Part 57: Jess.

Last Chapter:
 
"Ger du upp?" Frågade han tyst. Ofrivilligt nickade jag och var beredd på att kyssa Justin igen men då så log han bara ett snett leende och drog sig bort från mig.
"Jag sa ju att du skulle ge upp"
Oförstående rynkade jag på ögonbrynen medans jag såg Justin öppna dörren och ta in min väska.
"Du sover hos mig inatt" Skrattade han och kysste mig mjukt på pannan innan han gick in i badrummet.
 
 
                  
När Justin försvann in i badrummet så tog jag chansen att byta om till min pyjamas. Jag la upp min väska som Justin hade lagt på golvet på sängen och drog ut mina svarta pyjamas shorts och min rosa t-shirt. Snabbt drog jag av mig mina kläder och tog på mig min pyjamas. Jag tvekade på om jag skulle ta av mig min bh också men till slut lät jag den vara på. Eftersom att Justin fortfarande var inne i badrummet så gick jag in till det badrummet som låg i det rummet jag egentligen skulle sovit i. Där inne borstade jag mina tänder, tvättade ansiktet för andra gången och sedan gick jag tillbaka in till Justin's sovrum, där han fortfarande var inne i badrummet, och satte mig på den nästan orörda dubbelsängen. Sängen var perfekt bäddad med ett hel vit täcke och en massa sköna kuddar som var upptryckta mot väggen. Jag strök försiktigt med mina fingrar över täckets mjuka material och återblickar av vad som hände mellan mig och Justin innan fick mina kinder att hetta till. Han verkade så bestämd. Han hade aldrig kysst mig så innan, hårt men ändå fullt med passion. Inte för att jag klagade.
Han händer hade aldrig heller känts så brännheta mot min hud och det var som om att våra kroppar drogs mot varandra som tygndkraften. Det gick knappt att förklara. Jag hade alltid varit så... oskuldsfull, så oskyldig men nu kände jag mig inte så. Varför visste jag inte jag menar det som hände innan var ju ingen stor grej men innan så var allt så himla sött och det var bara mjuka, vanliga kyssar, men det som hände innan var något helt annat.
 
Jag ryckte till när en plötslig hög rigsignal fyllde det tysta rummet. På höger sida om den stora sängen låg Justins mobil på det ljusa trä nattduksbordet och vibrerade. Jag kände ett sting av nyfikenhet. Justin hade antingen inte hört den höga ringsignalen pga vattnet som stod på inne i badrummet eller så struntade han i det. Eftersom att han inte verkade märka att det ringde så lutade jag mig försiktigt över sängen medans min blick konstant vandrade mellan badrummsdörren och telefonen. När jag kunde se vilket namn som lystes upp på skärmen rynkade jag pannan.
"Jess?" Mumlade jag fundersamt och precis då slutade det ringa. Jess. Vem var Jess? Min panna var fortfarande rynkad när jag satte mig normalt i sängen igen och grubblade över vem "Jess" var. Justin hade aldrig nämnt någon som hette Jess.
Jag ryckte till ännu en gång när hans mobil vibrerade igen men nu var det bara en kort vibrering, vilket betyde att han hade fått ett sms. Utan att tänka så lutade jag mig fram igen och kollade vad som stod på smset.
 
Från: Jess.
 
Hej sötnos, vet inte om du har hört det från Scooter men jag råkar också vara i Dallas och ska sjunga Overboard med dig imorgon. Eftersom att vi båda är i Texas så borde vi hänga någon dag. Du vet, catch up? Saknar dig och kan inte vänta till imorgon ;) ring mig så fort du kan, xoxo Jess.
 
Jag rynkade pannan, om möjligt, ännu mer och stirrade på smset. "Sötnos", "xoxo"? Och vem var ens Jess?! Det var ju uppenbarligen en tjej för att jag tror inte att en kille hade skrivit så, men vem var det ens? Jag ville veta. Nyfiken, orolig och förvirrad satte jag mig ner på sängen igen och stirrade med rynkade ögonbryn ner i täcket. Jag kunde inte sluta tänka på det och även om jag inte visste mycket om saken så kände jag ett svag sting av avensjuka. Jag gillade inte att ordet "sötnos" stod i början av smset, eller att det stod "xoxo" i slutet, eller att vem den här "Jess" nu var ville träffa Justin. Nu kanske jag lät som att jag överreagerade lite men jag är ju hans flickvän, det hade väl varit konstigt om jag inte blev lite avensjuk?
Men det kanske inte var som det verkade? Det kanske bara var en kompis? En kompis som skrev saker som sötnos och xoxo.
"Babe, vad tänker du på?" Sa en bekant röst plötsligt och två armar slingrades runt min midja. Jag ryckte till för tredje gången så tio minuter och såg Justin bakom mig med ett milt leende. Automatiskt spred sig ett leende över mina läppar och jag hade helt glömt bort vad jag precis satt och grubblade över.
"Inget. Jag hade bara tråkigt" Skrattade jag lågt innan jag kysste honom snabbt och drog mig motvilligt ur hans grepp eftersom att klockan var nästan ett på natten.
"Vi måste gå och lägga oss" Sa jag medans jag gick runt sängen och bort till den vänstra delen av sängen. Jag kände att Justins blick på mig medans jag gick. Det var inte förens då jag märkte vad han hade på sig. Han satt mitt på sängen i ett par vita shorts, inget mer. Min blick fastnade direkt på hans nakna överkropp. Hur var det möjligt för en människa att vara så himla snygg?
"Är du säker på att du inte är vampyr eller något?"
Justin vände huvudet sakta mot mig med rynkade ögonbryn och ett svagt roat leende på läpparna.
"Va?" Frågade han och skrattade sedan lågt.
"Så vitt jag vet så är det bara vampyrer och varulvar som är så extremt snygga så du måste ju vara något av det"
Justin stirrade först tomt på mig men sedan brast han ut i skratt och kastade sig bak på sängen.
"Du är bara för söt" Mumlade han med händerna framför ansiktet medans han fortfarande skrattade. Ett stort flin spred sig över mina läppar. När Justin hade slutat skratta så satte han sig upp igen och skakade roat på huvudet.
"I så fall" började han medans han kröp mot mig på sängen. Han stannade framför mig och satte sig sedan ner så att hans fötter dinglade ner från sängen.
"I så fall så måste du vara Afrodites dotter för att.. " hans blick vandrade upp och ner längs min kropp och han tog ett tag om min midja och drog mig närmare honom. Han slickade sig om läpparna och såg sedan in i mina ögon. "Jag har aldrig sett någon så vacker i hela mitt liv" Mumlade han och såg djupt in i mina ögon. Mina kinder hettade genast till och det pirret i magen som jag alltid kände så fort Justin var i närheten for genast genom min kropp. Jag skrattade generat och drog en hårslinga bakom mitt öra innan jag såg ner på Justin igen och skulle precis kyssa honom men hans ord fick mig att stanna.
"Faaast... Beyoncé är ju faktiskt väldigt vacker, och snygg och sexi-" Mer hann inte han säga innan jag slog till honom på armen och fnös förolämpat, på skoj såklart. Justin skrattade och tog ett hårdare tag om min midja.
"Du råkar inte ha Tyler Poseys nummer?" Frågade jag honom roat och hans skratt dog ut direkt. För att ge tillbaka så la jag en av mina händer bakom hans nacke och masserade den lätt medans jag närmade mig hans ansikte. Jag såg hur Justin bet sig i läppen. När våra läppar snuddade vid varandra så stannade jag och log.
"Tyler är ju varulv, kanske därför han är så sjukt snygg? Den snyggaste människan jag sätt faktiskt"
Justin drog sig genast tillbaka och såg på mig med uppspärrade ögon och höjda ögonbryn.
"Vad sa du?" Frågade han och jag kunde inte låta bli att skratta åt hur mycket han betedde sig som en drama-queen.
"Du hörde vad jag sa" Skrattade jag och försökte kyssa honom men han drog sig bort från mig medans han gång på gång skakade på huvudet och protesterade. Jag skrattade åt hans barnsliga beteende.
"Justin" Skrattade jag igen och plötsligt så hade Justin kastat ner mig i sängen och satt sig ovanför mig med ett ben på varje sida av min kropp så att jag var fast. Hans händer var vid min midja och jag kunde se att han hade dom redo för att kittla mig.
"Säg att jag är snyggare än Tyler Posey"
"Vill du att jag ska ljuga för dig?" Frågade jag med ett roat leende. 
"Du bad om det" Muttrade han innan han började kittla min mage. Jag bet mig hårt i läppen för att inte brista ut i skratt och väcka Ryan och Chaz som antagligen sov.
"Justin, sluta" Bad jag andlöst medans jag vred och vände mig under honom. Han skakade på huvudet och hans händer var nu vid min hals. Han lutade sig mer över mig nu och på något sätt så lyckades jag fånga hans läppar och kyssa honom hårt. Justins kittlande slutade genast och jag kände hans händer på min midja istället. Han kysste mig mjukt tillbaka och la sig ovanpå mig, fast han var noga med att inte lägga hela tyngden på mig. 
"Vad hände med att vi skulle gå och lägga oss?" Frågade Justin fortfarande med sina läppar pressade mot mina.
"Det hade jag glömt" Sa jag och skrattade innan jag drog mig bort från Justin. Han hävde sig upp på armarna och ställde sig upp innan han gick bort till andra sidan och tog sin mobil. Just då kom jag att tänka på smset från den där Jess. Jag såg diskret på honom när han öppnade smset och avensjukan steg snabbt när jag såg att han log när han läste smset. Jag tittade snabbt bort och satte mig så sängen. Jag tog ut min mobil laddare och satte min mobil på laddning innan jag drog upp täcket och la mig under det. Snabbt släckte jag lampan som var bredvid mig och la mig bevämt i sängen med ryggen emot Justin. Jag var inte sur på honom och kanske jag överreagerade just nu men jag ville verkligen veta vem den där Jess är och jag hatade att han log när han läste meddelandet.
Efter ett tag hörde fortfarande hur Justin skrev på sin telefon och jag kände att sömnen började ta över. Plötsligt kände jag Justins arm om min midja som drog mig närmare honom. Hans andetag träffade min nacke och jag hörde honom säga något.
"Du är faktiskt den vackraste tjejen jag någonsin sett"
Med de orden som snurrade runt i mitt huvud så somnade jag med ett leende på läpparna.
_________________________________________________________________________________________
Ganska tråkigt, jag vet men Part 58 kommer antagligen ikväll.
 
KOMMENTERA FÖR MERA!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback