika så mina bröder.
"Vad sa du?" Hon såg på mig med höjda ögonbryn. Min mormor visste vad jag sa, men hon ville fortfarande att jag skulle upprepa det.
"Att jag följer med Justin till Dallas" Upprepade jag tyst och lite osäkert. Både Luca och Antonio såg också på mig med höjda ögonbryn. Det skulle inte bli kul att prata med dom senare.
"Jaha. Är det bara ni två?"
"Nej, Justin har en konsert imorgon i Dallas så hans crew ska också med" Mormor nickade och drog av sig sina läsglasögon som hon alltid använde på kvällarna.
"Vart ska ni sova då?" Hon höjde bara sitt ena ögonbryn denna gången.
"Det finns sängar i tournebussen"
Hon nickade ännu en gång och drog på sina glasögon igen.
"Du får bara följa med om ni sover i olika sängar" Hon pekade på mig med ett varnande finger,
"Jag vet att du gillar den där pojken men jag vill inte se dig på något "16 & Pregnant" program senare" Jag nickade som svar och fick hålla för munnen för att inte skratta. Jag hade aldrig hört min mormor säga något sånt. Överbeskyddande som mina bröder var så började de genast att protestera om att jag skulle få följa med men min mormor hade bara gett dom en sträng blick och de tystnade direkt.
Efter att jag hade kramat min mormor och mina bröder godnatt så gick jag ut igen och drog sedan med mig Justin till ladan med Ryan och Chaz efter oss. De ville inte stanna här ensamma med min mormor, morfar och mina bröder så de skulle tydligen också följa med.
Eftersom att Justin redan hade tagit med sig sina saker när han åkte igår så följde han med mig uppför trappan till mitt rum medans Ryan och Chaz stannade på nedervåningen för att gå till sitt rum.
 
"Vad ska jag ha med mig?" Frågade jag Justin när vi var inne i mitt rum. Justin slängde sig direkt på sängen och tittade upp i taket.
"Pyjamas, extra ombyte, tandborste och tandkräm. Sedan behöver du nog inte mer" Även om han inte kunde se det så nickade jag som svar. Jag tog ner en stor svart, axelbandsväska som hängde på min dörr och gick in i mitt badrum för att packa ner det jag behövde. Jag la ner min tandborste och min tandkräm, mitt smink och en hårborste. Sedan tvättade jag bort sminket jag hade på mig och satte upp mitt vågiga hår i en hästsvans.
När jag kom ut ur badrummet så hade Justin lagt sig på mage i min säng och han såg på mig.
"Du stirrar" Justin rynkade oförstående på ögonbrynen "Det är ganska läskigt faktiskt" När han förstod att jag upprepade precis vad han sa innan i bilen så suckade han och skrattade lågt. Jag gav honom ett roat leende innan jag vände mig mot min byrå för att ta fram min pyjamas och kläder för imorgon. Jag drog fram mina svarta pyjamas shorts och min rosa t-shirt till shortsen, sedan tog jag fram ett par turkosa jeans shorts och en vit långarmad, diskret tog jag fram ett par nya under kläder och packade ner det. 
"Är du färdig?" Frågade Justin. Jag vände mig om och skakade på huvudet. Det jag redan hade på mig hade blivit alldeles för obekvämt så jag tog fram ett par svarta tights och en lite förstor, lång ljusrosa långarmad med svarta hjärtan på. Jag la det ovanpå byrån och drog av mig den svarta cardigan som jag hade tagit på mig i bilen för att jag frös.
"Justin, jag måste byta om"
Justin nickade och satte sig upp men istället för att resa sig upp och gå ut som jag trodde att han skulle göra så satte han sig uppe vid mina kuddar i sängen, lade sig bekvämt och la händerna bakom huvudet.
"Justin" Muttrade jag och blängde på honom.
"Det är inget jag inte har sett förut" Sa han roat blinkade med ena ögat. I vanliga fall så hade jag fnissat och börjat rodna men nu så pekade jag bara mot dörren och såg irriterat på honom.
"Ut"
Justin drog upp händerna i en sån "upp-med-händerna" gest och gick utifrån mitt rum och stängde dörren.
 
         
"Ja, jag döda någon! Jag vann!" Utbrast Lucy och hoppade glatt upp från soffan.
"Eller vänta, det var mig själv jag dödade" Sa hon besviket. Alla började genast skratta när hon sa det. 
"Hur kunde du döda dig själv?" Skrattade Chaz. Lucy blängde på honom och då började Chaz skratta ännu mer. Hon himlade med ögonen och la ifrån sig kontrollen och var påväg mot mig som stod lutad mot en av väggarna i bussen.
"Jag dödade mig själv" Mumlade hon med ledsna hundvalpsögon. Jag fick hålla mig för skratt, hon var så söt.
"Jag vet att det är svårt, även fast jag aldrig har råkat döda mig själv men du får väl leva med det"
Hon tittade upp på mig och hennes hundvalpsögon blängde nu surt på mig och då for ett ohindrat skratt ur min mun.
 
             
 
Om det var möjligt så blängde hon ännu surare på mig nu och hon var precis påväg att vända sig om och gå ifrån mig men jag tog tag i hennes arm.
"Förlåt, kom här babe" Sa jag och kämpade för att inte skratta när jag drog in henne i min famn. Hon la genast sina armar om min kropp och lutade sig mot min bröstkorg.
"Skaffa ett rum istället" Suckade John (han som sa att Lucy var snygg innan) och himlade med ögonen. Instämmande från Ryan, Chaz och resten av mitt crew hördes inte långt efter.
"Ni är bara avensjuka" Muttrade jag och räckte barnsligt ut tungan innan jag drog med mig Lucy till mitt rum i bussen.
_________________________________________________________________________________________
Vill bara säga, jag veta att min uppdatering suger men jag har jätte mycket att göra i skolan just nu. Men snart är det sommarlov! Och då ska jag skriva mycket!
 
KOMMENTERA FÖR MERA ÄVEN OM JAG INTE FÖRTJÄNAR DET!

Postat av: Emelie

Jätte bra ! :)
Mer :)

2013-06-10 @ 10:12:33
Postat av: malin :-D

VAD SÖTA DOM ÄR !!! MERA NUUU !!! :-D<33

2013-06-11 @ 18:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback