Part 43: The Meadow.

Last Chapter:
 
"Hey bro, säkert att du inte ska med ? Planet går om två och en halv timme" Det var ett sms från Chaz. Borta och sömning som jag var tog det en stund för mig att förstå vad det stod. Jag knappade in ett snabbt "Nej" och tittade sen på klockan som nästan var halv fyra på morgonen. Jag kastade ner mobilen bredvid mig och la mig sedan bekvämt på kudden igenDet är skönt att sova eftersom att man glömer bort allt för en liten stund.
 
 
-
 
Sakta öppnade jag ögonen och tittade runt i det dunkna rummet. Mina persienner var nerdragna, något de inte brukade vara, Jag drog säkert ner dom igår utan att tänka på det. 
Jag rullade över på andra sidan av sängen och tog tag i min mobil, som visade 9.02 AM. Ryan och Chaz var säkert redan på väg till Texas nu. Jag hade gärna lagt mig ner på kudden igen och somnat om men på något sätt kunde jag inte. Istället drog jag av mig min hel svettiga t-shirt och kastade den mot tvättkorgen, men missade. Suckandes la jag mig ner på sängen igen och blundade.
När jag hörde ett högt harkel spärrade jag upp ögonen och kände en ilning av panik genom kroppen. När jag såg att mamma stod vid min säng ersattes paniken av lättnad.
"Du får inte skrämmas sådär" Mumlade jag och satte mig upp. Mamma svarade inte utan satte sig på sängen nere vid mina fötter och såg på mig med den blicken som nästan kunde se genom min själ. Med andra ord, jag kunde inte dölja något för mamma när hon såg på mig sådär.
"Justin, vad hände igår ?" Frågade hon mjukt. Jag ville snäsa någon smidig kommentar åt henne men hon hade fortfarande den där oskyldiga blicken, så jag kunde inte. 
"Jag vet inte, jag ville inte bara prata om Lucy" Muttrade jag och stirrade rak in i en av väggarna i mitt rum. Jag kunde höra mamma sucka och hur hon försökte behålla tålamodet.
"Du borde i alla fall göra något, du kan kanske ringa Nolan ?" Sa mamma uppmuntrande och klappade mig på benet. Jag skakade på huvudet och fortsatte att undivka hennes blick.
"Ha en livchat, städa ditt rum, duscha då ? Gör något !" Man kunde höra att mamma började tappa tålamodet, men konstigt nog brydde jag mig inte.
"Nej, mitt liv är meningslöst" Muttade jag och började dra upp ett spel på min mobil. Jag hörde hur mamma fnös och drog sedan mobilen ur mina händer.
"Sen när blev ditt liv meningslöst, Justin Drew Bieber ?" 
"Sedan Lucy avvisade mig två gånger !" Utbrast jag surt men ångrade mig direkt när jag såg hur rädd mamma såg ut. Jag skrek aldrig åt henne.
Mamma satte sig ner på sängen igen och tittade ner i golvet. Jag kunde inte se hennes ansikte men hon var säkert förvånad.
"Mamma, tror du att man kan vara kär i någon som man bara har känt i två veckor ?" Mumlade jag efter en stunds tystnad. Mamma tittade upp på mig och vände sig sedan mot mig.
"Ja, det tror jag" Den där oskyldiga blicken var tillbaka. "Om det är så du känner så tycker jag att du ska åka med Ryan och Chaz till Texas och berätta det för henne" 
"Det är försent, de har säkert redan landat i Texas nu" Plötsligt började mamma le och skakade på huvudet.
"Planet blev försenat, det går vid ett istället. Du hinner packa om du vill"
Jag tittade på mamma och sen på resväskan som stod lutad mot en av mina väggar. Tveksamt vandrade min blick mellan min mamma och resväskan. Skulle jag åka ändå ?

               
Jag stod inne i köket med min mormor och torterade en morot pågrund av min frustration över att Ryan och Chaz inte svarade. Jag hade ringt säkert tio gånger till dom men ändå så svarade dom inte ! Jag hade bara fått höra från Ryan's mamma att deras plan blev försenat.
"Lucy ! Vi kör till flygplatsen nu !" Hörde jag Luca ropa utifrån. Med ett ryck släppte jag den torterade moroten och sprang ut till mina bröder och morfar.
"Jag vill följa med !" Utbrast jag och hoppade in i bilen så fort jag kunde och smällde igen bildörren. Morfar öppnade dörren igen och log mot mig.
"Vi skulle gärna ha med dig skruttan, men det finns inte mer plats i bilen" Morfar log sorgset mot mig, men jag tänkte inte ge upp.
"Men då kan väl jag köra och hämta dom ? Så kan ni andra fortsätta med traktorn eller vad ni nu håller på med" Jag log över att jag hade kommit en ide så fort. Morfar kisade med sina bruna ögon och lade huvudet på sene, som han alltid gjorde när han tänkte. Efter en minuts tänkade nickade han och gick sedan ifrån bilen tillsammans med mina bröder. Glatt hoppade jag ur bilen och tog sedan tag i min handväska som låg i baksätet.
Sedan satte jag mig i framsätet och försökte komma ihåg allt jag lärt mig av Antonio och körskolan, eftersom att jag nästan aldrig körde bil.
 
-
 
Jag stannade bilen på parkeringen och kollade sedan på klockan, den var tjugo över fem, de skulle landat nu. Nervöst drog jag ur nyklarna ur bilen och klev ut. En sval, skön vind blåste över parkeringen när jag ställde mig lutandes mot bilen och väntade på att de skulle komma ut. En otålig ilning for igenom min kropp och jag började skakade på mitt högra ben, som jag alltid gjorde när jag var nervös. 
 
När jag inte hade sett någon av dom på nästan tio minuter började en svag panikslagen känsla sprida sig i min kropp. Vart var dom ? Precis när jag skulle prova att ringa Chaz så hörde jag en välbekant röst ropa mitt namn. Jag tittade upp och såg Ryan och Chaz komma mot mig. Jag suckade lättat och vinkade mot dom medans min blick drogs mot flygplatsbyggnaden igen, hoppandes på att få se Justin med sin resväska. Mitt leende bleknade när jag insåg att han inte skulle komma.
"Ni fick inte med er han va ?" Frågade jag besviket när Ryan och Chaz var framme hos mig. Ryan tittade ner i marken och Chaz kliade sig i nacken. Jag suckade besviket och lutade mig mot bilen igen.
"Såklart han inte skulle komma. Vad tänkte jag med egentligen ?" Muttrade jag surt och sparkade sedan på bilen.
"Ledsen Lucy, vi försökte verkligen få med han" Chaz såg medlidsamt på mig och lade sedan en arm om mina axlar.
"Du får prata med honom senare" Sa Ryan och rufsade till mitt hår lite. Jag nickade och hjälpte sedan dom med sina resväskor.
-
Jag satt och pillade i min middag medans alla andra pratade i mun på varandra. Det enda jag kunde tänka på var att Justin inte var här. Jag ville att han skulle vara här. Fast om man ser det ur Justin's perspektiv så förstår jag att han valde att stanna hemma istället.
"Det luktar fläsk !" Utbrast Antonio i en väldigt sydlänsk dialekt, då jag kunde inte låta bli att skratta för mig själv.
Antonio satte sig bredvid mig och började lägga upp en massa mat på sin tallrik. Det var som att han åt för två personer.
"Vart har du varit ?" Frågade jag efter en stund. Han hade inte varit hemma på typ fyra timmar, och han var ju inte heller här när vi började äta.
"Äsch, skulle bara fixa lite med grannens traktor" Sa han och gav Ryan en konstig blick. Ryan gav Chaz en likadan blick och sedan började alla prata i mun på varandra igen. Jag visste inte varför men jag tyckte det var konstigt.
"Lucy gumman, om du bara ska sitta och pilla i din mat kan du lika gärna ta Tinky-Winky ut på en kvällsrunda" Sa Mormor med något lurigt i hennes leende. Var det bara jag eller hade alla börjat bete sig konstigt nu eller ?! Hennes konstiga leende försvann direkt när hon gick tillbaka till att beundra Ryan och Chaz.
Osäkert och förvirrat svarade jag med ett långt "Okej" och reste mig sedan upp från stolen men hejdade mig när jag såg att himlen hade mörknar rejält, det såg ut som att en storm eller väldigt mycket regn var påväg.
"I detta vädret ?" Frågade jag och pekade mot fönstret. 
"Det kommer inte bli något oväder förens du är hemma igen" Fnös Mormor utan att ens kolla på mig. Jag rynkade mina ögonbryn och började gå ut.
"Du får bara gå ner till ängen ! Ingen annanstans !" Ropade morfar strängt efter mig. Ännu konstigare, morfar var aldrig sträng mot mig. Bara mina bröder.
 
Istället för att bli besatt av små saker, ignorerade jag det och gick för att hämta Tinky-Winky.
 
           
Jag drog mina fingrar längs strängarna på gitarren och sjöng de påhittade texterna högt. Det fanns ändå inte direkt någon i närheten, än. Svala vindar träffade mig i ansiktet och gjorde så att löven ovanför mig prasslade. En nervös ilning sköts genom min ryggrad när jag började höra häst hovar. Jag slutade spela och tittade upp mot himlen från ängen jag satt på. Den hade blivit väldigt mörk, det skulle säkert snart bli oväder.
__________________________________________________________________________________________
Detta blev faktiskt ganska långt ! Ganska duktigt för en person som har maginfluensa, huh ?
Iaf, detta kapitlet blev egentligen mycket längre så jag ska skriva färdigt nästa del och så kommer den upp någon gång imorron :)
 
Ps. Ni förstår sammankopplingen i slutet va ? ;)
 
KOMMENTERA FÖR MERA :)

Postat av: Malin :-D

SUUUPER BRA!!! MEEERRRAA!!!

2013-03-07 @ 11:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback